Η καρδιά της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας χτυπάει από σήμερα στο Βερολίνο
Η καρδιά της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας στο Βερολίνο

Μεγάλη αύξηση των κρατήσεων για Τουρκία, σημαντική αύξηση για Αίγυπτο, δυναμική επανεμφάνιση της Τυνησίας αλλά αισθητή μείωση για Ελλάδα και Ισπανία δείχνουν τα στοιχεία, ενώ από σήμερα η καρδιά της διεθνούς τουριστικής αγοράς χτυπάει στην έκθεση του Βερολίνου. Ωστόσο η Ελλάδα και η Κρήτη ειδικότερα περιμένουν ανάκαμψη των κρατήσεων τις επόμενες εβδομάδες.

Ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου είπε στην “Π” ότι οι προκρατήσεις από τη Γερμανία αυτή την περίοδο σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του 15%-20%.  Ο ίδιος εκτιμά ότι η σεζόν θα αρχίσει με σημαντική πτώση σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο στην πορεία θα έχουμε ανάκαμψη στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που θα ισορροπήσουν την εικόνα της τουριστικής κίνησης.

Ο κ. Χαλκιαδάκης λέει ότι τον Απρίλιο και τον Μάιο οι αφίξεις θα είναι σαφώς μειωμένες και συμπληρώνει ότι κατά τη γνώμη του η νέα σεζόν θα κλείσει με μείωση αφίξεων και εσόδων της τάξης του 3%-4%.

“Η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία έχουν μπει έντονα στην τουριστική αγορά, έχουμε μείωση προκρατήσεων αλλά θεωρώ ότι το σκηνικό θα αλλάξει με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής” ανέφερε ο Γιώργος Πελεκανάκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων.

Η Κρήτη για τους Γερμανούς

Tρίτος πιο περιζήτητος προορισμός για διακοπές το καλοκαίρι του 2019 είναι η Ελλάδα, μετά την Ισπανία στην πρώτη θέση και την Τουρκία στη δεύτερη, σύμφωνα με την εικόνα τάσεων στην ταξιδιωτική αγορά της Γερμανίας που παρουσιάζει ο τουρ οπερέιτορ Thomas Cook, όπως αναφέρει το tornosnews.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο σημαντικότερος προορισμός της χρονιάς στην Ελλάδα για τους Γερμανούς θα είναι η Κρήτη, ενώ έχουν γίνει προσθήκες στο πρόγραμμα της Thomas Cook νέων προορισμών για τους οποίους παρατηρείται αυξημένη ζήτηση, όπως η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Θάσος.

Ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων(DRV), Norbert Fiebig, ενόψει της έναρξης της έκθεσης ΙΤΒ του Βερολίνου, παραδέχθηκε ότι η τουριστική βιομηχανία της Γερμανίας αντιμετωπίζει ένα “δύσκολο έτος” φέτος, μετά την πολύ καλή χρονιά πέρυσι, προβλέπει όμως ότι τελικά το 2019 θα υπάρξει μια χαμηλή μονοψήφια αύξηση στα έσοδα.