Τα παγκόσμια ταξίδια πολυτελείας κλίνουν πλέον περισσότερο προς τον «συνειδητοποιημένο τουρισμό» (conscious tourism), την ευεξία και τις ουσιαστικές ανθρώπινες σχέσεις, σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας που ανακοινώθηκαν στην εμπορική έκθεση International Luxury Travel Market στις Κάννες της Γαλλίας.
Σε συνεργασία με την American Express και την ερευνητική εταιρεία αγορών πολυτελείας Altiant, η έρευνα διαπίστωσε ότι η πλειονότητα των πλούσιων ταξιδιωτών συνεχίζει να προτιμά τις δαπάνες για εμπειρίες παρά για αγαθά. Σχεδόν το 60% σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα για ταξίδια το 2023, σε σύγκριση με μόλις το 10% που λέει ότι θα τα μειώσει.
Τα ευρήματα βασίζονται στις απαντήσεις 1.200 εύπορων ατόμων που ταξίδεψαν σε 14 χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ως εκ τούτου, αναφέρει το Bloomberg, στο μικροσκόπιο τίθενται οι συμπεριφορές της πανδημίας που ήρθαν για να μείνουν και αυτές που εξαφανίζονται μαζί με τους παγκόσμιους περιορισμούς στα ταξίδια.
Η υγεία και η ασφάλεια αναδεικνύονται σε Νο1 παράγοντα για την επιλογή προορισμού, ανησυχία που ήρθε για να μείνει μετά την πανδημία -σημειωτέον στην ασφάλεια συμπεριλαμβάνεται εξίσου και ο φόβος για διακρίσεις στον προορισμό. Βασικός οδηγός στον προγραμματισμό διακοπών για το 61% των ερωτηθέντων παραμένει η ευεξία.
Επιπλέον, το 50% απαντά ότι θα συνεχίσει να αξιοποιεί τον ελεύθερο χρόνο του σε μεγάλα ταξίδια ζωής, ωστόσο το 49% προτιμά λιγότερες ώρες πτήσης και περισσότερες μέρες διαμονής σ’ έναν τόπο. Η προτίμηση για διακοπές χαλάρωσης -είτε σε παραλίες είτε σε φημισμένες πόλεις- συνεχίζεται.
Το 45% σχεδιάζει περισσότερα ταξίδια φιλικά προς το περιβάλλον (eco-friendly) το 2023, ποσοστό που εκτινάσσεται στο 81% για τους Κινέζους ταξιδιώτες. Λίγο περισσότεροι από τους μισούς είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έως και επιπλέον 20% για διακοπές βιωσιμότητας.