Τουρίστες

Με υψηλές πληρότητες, περισσότερους τουρίστες αλλά και γκρίνια από την πλευρά των καταστηματαρχών για την περιορισμένη αγοραστική της δύναμη συνεχίζεται η καλοκαιρινή σεζόν στην Κρήτη.
Μικρός αριθμός ξενοδοχείων που είχε κρατήσει δωμάτια για να πετύχει καλύτερες τιμές κάνει προσφορές της τάξης του 10%-20% για να τα διαθέσει ωστόσο στις περισσότερες μεγάλες μονάδες τα κενά δωμάτια είναι λίγα.

“Πάμε καλά όπως το περιμέναμε, λίγα είναι τα άδεια κρεβάτια και επιπλέον δεν έχουμε κρατήσει last minute λόγω της καλοκαιρίας στην Ευρώπη” μας είπε ο κ. Κώστας Μαρκάκης, γενικός διευθυντής της Cretan Holidays.

“Κόσμος μπορεί να υπάρχει αλλά δεν ψωνίζει παρά φτηνά σουβενίρ. Επίσης οι τουρίστες κάνουν συνεχώς παζάρια” σημειώνει ο Ελευθέριος Τρευλάκης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης είπε στην “Π”: “Η πληρότητα είναι πάνω από 85%, διαπιστώνουμε μια μικρή επιβράδυνση στις κρατήσεις αλλά τίποτα σημαντικό και έχουμε κάποιες προσφορές από εκείνους που έχουν λίγα διαθέσιμα δωμάτια.

Αναφορικά με την ποιότητα των τουριστών, σχετικά με την οικονομική τους δυνατότητα είναι η ίδια που έχουμε τα τελευταία χρόνια. Ίσως λίγο καλύτερη γιατί έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα των ξενοδοχείων”.

 

Τουρίστες
Τουρίστες έχουμε, αλλά δεν ξοδεύουν χρήματα ούτε φέτος λένε οι επιχειρηματίες.

Τι λέει ο δήμαρχος

“Οι πληρότητες στον Δήμο Χερσονήσου είναι πάνω από 90% αλλά επειδή υπάρχουν πολλοί επαναλαμβανόμενοι τουρίστες κάνουν λιγότερα έξοδα στα μαγαζιά” λέει ο δήμαρχος Γιάννης Μαστοράκης.

Σύμφωνα με τον κ. Μαστοράκη συνήθως εκείνοι που πηγαίνουν για πρώτη φορά σ’ έναν προορισμό ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.

Ο ίδιος σχολίασε ότι το ενδιαφέρον των τουριστών επικεντρώνεται στα τοπικά προϊόντα και τα σουβενίρ και είπε ότι στα καφέ και τα εστιατόρια η κίνηση είναι λίγο μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.

“Το 2017 φιλοξενήσαμε στον Δήμο Χερσονήσου 1,5 εκατομμύρια τουρίστες. Φέτος εκτιμούμε ότι θα έχουμε τον ίδιο αριθμό ίσως λίγο αυξημένο” είπε.

 

Φαγητό και καφές από τα σούπερ-μάρκετ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Πάνω από το ένα τέταρτο των βρετανικών οικογενειών λαμβάνουν πλέον μέτρα για να αποφύγουν τις υπερβολικές χρεώσεις στις διακοπές, με το 72% να αναφέρει ότι ξεπέρασε το όριο του προϋπολογισμού του στις προηγούμενες διακοπές στο εξωτερικό.

Αυτό αποκαλύπτει έρευνα των βρετανικών Ταχυδρομείων, Post Office Travel Money, σύμφωνα με την οποία το 77% προγραμματίζει φέτος διακοπές με στρατηγικές για τη μείωση του επιπλέον κόστους αποφεύγοντας πρακτικές που ανεβάζουν τα έξοδα όπως αναφέρει το tornosnews.

Οι στρατηγικές αυτές περιλαμβάνουν την αποφυγή των ακριβών καφέ και εστιατορίων και την αντικατάστασή τους με αγορές από σουπερ μάρκετ, το φαγητό στις πτήσεις και την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στο πρωινό ώστε να αποφεύγονται χρεώσεις γευμάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 85% των οικογενειών, σε ποσοστό ρεκόρ πενταετίας, ανησυχεί για το υψηλό κόστος των γευμάτων και των ποτών στο εξωτερικό. Πέρα από τις υψηλές χρεώσεις για την είσοδο σε αξιοθέατα και εκδρομές, οι αυξανόμενες τιμές γευμάτων και ποτών θεωρούνται ως ένας από τους σίγουρους τρόπους για επιπλέον έξοδα για το ένα τέταρτο των οικογενειών.

Το 88% δαπάνησε κατά μέσο όρο 278 λίρες σε γεύματα και ποτά κατά τις τελευταίες διακοπές, 14% περισσότεροι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Οι 10 υπηρεσίες που σύμφωνα με τους βρετανούς αποτελούν εγγύηση για επιπλέον χρεώσεις είναι…

Χρεώσεις για την πληρωμή με πλαστικό χρήμα, τιμές τροφίμων και ποτών στα αεροπλάνα, υψηλό κόστος εισόδου σε αξιοθέατα και οργανωμένων εκδρομών, τιμές για φαγητό και ποτό σε εστιατόρια και μπαρ. Ακόμη η υποχρεωτική χρέωση υπηρεσιών στους λογαριασμούς γευμάτων, κόστη μεταφοράς.

Τέλος οι σερβιτόροι που προσδοκούν φιλοδωρήματα σε μετρητά, συναλλαγματικές ισοτιμίες στα αεροδρόμια, επιπλέον υπηρεσίες για παιδιά στις παραλίες και μη αναμενόμενα τέλη θεώρησης και τουριστικοί φόροι.