Στην τρίτη θέση παγκοσμίως βρίσκεται η Ελλάδα ως προς τον τουρισμό για τον ήλιο και τη θάλασσα, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Deloitte και τη Remaco με αντικείμενο «Ελληνικός Τουρισμός 2030» – Σχέδια Δράσης.
Αυτό ανέφερε ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Άρης Ίκκος παρουσιάζοντας βασικά σημεία της μελέτης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «ο ήλιος και η θάλασσα είναι με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν με 226 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια μέσα στο 2019.
Ακολουθούν το city break, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και μετά ο ναυτικός τουρισμός (yachting)». Παράλληλα σχολίασε ότι το τουριστικό προϊόν που αφορά τον ήλιο και τη θάλασσα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι το MICE και το City break, γνωστοποίησε ότι στον ναυτικό τουρισμό η Ελλάδα κατέχει την όγδοη θέση και σημείωσε ότι στα άλλα τρία προϊόντα η χώρα βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας.
«Από αυτά αμέσως μπορεί να καταλάβει κανείς ότι με το πολιτιστικό απόθεμα και τον πλούτο που έχει η χώρα, τα θέματα πολιτισμού είναι από τα ώριμα φρούτα για ανάπτυξη» συμπλήρωσε.
Τόνισε, παράλληλα ότι σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ σε ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ με αντικείμενο τι επιπλέον θα ήθελαν οι δυνητικοί επισκέπτες να κάνουν σε ένα ταξίδι για ήλιο και θάλασσα, οι περισσότεροι δεν πηγαίνουν σε έναν τόπο μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά ενδιαφέρονται για μια πληθώρα δραστηριοτήτων όπως ο περίπατος στην πόλη, τα ψώνια, η έξοδος σε εστιατόρια, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, η εκδρομή εκτός πόλης, η έξοδος σε παμπ και μπαρ, η οργανωμένη περιήγηση, η νυχτερινή ζωή, οι επισκέψεις σε εκθέσεις, μουσεία, συναυλίες και θέατρα.