Δεν είναι τίποτε άλλο από πελάτες ξενοδοχείων που ζητούν αποζημίωση ,επιστροφή χρημάτων, ή έξτρα παροχές προχωρώντας σε ψευδείς ή παράλογες καταγγελίες και απειλούν ότι σε διαφορετική περίπτωση, θα κάνουν αρνητική κριτική στο διαδίκτυο.
Ισχυρό όπλο, αν σκεφθεί κανείς ότι αυτές τις αξιολογήσεις τις διαβάζουν εκατομμύρια άνθρωποι, σε όλο τον κόσμο.
Τα τζιτζίκια και η ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη
«Είναι μια τακτική που ακολουθούν πολλοί» είπε στο patris .gr ο Γ.Γ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Δημήτρης Κουμπαράκης, ο οποίος έχει γίνει και ο ίδιος αποδέκτης πολλών τέτοιων καταγγελιών, συχνά τραγελαφικών.
Ο ίδιος θυμάται το περιστατικό πελάτη που προσπάθησε να πιάσει σε φάκα ένα ποντίκι και τα κατάφερε, με σκοπό να το πάει στο δωμάτιο του ,να το φωτογραφίσει και να ζητήσει αποζημίωση, αλλά έγινε αντιληπτός από το προσωπικό.
Στο παρελθόν ζευγάρι Βρετανών διαμαρτυρήθηκε εγγράφως διεκδικώντας αποζημίωση, γιατί του έδωσαν διπλό κι όχι δυο μονά κρεβάτια στο δωμάτιο, όπως ζήτησε.
Αυτό «είχε ως αποτέλεσμα μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, που χάλασε τον οικονομικό τους προγραμματισμό.»
Άλλη έγγραφη διαμαρτυρία με το αίτημα της αποζημίωσης, αφορούσε ζευγάρι που του χάλασαν τις διακοπές τα τζιτζίκια τα οποία τραγουδούσαν πρωί-βράδυ σε φοίνικα που βρισκόταν δίπλα στον μπαλκόνι τους. «Αυτό είχε συνέπεια την απορρύθμιση του άνδρα μου που δεν μπορούσε να εκπληρώσει τα συζυγικά του καθήκοντα», έγραψαν στον διευθυντή.
Μια ακόμη καταγγελία μητέρας που θυμάται ο ίδιος, αφορά « στην θάλασσα που ήταν γεμάτη ψάρια και τρόμαζαν καθημερινά τα παιδιά της, με αποτέλεσμα να καταστραφούν οι διακοπές τους και ως εκ τούτου δικαιούται αποζημίωση.»
Σε πολλές περιπτώσεις οι πελάτες καταγγέλουν ότι έπαθαν τροφική δηλητηρίαση και ζητούν αποζημίωση, χωρίς όμως να μπορούν να αποδείξουν ότι οφείλεται σε κάτι που έφαγαν μέσα στο ξενοδοχείο, ή εκτός.
Η βροχή των καταγγελιών λόγω ίντερνετ
‘Οπως επισημαίνουν ειδικοί του κλάδου, τέτοιες καταγγελίες υπήρχαν πάντοτε, αλλά το ίντερνετ ήταν αυτό που γιγάντωσε το φαινόμενο.
Ένα φαινόμενο που έλαβε γρήγορα διαστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, αναγκάζοντας για παράδειγμα την δημοφιλή πλατφόρμα Trip Advisor να εισαγάγει ένα πλαίσιο αντιμετώπισης της απόπειρας εκβιασμού, μέσω αρνητικών κριτικών.
Καλεί τους επαγγελματίες να υποβάλουν αμέσως αναφορά σε περίπτωση που δεχτούν κάποια απειλή, δίνοντας αναλυτική περιγραφή του περιστατικού ώστε να προλάβουν τη δημοσιοποίηση ενός πιθανώς κακόβουλου σχολίου. «Η άμεση αναφορά περιστατικών εκβιασμού μπορεί να συμπληρώσει τη διαδικασία διερεύνησης και να μας βοηθήσει να μη φτάσουν ποτέ στον ιστότοπο οι εκβιαστικές κριτικές» αναφέρει η πλατφόρμα.
Η Booking δίνει επίσης στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα να ζητήσουν την απόσυρση μιας κριτικής εάν μπορούν να τεκμηριώσουν ότι ο επισκέπτης χρησιμοποιεί το σχόλιό του, για να τους εκβιάσει.
Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζει ο Γ.Γ. της Ομοσπονδίας, είναι λάθος να υποκύπτεις στον εκβιασμό του πελάτη που θα ζητήσει χρήματα ή έξτρα παροχές (αναβαθμισμένο δωμάτιο, δωρεάν ποτά, έξτρα γεύματα ή υπηρεσίες spa κ.λ.π.) και για να το πετύχει απειλεί ότι θα γράψει αρνητικά σχόλια στο ίντερνετ.
«Απαντάμε πάντα με ευγένεια σε κάθε καταγγελία και σε κάθε αρνητικό σχόλιο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υποκύπτουμε στους εκβιασμούς.
Λίγοι αποζημιώνονται και αυτό συμβαίνει όταν έχουν δίκιο και μπορούν να το αποδείξουν» σημείωσε.