έλεγχος διαβατηρίων στο ανακαινισμένο αεροδρόμιο

Λίγες ημέρες μετά τα επίσημα εγκαίνια των νέων αιθουσών αναχωρήσεων στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” τα προβλήματα και οι διαμαρτυρίες με τις ουρές των επιβατών άρχισαν.

Αιτία το γεγονός ότι, παρότι ο φετινός Μάιος είναι ένας μήνας με πολύ αυξημένη τουριστική κίνηση σε σχέση με άλλες χρονιές, το προσωπικό που κάνει τον έλεγχο των διαβατηρίων είναι ελάχιστο και ένας ή δύο αστυνομικοί είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο εκατοντάδων επιβατών.

Εγκαίνια του νέου έργου στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Οι τουρίστες στέκονται για ώρες μέχρι να έρθει η σειρά τους και σημειώνονται καθυστερήσεις πτήσεων.

Τι γράφουν  οι επιβάτες

Τι γράφουν  οι επιβάτες  για το ανακαινισμένο αεροδρόμιο

Οι ίδιοι οι επιβάτες κάνουν αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα ζητώντας να γίνει κάτι. Επιβάτιδα από τη Ρωσία περιέγραψε ως εξής αυτό που έζησε:

“Αγαπητοί μου φίλοι στην Ελλάδα, που έχετε σχέση με τουρισμό και με ρυθμίσεις στο αεροδρόμιο, να έχετε υπόψη τι γίνεται. Αυτό που συμβαίνει στο ανακαινισμένο αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι ντροπή!

Υπάρχουν 3 πτήσεις που αναχωρούν ταυτόχρονα εκτός Σέγκεν και λειτουργεί μόνο μια θυρίδα στον έλεγχο διαβατηρίων. Να φανταστείτε ότι οι άνθρωποι που βλέπετε, και δεν χωράνε όλοι στη φωτογραφία, πρέπει να επιβιβαστούν σε 7 λεπτά!

Πέντε λεπτά μετά από την ώρα Boarding Time η κατάσταση σχεδόν δεν άλλαξε, αν και έχουν ανοίξει δεύτερη θυρίδα”.

Η ίδια πρόσθεσε: “Από την απουσία συντονισμού (φαίνεται ότι κανείς δεν ενημερώνει την αστυνομία για πρόγραμμα των πτήσεων και δεν ζητά για δέουσες ενέργειες) χάνουν όχι μόνο τουρίστες αλλά και καταστήματα.

Όπως είναι γνωστό, τα καταστήματα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου τώρα είναι πριν τον έλεγχο διαβατηρίων. Οπότε όλοι αυτοί που περίμεναν δίπλα μου στην ουρά (όχι λιγότερα από 250-300 άτομα) δεν πήγαν να ψωνίσουν και δεν άφησαν τα χρήματά τους στην Ελλάδα, ενώ είναι δεδομένο ότι οι εισπράξεις του duty free σε μεγάλο βαθμό εξασφαλίζονται με ρωσικά/ουκρανικά χρήματα».

To Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και ο αστυνομικός διευθυντής Κρήτης έχουν κάτι να πουν;”

Ο κ. Δημήτρης Χαριτίδης
Ο κ. Δημήτρης Χαριτίδης

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΖ tour Ελλάδας Δημήτρης Χαριτίδης είπε στην “Π”: «Δεν είναι δυνατόν να έχουν μόνο ένα ή δύο άτομα στον έλεγχο των διαβατηρίων και να ταλαιπωρείται τόσο ο κόσμος.

Σήμερα (σ.σ. χθες) το πρωί μια πτήση για την Αγία Πετρούπολη καθυστέρησε 2,5 ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των διαβατηρίων.

Δεν εισπράττουμε μόνο τις διαμαρτυρίες των επιβατών αλλά και των τουριστικών φορέων από το εξωτερικό που μας ρωτούν “έτσι θα πάει μπροστά ο τουρισμός;”».

Αερολιμενάρχης: “Ένας αστυνομικός κάνει έλεγχο σε 500 επιβάτες”

Ο αερολιμενάρχης Γιώργος Πλιάκας

“Είναι υπαρκτό και αρκετά έντονο το πρόβλημα γιατί ο Μάιος έχει αισθητά αυξημένη κίνηση σε σχέση με άλλες χρονιές αλλά το προσωπικό στον έλεγχο διαβατηρίων είναι πολύ λίγο” είπε στην “Π” ο αερολιμενάρχχης Γιώργος Πλιάκας.

Ο ίδιος είπε ότι το αεροδρόμιο θα ενισχυθεί με επιπλέον αστυνομικούς από την 1η Ιουνίου αλλά μέχρι τότε η ταλαιπωρία θα συνεχίζεται.

Χρειαζόμαστε μίνιμουμ 120-150 αστυνομικούς για τα διαβατήρια και έχουμε στη διάθεσή μας μόλις 40-44 άτομα. Είναι φανερό ότι δεν επαρκούν για τις ανάγκες που υπάρχουν”.