χερσαία ζώνη

Κερδίζει έδαφος το Ηράκλειο στις νέες ηλικίες σύμφωνα με τα συμπεράσματα δύο ερευνών του Δήμου Ηρακλείου από τις οποίες προκύπτει ότι είναι ικανοποιημένοι οι περισσότεροι επισκέπτες της πόλης.

Οι έρευνες που είχαν ως βασικό αντικείμενο το προφίλ των ανθρώπων οι οποίοι επιλέγουν το Ηράκλειο ως προορισμό, πραγματοποιήθηκαν τους μήνες Αύγουστο – Σεπτέμβριο 2021 από την εταιρεία Καπα Research, σε 2.023 επισκέπτες  (διανυκτερεύοντες/ημερήσιοι) τους μήνες Αύγουστο – Σεπτέμβριο 2021 καθώς και σε 400 επιχειρήσεις της πόλης που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.

Οι επισκέπτες του Ηρακλείου είναι κυρίως νέοι σε ηλικία, αυτό δηλαδή που αποκαλείται στην αγορά «δυναμικά κοινά». Αναφορικά με τη χώρα προέλευσης την πρώτη θέση κατέχουν οι Γερμανοί επισκέπτες (16%), ακολουθούν οι Γάλλοι (15%) και στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Έλληνες. Είναι αξιοσημείωτα τα μερίδια των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης (συνολικά 16%) με τους Ρώσους και τους Πολωνούς να έχουν στην κατηγορία αυτή σημαντικά μερίδια από 5% για κάθε χώρα.

Οι ημερήσιοι επισκέπτες επιλέγουν την πραγματοποίηση μιας εκδρομής στο Ηράκλειο για τα αξιοθέατά του (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) και για να γνωρίσουν την πόλη, ενώ κατατάσσουν στην τρίτη θέση τη θάλασσα και τις παραλίες. Στον αντίποδα οι τουρίστες που διανυκτερεύουν στο Ηράκλειο το επέλεξαν ως τόπο διακοπών κυρίως για τον ήλιο και τον καλό καιρό, για τη θάλασσα και τις παραλίες και κατατάσσουν στην τρίτη θέση τα αξιοθέατα της πόλης, ενώ αναφέρουν σε υψηλά ποσοστά την κρητική κουζίνα.

Το 68% θα επισκέπτονταν το Ηράκλειο και εκτός καλοκαιρινής σαιζόν, ενώ όσοι έρχονται στην πόλη, δηλώνουν στην πλειοψηφία τους (2 στους 3) την πρόθεση να γίνουν πολλαπλασιαστές προσέλκυσης τουριστών (θα συνιστούσαν το Ηράκλειο σε γνωστούς και φίλους ως ένα προορισμό σαββατοκύριακου ή τριήμερου αλλά και ως τόπο διακοπών).

Όπως δηλώνει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Γιώργος Σισαμάκης,  «τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς θα βοηθήσουν τον Δήμο και τους φορείς της πόλης στην καλύτερη προετοιμασία και χάραξη στρατηγικών για την ανάδειξη του Ηρακλείου σε αειφόρο  τουριστικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Να σημειώσουμε ότι σε επίπεδο Δήμου δεν υπήρχαν σχετικά στατιστικά δεδομένα και αυτό ακριβώς το κενό καλούμαστε να καλύψουμε. Στόχος μας είναι να επαναλάβουμε και τα επόμενα χρόνια ανάλογες έρευνες ώστε να τα αποκτήσουμε».