Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γράφουμε ότι «δεν πέφτει καρφίτσα» στην Κρήτη τον Δεκαπενταύγουστο.
Το ίδιο ισχύει και φέτος στο λεγόμενο «Πάσχα του καλοκαιριού», ωστόσο ακόμη και την τελευταία στιγμή θα βρει κάποιος κατάλυμα για διακοπές στο νησί, σε πολύ υψηλή τιμή.
Άλλωστε τα διαθέσιμα κρεβάτια στην Κρήτη ,αυξάνονται με καταιγιστικούς ρυθμούς και σήμερα φθάνουν το μισό εκατομμύριο.
Το διάστημα από 14-20 Αυγούστου η booking δείχνει πληρότητα που ξεπερνάει το 97%-98%.
«Υπάρχουν κάποια κρεβάτια διαθέσιμα, γιατί όπως έχουμε πει πολλές φορές υπάρχουν περίπου 200 χιλιάδες διαθέσιμες κλίνες σε ξενοδοχεία και 180.000 κλίνες σε airbnb», σημείωσε ο Γιώργος Πελεκανάκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων.
Ο ίδιος είπε ότι τώρα οι τιμές για ένα κατάλυμα 3 αστέρων αρχίζουν από τα 100 ευρώ το δωμάτιο και φθάνουν σε πολλαπλάσια ποσά ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου της περιοχής κ.λπ.
Οι ξενοδοχειακές πληρότητες φέτος, παρά την αύξηση στην τουριστική κίνηση, είναι μικρότερες από πέρυσι, ωστόσο οι τουριστικοί επιχειρηματίες θεωρούν ότι οι μικρές απώλειες θα καλυφθούν από την δυναμική που θα έχουν ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος.
Όπως έχει γράψει η «Π», οι τουρίστες έρχονται μεν για διακοπές αλλά
στην συντριπτική πλειοψηφία τους ξοδεύουν ελάχιστα χρήματα εκτός ξενοδοχείων.
Η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να περιορίσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες, όπως περιέγραψε ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές, στην ΕΡΤ.
Η πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς οι οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τις τουριστικές επιλογές και τις καταναλωτικές συνήθειες των τουριστών στην Ελλάδα.
Ο κ. Κιοσσές ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες.
Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή.
Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.