Οι αυστηρότεροι συνοριακοί έλεγχοι στην Ε.Ε. σε συνδυασμό με τις ανεπαρκείς υποδομές και τις ελλείψεις σε προσωπικό αύξησαν κατά 300% τις καθυστερήσεις πτήσεων σε ορισμένα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το 2017 με αποτέλεσμα το 5% των επιβατών να χάνουν καθημερινά τις πτήσεις τους.
Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν από τον Σύνδεσμο Ευρωπαϊκών Εταιρειών (Airliners for Europe) στην ετήσια συνάντηση των μελών του στις Βρυξέλλες.
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των αεροπορικών εταιρειών των μελών του συνδέσμου συναντήθηκαν με τους Ευρωπαίους αρμόδιους για τη χάραξη πολιτικής και τους φορείς της αεροπορικής βιομηχανίας για να συζητήσουν τρόπους αποφυγής της κατάστασης που δημιουργήθηκε τον περασμένο χρόνο.
“Αν και καταλαβαίνουμε ότι ορισμένα κράτη μέλη έχουν λάβει μέτρα για την επίλυση της άσχημης αυτής κατάστασης, παραμένουμε επιφυλακτικοί, καθώς χρειάζεται να γίνουν ακόμη περισσότερα, όσον αφορά στο προσωπικό και τις επενδύσεις στον αυτοματισμό”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Thomas Reynaert.
Ο Σύνδεσμος ισχυρίζεται ότι οι κανονισμοί της ΕΕ έχουν προσθέσει περίπου 20 δευτερόλεπτα στον χρόνο επεξεργασίας στα σύνορα για κάθε επιβάτη, προσθέτοντας κατά μέσο όρο μία ώρα για κάθε πτήση. Αναφέρει επίσης ότι αυτό έχει δυσανάλογες επιπτώσεις στη ροή της κυκλοφορίας στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
“Ένα άλλο πρόβλημα για τους επιβάτες είναι οι καθυστερήσεις που προκαλούνται από τον ανεπαρκή επίγειο έλεγχο της αεροπορικής κίνησης και την ανεπαρκή χωρητικότητα του συστήματος”, δήλωσε ο Reynaert.
“Ενώ η εναέρια κυκλοφορία το 2017 αυξήθηκε κατά 4,4% σε σύγκριση με το 2016, ο μέσος όρος ημερήσιων καθυστερήσεων στη διαχείριση της ροής της εναέριας κυκλοφορίας αυξήθηκε κατά 6,9%. Αυτό αντιπροσωπεύει καθυστερήσεις μεγαλύτερες της μιας ολόκληρης ημέρας. Αναφορικά με το 2018, η κυκλοφορία αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά, συνεπώς υπάρχει επείγουσα ανάγκη να συνεχιστούν οι βελτιώσεις σε όλο το αεροπορικό δίκτυο μέσα στο 2018 -γι’αυτό και απευθυνόμαστε ενεργά σε όλους τους παρόχους υπηρεσιών αερομεταφορών”.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία του Eurocontrol, οι ημερήσιες καθυστερήσεις που σχετίζονται με θέματα δυναμικότητας του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας ή με προβλήματα επάρκειας προσωπικού, αυξήθηκαν κατά 14,6% και 20,6% αντίστοιχα.