τουριστικά λεωφορεία

Μια διαφορετική οπτική στο ζήτημα των κινητοποιήσεων από τους οδηγούς λεωφορείων δίνουν ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων.

Οι σύνδεσμοι, ούτε λίγο ούτε πολύ, δηλώνουν πως από την αρχή υποστήριξαν τα δίκαια αιτήματα των οδηγών, καταθέτοντας παράλληλα ένα σαφές πλαίσιο προτάσεων επί του οποίου δεν υπήρξε καν απάντηση όπως τονίζουν.

Παρ’ όλα αυτά δηλώνουν πως ακόμα και τώρα είναι διατεθειμένοι να συνομιλήσουν με τους οδηγούς, στο πλαίσιο εξεύρεσης μιας κοινά αποδεκτής λύσης προς όλους.

Στο πλαίσιο της παρέμβασής τους οι δύο σύνδεσμοι, υποστηρίζουν ότι «η επανεκκίνηση του Τουρισμού, μετά τις εφιαλτικές ημέρες του LOCKDOWN, με πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση εκ μέρους των οδηγών τουριστικών λεωφορείων, αποτελεί αν μη τι άλλο έλλειψη Τουριστικής Συνείδησης και μας λυπεί».

«Η τρέχουσα τουριστική  περίοδος έχει   πληγεί ανεπανόρθωτα, εργαζόμενοι και εργοδότες στον κλάδο του τουρισμού βρισκόμαστε σε ανεξέλεγκτη κρίση.

Παρ’όλα αυτά, εμείς από την πλευρά της εργοδοσίας συναντηθήκαμε  στις 19 Ιουνίου 2020  με το σωματείο των οδηγών και συζητήσαμε την υπογραφή Νέας Σύμβασης» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην έγγραφη παρέμβαση όπου και προστίθεται:

«Από πλευράς των οδηγών, προτάθηκε να υπογραφεί ακριβώς όπως ήταν την προηγούμενη χρονιά κάτι που ήταν εκ των πραγμάτων ΑΔΥΝΑΤΟΝ λόγω των συνθηκών.

Στην αντιπρότασή μας προτείναμε να διατηρήσουμε τις οικονομικές  απόλαβες των εργαζομένων (οι οποίοι είναι αρκετά υψηλότερα από αυτή της ΕΓΣΣΕ με την οποία αποζημιώνονται οι οδηγοί της υπόλοιπης Ελλάδας ) αλλά να γίνουν κάποιες αλλαγές σε θεσμικά σημεία τα οποία θεωρούμε άδικα και αναχρονιστικά».  Εξειδικεύοντας της αντιπρόταση τους οι δύο σύνδεσμοι είχαν προτείνει:

– Διατήρηση του βασικού μισθού και επιδομάτων στα ίδια επίπεδα με το 2019

– Να εναρμονιστεί με τους ξενοδοχοϋπάλληλους Κρήτης η υποχρεωτικότητα της επαναπρόσληψης τους στις 20 Μαΐου (και όχι 1 Μαΐου που ίσχυε μέχρι τώρα). Είναι τουλάχιστον άτοπο και άδικο να είμαστε υποχρεωμένοι να τους επαναπροσλαμβάνουμε χωρίς να υπάρχει έργο, εξάλλου και οι Ξενοδοχοϋπάλληλοι είναι εποχικοί υπάλληλοι.

– Οι συμβάσεις τους να είναι ετήσιες από 1ηΙανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου του εκάστοτε έτους και όχι ως την 31.03 του επόμενου.

– Να μπει όρος στη σύμβαση ότι αν υπάρξει περίπτωση  Ανωτέρας Βίας η ισχύς της σύμβασης θα αναστέλλεται.

Λόγω ακριβώς αυτής της έλλειψης,  το σωματείο «Ερμής» των οδηγών τουριστικών λεωφορείων Κρήτης είναι ο μόνος φορέας εργαζομένων στην Ελλάδα που έκανε εξώδικο στην εργοδοσία γιατί δεν τους προσλάβαμε την 1η Μαΐου όπως αναγραφόταν στη σύμβαση τους, χωρίς να τους απασχολεί ότι οι επιχειρήσεις μας ήταν κλειστές και βεβαίως έργο δεν υπήρχε.

-Το επίδομα φορτοεκφόρτωσης αποσκευών να υπολογίζεται με την πληρότητα των οχημάτων και όχι  αδίκως, με τις θέσεις που έχει το λεωφορείο.

-Το επίδομα γεύματος να περιοριστεί αυστηρά σε ένα ανά βάρδια.

Παρά τις προτάσεις που έχουν καταθέσει ωστόσο οι Σύνδεσμοι, υποστηρίζουν ότι δεν είχαν καμία απάντηση επί αυτής ενώ «αντιθέτως μας ανακοινώθηκε με δελτίο τύπου στις 29.06.2020 ότι θα προβούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις».

«Εμείς από την πλευρά μας δεν έχουμε κλείσει την πόρτα των διαπραγματεύσεων, απλά οι ίδιοι δε δέχονται να συζητήσουν τίποτε πέραν της υπογραφής της κλαδικής  συλλογικής σύμβασης που έληξε την 31.03.2020, χωρίς την παραμικρή αλλαγή» τονίζεται στην επιστολή των Συνδέσμων καταληκτικά.