Απαιτήθηκαν 12 μήνες συγκέντρωσης και επεξεργασίας στοιχείων από επιβάτες και πληρώματα κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι, καθώς και από εταιρείες που εμπλέκονται στη δραστηριότητα της κρουαζιέρας, για να ολοκληρωθεί η μελέτη για τον “Κοινωνικοοικονομικό αντίκτυπο της κρουαζιέρας στο Ηράκλειο» που έγινε για λογαριασμό του ΟΛΗ και παρουσιάστηκε σήμερα στο «Μέγαρον».
Εισαγωγή στην εκδήλωση έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης ,ενώ μεταξύ άλλων χαιρετισμό απηύθυνε ο κ.Γιάννης Βαρδαβάς, πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Στο πάνελ της συζήτησης συμμετείχαν:
– Γεώργιος Βαγγέλας, Αναπληρωτής Καθηγητής Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
– Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας Cruise Lines International Association – CLIA
– Βασίλειος Μάμαλης, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας – ΕΛΙΜΕ
– Μηνάς Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε
– Θεοδώρα Ρήγα, Γενική Εμπορική Διευθύντρια (CCO) & Διευθύντρια Στρατηγικής Επικοινωνίας Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ
Τον συντονισμό έκανε ο δημοσιογράφος, Κ. Συλιγάρδος.
Η κρουαζιέρα έχει σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και την απασχόληση» όπως τονίστηκε στην εκδήλωση.
Η παρουσίαση της μελέτης έγινε από τον καθηγητή του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, κ. Αθανάσιο Πάλλη.
Τα συμπεράσματα, βασίστηκαν μεταξύ άλλων, σε 7.000 ερωτηματολόγια στα οποία απάντησαν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, ενώ συμμετείχαν και μέλη πληρωμάτων.
Η κρουαζιέρα αφήνει ετησίως στο Ηράκλειο 36,5 εκατομμύρια ευρώ.
Κάθε επιβάτης που έρχεται στο Ηράκλειο και κατεβαίνει από το πλοίο, αφήνει κατά μέσο όρο 47 ευρώ.
Το 80% των επιβατών κατεβαίνουν από το πλοίο και από αυτούς το 47% πηγαίνει εκδρομή. Το 2023 είχαμε 253 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 382.000 επιβάτες.
Οι επιβάτες αφήνουν περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο στην τοπική αγορά (ψώνια, καφές, φαγητό, μουσείο, ταξί κ.λπ.) ενώ ποσό ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ αφήνουν ετησίως τα μέλη πληρωμάτων κυρίως κάνοντας αγορές.
Στα ετήσια συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβάνονται τα λιμενικά έσοδα (1,5 εκατ.), οι ναυτιλιακές υπηρεσίες (1,7 εκατ.), τα έσοδα από εκδρομές (7,7 εκατ.), τροφοδοσία πλοίων (400 χιλ.), έσοδα ναυτιλιακών πρακτόρων (200 χιλ.).
Ο κ.Κουρουπάκης γενικός γραμματέας Αιγαίου τόνισε ότι το λιμάνι του Ηρακλείου βρίσκεται σ έναν θετικό μετασχηματισμό, που έχει να κάνει με την εξέλιξη της λειτουργίας του λιμανιού. Ο τουριστικός σχεδιασμός με τη χώρα περνάει και από την θάλασσα.
Ο κ.Μύρων Φλουρής Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, στο υπουργείο Τουρισμού, σημείωσε ότι η σημερινή εκδήλωση είναι μια ευκαιρία για να τονιστούν τα θετικά της κρουαζιέρας και να μειωθούν τα αρνητικά.
Ο βουλευτής Ηρακλείου Μάξιμος Σενετάκης, μίλησε για τα σημαντικά οφέλη της κρουαζιέρας στην πόλη, ενώ το παρών έδωσε και ο Λευτέρης Αυγενάκης , ο οποίος όμως δεν θέλησε να κάνει χαιρετισμό.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Νίκος Συριγωνάκης, μετέφερε το χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη.
Ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου κ.Αγριμανάκης, στάθηκε στην μεγάλη ανάπτυξη που έχει κάνει η κρουαζιέρα στο Ηράκλειο ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά: «Το Ηράκλειο ανοίγει τα φτερά του προς τον κόσμο, θέλουμε να βάλουμε στο κάδρο του τουρισμού το Ηράκλειο ως city beak 365 μέρες τον χρόνο»
Ο αναπλ. καθηγητής Γιώργος Βαγγέλας αναφέρθηκε στα πολλάπλά οφέλη της κρουαζιέρας: Οικονομικά, θέσεων εργασίας, Φορολογικά έσοδα για το κράτος, κοινοτικά και πολιτιστικά κ.α.
«Οι κρουαζιέρες μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στους προορισμούς αλλά απαιτούνται σωστές πολιτικές διαχείρισης και βιώσιμες πρακτικές» όπως χαρακτηριστικά είπε.