Ξενοδοχοϋπαλλήλων

Σωματικό έλεγχο κατά την αποχώρηση από τη δουλειά τους και πρόστιμα όταν καθυστερούν στην εργασία τους ή κάνουν παράπονα οι πελάτες προβλέπουν οι συμβάσεις που καλούνται να υπογράψουν ξενοδοχοϋπάλληλοι για να δουλέψουν σε ξενοδοχείο στην Κω, γεγονός που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.

Σε δηλώσεις της η πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Σερβιτόρων της Κω, Ιωάννα Λάμπρου ανέφερε ότι το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, καθώς δημιουργούνται νέα δεδομένα στον εργατικό και ξενοδοχοϋπαλληλικό κόσμο του νησιού, με συνέπειες που είναι πραγματικά απρόβλεπτες. Η ίδια σημείωσε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να προσέρχεται μία καμαριέρα στην εργασία της και μετά από ένα εξοντωτικό ωράριο να κινδυνεύει όχι μόνο να χάσει το μεροκάματό της αλλά και να χρωστά κι από πάνω στον εργοδότη.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Σερβιτόρων της Κω τονίζεται μεταξύ άλλων: «Νέα, ολοκαίνουργη και πολυδιαφημισμένη τουριστική ξενοδοχειακή μονάδα στην Κω, στο πλαίσιο νέων και παλιών αντεργατικών μέτρων, πιέζει τους εργαζόμενους να υπογράψουν απαράδεκτη και άθλια ατομική σύμβαση.

Πέρα από τους μισθολογικούς όρους πείνας της σύμβασης, η επιχείρηση προχωράει ακόμα ένα βήμα και προσθέτει όρους τιμωρίας και χρηματικών προστίμων σε εργαζόμενους που τυχόν παραβούν τους κανόνες.

Κανόνας 1ος: Εάν κάποιος πελάτης παραπονεθεί για την καθαριότητα του δωματίου, η εργαζόμενη καμαριέρα θα έχει πρόστιμο 30 ευρώ το παράπονο!

Κανόνας 2ος: Εάν κάποιος εργαζόμενος αργήσει στη δουλειά του θα έχει πρόστιμο 10 ευρώ!

Κανόνας 3ος: Κατά την έξοδο από την επιχείρηση οι τσάντες των εργαζομένων θα ψαχουλεύονται κατ’ εντολή της διεύθυνσης από τον φύλακα της πύλης».

Το Σωματείο ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στην Επιθεώρηση Εργασίας.