Παρά την κρίση του κόστους ζωής η οποία επιδρά αρνητικά στις τσέπες των νοικοκυριών, οι καταναλωτές δαπανούν περισσότερα και επιδιώκουν ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας για την ταξιδιωτική περίοδο του 2023. Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η lastminute.com, παρότι το 76% των Βρετανών καταναλωτών εκτιμούν ότι θα επηρεαστούν μέτρια ή σοβαρά από την κρίση του κόστους ζωής, δαπανούν περισσότερα και προτιμούν μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή στις διακοπές για το 2023, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι για αυτούς τα ταξίδια είναι μια δαπάνη που είναι απρόθυμοι να θυσιάσουν.
Στις κρατήσεις city break για το 2023, το μερίδιο των διακοπών μεγαλύτερης διάρκειας ανέρχεται στο 40% έναντι αντίστοιχου ποσοστού 31% το 2019, ενώ ιστορικά οι τρεις διανυκτερεύσεις ήταν οι δημοφιλέστερες. Για τις κρατήσεις ήλιου – θάλασσας, οι επτά διανυκτερεύσεις συνεχίζουν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό προτιμήσεων, όμως οι οκτώ ή περισσότερες παρουσιάζουν αύξηση 11% για το 2023 έναντι του 2019. Η κρίση του κόστους ζωής έχει επηρεάσει το πώς και πότε οι καταναλωτές πληρώνουν για τις διακοπές τους, με περισσότερους πλέον (68%) να αναζητούν την κατανομή του κόστους σε μεγαλύτερη περίοδο.