Λιγότερες ακριβές σαμπάνιες και φρέσκοι αστακοί καταναλώθηκαν φέτος στα πολυτελή ξενοδοχεία της Κρήτης, γιατί από ό,τι φαίνεται η κρίση επηρέασε σε κάποιο βαθμό και τους εύπορους πελάτες τους.
Μάλιστα αρκετοί από αυτούς έφυγαν από τα 5άστερα και προτίμησαν τα 4στερα για τις διακοπές τους για να μειώσουν το μπάτζετ των διακοπών.
«Είναι γεγονός ότι φέτος οι πολυτελείς μονάδες του νησιού δεν ήταν στο φόρτε τους», είπε στην «Π» ο πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Σφακιανάκης. Πρόσθεσε ότι κατ’ εκτίμηση η κίνησή τους φέτος ήταν μειωμένη από 10%-15%.
«Θα λέγαμε ότι ακόμη και οι πελάτες των πολυτελών ξενοδοχείων, στη πλειοψηφία τους, απέφυγαν τις οικονομικές υπερβολές στην διαμονή τους, ενώ ένας σεβαστός αριθμός προτίμησε μεν ένα καλό ξενοδοχείο, αλλά όχι 5 αστέρων.
Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αν η μέση τιμή για το πακέτο (αεροπορικά-διαμονή) ενός ζευγαριού ήταν 4.000 τον Αύγουστο σε 4αστερο all inclusive, σε ένα 5αστερο το ποσό ήταν κατά προσέγγιση 5.000 με πρωινό.
«Η απώλεια των Ρώσων πελατών παραμένει αισθητή» είπε ο κ.Σφακιανάκης, θυμίζοντάς μας τις εποχές που συναγωνιζόταν ποιος θα παραγγείλει την πιο ακριβή σαμπάνια και το πιο ακριβό κρασί.
Ωστόσο, υπάρχει και σημαντικός αριθμός πελατών πολυτελείας που προτίμησαν βίλες και θέρετρα που εξασφάλιζαν περισσότερη ιδιωτικότητα, προφανώς μαζί με όλες τις ανέσεις.
Τι θέλουν οι αληθινά πλούσιοι στις διακοπές τους
Η παγκόσμια αγορά πολυτελών ταξιδιών, αξίας περίπου 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Forbes, συνεχίζει να επιταχύνεται καθώς και να διαφοροποιείται μετά την αρχική άνοδο μετά την πανδημία.
Η ζήτηση και οι δαπάνες για ταξίδια, που τροφοδοτούνται από μια σχεδόν ακόρεστη περιέργεια για νέες εμπειρίες, αναμένεται να αυξηθούν, αναφέρει το Virtuoso, ένα παγκόσμιο δίκτυο πολυτελών και βιωματικών ταξιδιωτικών γραφείων και συμβούλων.
Οι πλούσιοι ταξιδιώτες, ωστόσο, δεν είναι όλοι ίδιοι. Κάποιοι μπορεί να επιλέξουν ένα αφρόλουτρο με σαμπάνια αξίας 10.000 ευρώ, άλλοι μπορεί να επιζητούν την περιπέτεια. Ωστόσο, ο ταξιδιώτης με χρήματα είναι συνήθως απαιτητικός.
Μετά την πανδημία και τα ταξίδια σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ελλάδα, οι πλούσιοι ταξιδιώτες βάζουν νέες καρφίτσες στον χάρτη και αποτολμούν στην Ιαπωνία, την Κροατία, την Ισλανδία, την Πορτογαλία και την Ανταρκτική, σύμφωνα με το Virtuoso.
Αναζητούν την εμπειρία και τα υπερ-εξατομικευμένα ταξίδια πολυτελείας
Οι πλούσιοι ταξιδιώτες προτιμούν την ιδιωτικότητα και την άνεση και η χρήση ιδιωτικών ελικοπτέρων είναι από τις πιο δημοφιλείς επιλογές.
Σύμφωνα με το Forbes, η έννοια της ακραίας πολυτέλειας στα ταξίδια έχει αλλάξει σημαντικά τον τελευταίο αιώνα.
Ο ορισμός του τι συνιστά μια πολυτελή ταξιδιωτική εμπειρία έχει αλλάξει δραματικά, επηρεασμένος από τις κοινωνικοοικονομικές αλλαγές, τις εξελίξεις στην τεχνολογία και τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Για τους δισεκατομμυριούχους και τα εξαιρετικά πλούσια άτομα, η προσέγγιση του ταξιδιού είναι εντελώς διαφορετική από τους περισσότερους ταξιδιώτες.
Σχεδόν τα πάντα προετοιμάζονται για αυτούς μέσω ενός ειδικού ταξιδιωτικού πράκτορα ή προσωπικού βοηθού που τροφοδοτεί κάθε λεπτομέρεια των προτιμήσεών τους, για να εξασφαλίσει απρόσκοπτες διακοπές.
Συνήθως αντιπαθούν να συνυπάρχουν με πλήθη τουριστών
Η πιο σημαντική προϋπόθεση είναι η αποκλειστικότητα, καθώς οι πλούσιοι συνήθως αντιπαθούν να κάνουν διακοπές με πλήθη τουριστών.
Στους δισεκατομμυριούχους αρέσει συχνά να ταξιδεύουν με μια ομάδα ή οικογένεια και να συμμετέχουν σε ιδιωτικές κοινωνικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
«Τον περασμένο αιώνα, η έννοια της πολυτέλειας στα ταξίδια έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, αντικατοπτρίζοντας τις ευρύτερες κοινωνικές εξελίξεις και αλλάζοντας τις προτιμήσεις των καταναλωτών», εξηγεί ο ειδικός στα πολυτελή ταξίδια Κώστας Παναγάκης από την Travelworks .
«Από τις πολυτελείς μεγαλειώδεις περιηγήσεις των αρχών του 20ού αιώνα έως τις εξαιρετικά προσαρμοσμένες και βιώσιμες εμπειρίες του σήμερα, η βιομηχανία των πολυτελών ταξιδιών εξελίσσεται συνεχώς για να ικανοποιεί τις φιλοδοξίες των απαιτητικών ταξιδιωτών», προσθέτει.
«Κοιτάζοντας το μέλλον, η εστίαση στην εξατομίκευση, την αποκλειστικότητα και τη βιωσιμότητα αναμένεται να παραμείνει κεντρική στον τομέα των πολυτελών ταξιδιών, ανοίγοντας το δρόμο για όλο και πιο εξελιγμένες και εντυπωσιακές εμπειρίες».
Αυτοί οι ταξιδιώτες εστιάζουν λιγότερο στις επωνυμίες ξενοδοχείων και περισσότερο σε μοναδικές, καθηλωτικές εμπειρίες που συνδέονται έντονα με τον προορισμό των διακοπών τους.
Διακοπές σε σούπερ γιοτ
Δισεκατομμυριούχοι περνούν τις διακοπές τους στη Μεσόγειο ή την Καραϊβική σε ιδιωτικά σούπερ γιοτ.
Πολλά από αυτά, περιλαμβάνουν εξωφρενικές ανέσεις, όπως πολλαπλές πλατφόρμες ελικοπτέρων, κινηματογράφους, νοσοκομεία και σπα που ξεπερνούν ακόμη και τα πιο πολυτελή θέρετρα στον κόσμο.
Αυτά τα σκάφη συμβολίζουν τη δύναμη, επιδεικνύοντας τον πλούτο των ιδιοκτητών τους, αποδεικνύοντας ότι το μεγαλύτερο είναι καλύτερο.
Έχω παρατηρήσει συχνά τα μεγαλύτερα γιοτ να αγκυροβολούν το ένα κοντά στο άλλο σε τοποθεσίες όπως το Κάπρι και η Ελλάδα, αποτελώντας το απόλυτο πλωτό κλαμπ ιδιωτικών μελών.
Αυτό το καλοκαίρι, πολλοί δισεκατομμυριούχοι ταξίδεψαν με τις θαλαμηγούς τους. Μεταξύ αυτών, ο Τζεφ Μπέζος έκανε διακοπές στην Ελλάδα με το ιστιοπλοϊκό του, μαζί με διασημότητες όπως η Κιμ Καρντάσιαν.
Ο δισεκατομμυριούχος Ντέιβιντ Γκέφεν περιόδευσε τη Μεσόγειο επίσης με το γιοτ του, όπως και ο δισεκατομμυριούχος Μάικλ Τζόρνταν.
«Η πολυτέλεια είναι προσωπική. Αυτό που είναι πολυτέλεια για μένα δεν είναι απαραίτητα πολυτέλεια για σένα.
Δεν μπορείς να ζωγραφίσεις τον ταξιδιώτη πολυτελείας με ένα μόνο πινέλο», λένε οι ειδικοί. Και προσθέτουν: Προσβλέποντας στο μέλλον, οι δισεκατομμυριούχοι δεν αρκούνται πλέον μόνο στην πολυτέλεια – θέλουν μοναδικές εμπειρίες που θα αλλάξουν τη ζωή τους.
Σίγουρα έχουν τους πόρους για να το κάνουν αυτό, συχνά σε κλίμακα πέρα από κάθε φαντασία.