Πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, από τις οποίες έλκει ταξιδιώτες η χώρα, βρίσκεται η Ελλάδα, ωστόσο ο ανταγωνισμός με την Ισπανία αλλά και άλλες χώρες όπως η Πορτογαλία και η Κροατία εντείνεται.
Σε κάθε περίπτωση, η χώρα αποτελεί πλέον ισχυρότατο brand και ώριμο προορισμό για τουρισμό υψηλού επιπέδου, ενώ έχει αφήσει πολύ πίσω της την εποχή που η Τουρκία και η Αίγυπτος αποτελούσαν ανταγωνιστές της. Για τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης το brand «Ελλάδα» βρίσκεται πλέον στο top 5.
Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 3η θέση προτίμησης για ταξίδια στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες για την αγορά της Γερμανίας, στην 4η θέση για την αγορά της Γαλλίας, στην 5η θέση για την αγορά του Ην. Βασιλείου και στην 7η θέση για την αγορά της Ισπανίας. Σε σχέση με το 2023 η Ελλάδα έπεσε κατά δύο θέσεις στην αγορά του Ην. Βασιλείου, ενώ η θέση της δεν μεταβλήθηκε στις άλλες αγορές.
Σχετικά με τις άλλες χώρες του εξωτερικού που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν όσοι απάντησαν ότι ενδιαφέρονται να επισκεφθούν την Ελλάδα τους επόμενους 12 μήνες, η εικόνα είναι αρκετά όμοια στις υπό μελέτη αγορές με μικρές διαφοροποιήσεις. Η Ισπανία και η Ιταλία βρίσκονται στις κορυφαίες δύο θέσεις και ακολουθεί η Πορτογαλία στην 3η θέση, με εξαίρεση τη Γερμανία όπου στην 3η θέση είναι η Κροατία και η Πορτογαλία βρίσκεται στην 6η θέση, με μικρή ωστόσο διαφορά από τις προηγούμενες δύο θέσεις.
Τα συμπεράσματα αυτά βασίζονται σε έρευνα που διενεργήθηκε από την εταιρεία GWI με βασικό θέμα τις προτιμήσεις των επισκεπτών αναφορικά με πιθανούς προορισμούς τους επόμενους 12 μήνες και παρουσιάζονται ενδελεχώς σε μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο: «Το brand Ελλάδα: Πόσο ελκυστική είναι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός; Σύγκριση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς».
Αναλυτικότερα ανά αγορά, οι top 5 χώρες που σκέφτονται να επισκεφθούν οι υπό μελέτη αγορές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες είναι:
– Για τους Γερμανούς: Ιταλία (29,1%), Ισπανία (28,5%), Ελλάδα (20,3%), Αυστρία (18,4%), Γαλλία (17,4%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία, η Γαλλία και η Αυστρία συνορεύουν με τη Γερμανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
– Για τους Γάλλους: Ισπανία (31,4%), Ιταλία (21,6%), Πορτογαλία (16,6%), Ελλάδα (12,9%), Ην. Βασίλειο (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία και η Ισπανία συνορεύουν με τη Γαλλία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
– Για τους Βρετανούς: Ισπανία (34,1%), Ιταλία (22,2%), Γαλλία (20,0%), ΗΠΑ (19,8%), Ελλάδα (19%).
– Για τους Ισπανούς: Ιταλία (29,7%), Γαλλία (23,8%), Πορτογαλία (20,6%), Ην. Βασίλειο (15,0%), ΗΠΑ (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Πορτογαλία και η Γαλλία συνορεύουν με την Ισπανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Στις επιμέρους αγορές, και συγκρίνοντας με το 2023, Πορτογαλία και Κροατία ανέβηκαν κατά μία θέση για την αγορά της Γερμανίας το 2024. Αντίθετα, η Κροατία έπεσε κατά μία θέση για την αγορά της Γαλλίας, ενώ η Τουρκία ανέβηκε κατά δύο θέσεις. Για την αγορά του Ην. Βασιλείου, η Ελλάδα έπεσε κατά δύο θέσεις σε σχέση με το 2023, ενώ η Κροατία ανέβηκε κατά δύο θέσεις. Για την αγορά της Ισπανίας, η Κροατία ανέβηκε κατά μία θέση, ενώ η Τουρκία έπεσε οκτώ θέσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αγορές που παρουσιάζονται, δηλαδή Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία και Ισπανία, το 2019 εισέφεραν σχεδόν το 40% των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ το 2023 το ξεπέρασαν, αγγίζοντας το 43%.
«Επίκεντρο της μελέτης είναι οι προτιμήσεις των επισκεπτών αναφορικά με πιθανούς προορισμούς τους επόμενους 12 μήνες, εμπεριέχοντας συνεπώς τους καλοκαιρινούς μήνες που είναι καίριας σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό», διευκρινίζεται στη μελέτη που υπογράφουν ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Αρης Ικκος και η αναλύτρια Γιαννίνα Ρασούλη. «Συγκρίνοντας τις απαντήσεις των ερωτηθέντων, και επαναλαμβάνοντας την ερώτηση κάθε φορά, σε κοινό που έχει προτίμηση σε έναν συγκεκριμένο ανταγωνιστικό προορισμό, προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που συγχρόνως φανερώνουν την ισχύ του τουριστικού brand Ελλάδα», σημειώνουν. Τα ευρήματα της μελέτης αντικατοπτρίζονται όμως και στις ταξιδιωτικές αφίξεις και εισπράξεις, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος: Για το δεκάμηνο του 2024, που καλύπτουν τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία, δηλαδή την περίοδο από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 3,9% στα 3,6 δισ., ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία μειώθηκαν κατά 10% στο 1,261 δισ. ευρώ. Αυξημένες κατά 15,7% ήταν οι εισπράξεις από την Ιταλία, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο 1,204 δισ. ευρώ. Από τις λοιπές χώρες, μείωση κατά 1,3% παρουσίασαν οι εισπράξεις από το Ην. Βασίλειο στα 3,214 δισ., ενώ οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 10,1% στο 1,416,2 δισ. ευρώ.
Στο σύνολο του δεκαμήνου, δηλαδή από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο του 2024, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση κατέγραψε άνοδο κατά 9,2% και διαμορφώθηκε σε 33,788 εκατομμύρια ταξιδιώτες, έναντι 30,933 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Ανά χώρα, στα μεγέθη του εισερχόμενου τουρισμού ξεχωρίζουν η αύξηση των αφίξεων από τη Γερμανία κατά 14,9% σε 5,219 εκατομμύρια ταξιδιώτες, η αύξηση κατά 7,3% από τη Γαλλία σε 1,912 εκατομμύριο και η αύξηση κατά 10,3% της κίνησης από την Ιταλία, η οποία διαμορφώθηκε σε 1,937 εκατομμύριο ταξιδιώτες. Αναφορικά με τις λοιπές χώρες, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ην. Βασίλειο μειώθηκε κατά 2,2% και διαμορφώθηκε σε 4,393 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 7,9% σε 1,369 εκατομμύριο.
Πηγή: moneyreview.gr