Ξενοδοχείo Ηρακλείου

Πώς διαμορφώνεται το νέο τοπίο στα ξενοδοχεία

“Είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα που απαιτούνται ώστε να βρεθεί μια ισορροπία στη διασφάλιση της καλής υγείας πελατών και προσωπικού, της ποιότητας αλλά και της οικονομικής επιβίωσης του τόπου”.

Αυτό λέει στην “Π” ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρέοδρος της Ενωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου σημειώνοντας σχετικά:

“Διαβάζοντας δημοσιεύματα για τα υγειονομικά μέτρα για τον τουρισμό, που επεξεργάζεται η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους φορείς, νιώθω οτι  η προσέγγιση κινείται μεταξύ της απαραίτητης ασφάλειας και της παροχής ποιοτικής υπηρεσιας στο τουριστικό προϊόν.

Η δουλειά που έχει γίνει από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ηellas Cert έχει λάβει υπόψιν και το εξαιρετικό έργο που έχει γίνει στον τομέα της διασφάλισης της υγείας από πλευράς κυβέρνησης, και την ανάγκη διαφύλαξης αυτής της παρακαταθήκης, αλλά και την απόλυτη ανάγκη να παραμείνει η τουριστική υπηρεσία ποιοτική και αμιγώς ξενοδοχειακή και όχι νοσοκομειακή.

Ζούμε σε μία νέα πραγματικότητα, στην οποία πρέπει να γίνουν τροποποιήσεις για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Ζούμε όμως και στην πραγματικότητα που μας είναι εντελώς απαραίτητη μία κατά το δυνατόν γεμάτη τουριστική περίοδος.

Η Ενωση Ξενοδόχων Ηρακλείου στηρίζει το έργο που έχει γίνει από τις επιτροπές και προσδοκά στην έγκαιρη υλοποίηση των προτεινόμενων στο πλαίσιο της ισορροπίας που πρέπει να βρεθεί ανάμεσα την οικονομική επιβίωση του τόπου και την διασφάλιση της καλής υγείας”.

Τι σχεδιάζεται για:

  • Υπηρεσίες υποδοχής – reception desk – μεταφορά αποσκευών – room service

Η διαδικασία υποδοχής στα ελληνικά ξενοδοχεία το φετινό καλοκαίρι θα είναι αρκετά διαφορετική, δεδομένου ότι οι υπάλληλοι παραλαβής πελατών στο σημείο άφιξης θα πρέπει να αποφεύγουν τις χειραψίες, ενώ κατά τη μεταφορά τους στον χώρο του καταλύματος θα πρέπει ο οδηγός υποχρεωτικά να φοράει γάντια μίας χρήσης και προστατευτική μάσκα.

Εάν η μεταφορά γίνεται με αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης, οι επιβάτες θα πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο το πίσω κάθισμα, ενώ συνιστάται η ταυτόχρονη μεταφορά επιβατών που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο.

Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να φοράει γάντια μίας χρήσης και προστατευτική μάσκα κατά τη διάρκεια εξυπηρέτησης του πελάτη, ενώ οι επιφάνειες θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. Το ίδιο θα ισχύει για τα κλειδιά και τις κάρτες δωματίων μετά από κάθε χρήση.

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες προς τους πελάτες, συνιστάται να γίνονται δίχως επαφή με τη χρήση τεχνολογικών εφαρμογών (mobile apps).

Το προσωπικό μεταφοράς αποσκευών θα πρέπει να χρησιμοποιεί υποχρεωτικά γάντια μίας χρήσης κατά τη μεταφορά αποσκευών και να απολυμαίνει τον εξοπλισμό (club car, τρόλεϊ) μετά από κάθε χρήση.

Η ταυτόχρονη μεταφορά αποσκευών πελατών που μένουν στο ίδιο δωμάτιο συνιστάται, ενώ η μεταφορά αποσκευών πελατών που μένουν σε διαφορετικά δωμάτια θα μπορεί να γίνεται μόνο κατόπιν συμφωνίας.

Η διαρρύθμιση των τραπεζιών στα εστιατόρια θα πρέπει να γίνει με τρόπο ώστε να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ τους και σε κάθε τραπέζι θα επιτρέπεται η εξυπηρέτηση μόνο επισκεπτών που διαμένουν στο ίδιο δωμάτιο ή ανήκουν στην ίδια οικογένεια.

Για την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ των πελατών, προτείνεται η επέκταση ή η διαμόρφωση των ωραρίων λειτουργίας των εστιατορίων όπου απαιτείται. Στα εστιατόρια που λειτουργούν με μπουφέ θα παρέχεται απολυμαντικό χεριών στους πελάτες στην είσοδο, ενώ συνιστάται να αποφεύγεται η χρήση κοινόχρηστων σκευών και αυτόματων μηχανών σερβιρίσματος καφέ, χυμών, κτλ.

Εφόσον υπάρχει δυνατότητα, συνιστάται η παροχή φαγητού στα δωμάτια των πελατών για την αποφυγή συνωστισμού στα εστιατόρια του ξενοδοχείου.

  • Δωμάτια – πισίνες – γυμναστήρια – spa – αθλητικά γήπεδα

Τα δωμάτια των ξενοδοχείων θα παραμένουν κενά για ένα 24ωρο μετά το check out και στη συνέχεια θα εκτελείται η υπηρεσία καθαρισμού και η προετοιμασία για τον επόμενο πελάτη. Επιπλέον κλινοσκεπάσματα και μαξιλάρια θα διατίθενται μόνο κατόπιν αιτήματος.

Αυστηροί κανόνες θα πρέπει να τηρούνται και στις πισίνες των ξενοδοχείων. Μεταξύ αυτών είναι η απολύμανση στις ξαπλώστρες μετά από κάθε χρήση και η απομάκρυνση υφασμάτινων επιφανειών.

  • Διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων Covid – 19 εντός ξενοδοχείων

Όλα τα ξενοδοχεία πρέπει να διαθέτουν σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση υποψίας κρούσματος Covid – 19 πελατών ή προσωπικού. Το σχέδιο, το οποίο θα πρέπει να συνάδει με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, περιλαμβάνει ειδική διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών του κρούσματος, η οποία πρέπει να αρχίσει αμέσως μετά την ταυτοποίησή του.

Τα τουριστικά καταλύματα θα πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να υπάρχει πρόβλεψη για διαρκή διαθεσιμότητα χώρων απομόνωσης των ύποπτων κρουσμάτων και των οικείων τους.