Ένας νέος τύπος ταξιδιώτη, ο “everything traveller”, ένας πολύπλευρος ταξιδιώτης, που εκφράζει τις δυναμικές αλλαγές στην αγορά των ταξιδιών, συνδυάζοντας τις νέες τάσεις με την παράδοση, και σηματοδοτώντας θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων, αναμένεται να κάνει το “ντεμπούτο” του το 2025, όπως αποκαλύπτει έκθεση της SiteMinder.
Στην έκθεση με τίτλο Changing Traveller Report 2025 της κορυφαίας παγκοσμίως πλατφόρμας διανομής ξενοδοχείων, η οποία βασίστηκε σε έρευνα σε περισσότερους από 12.000 ταξιδιώτες σε 14 από τις μεγαλύτερες τουριστικές αγορές στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Κίνας, της Ισπανίας, της Ταϊλάνδης και της Αυστραλίας, διαπιστώνεται ως παράδειγμα της πολύπλοκης φύσης του “everything traveller”, ότι ενώ το 78% παγκοσμίως θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια της διαμονής τους σε ξενοδοχεία, μόνο ένας στους δέκα (12%) επιθυμεί η AI να αξιοποιείται στη διαχείριση όλων των λειτουργιών του ξενοδοχείου.
Επιπλέον, ενώ το 72% σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό το 2025, ποσοστό αυξημένο αύξηση κατά 65%, σε σχέση με εφέτος, λιγότεροι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αποκλειστικά διεθνώς, με τον αριθμό των ατόμων που σκοπεύουν να ταξιδέψουν, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό σχεδόν να διπλασιάζεται.
Αυτό είναι το προφίλ του “everything traveller”
– Παρόλο που το 80% σκοπεύει να αναζητήσει εμπειρίες κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο κατάλυμα, το 41% σκοπεύει επίσης να εργαστεί -αύξηση κατά 5% σε σχέση με εφέτος.
– Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για μια εκδήλωση, ποσοστό που αυξάνεται στο 83% μεταξύ των Gen Zers. Ωστόσο, μόλις φτάσουν στο κατάλυμά τους, περισσότεροι από τους μισούς προβλέπουν να περάσουν “τον περισσότερο χρόνο” (19%) ή “αρκετό χρόνο” (32%) εκεί, ποσοστό αυξημένο κατά 1,5%, σε σχέση με εφέτος.
– Σχεδόν οι μισοί (46%) σκοπεύουν να κλείσουν ένα standard (βασικής ποιότητας) δωμάτιο, ωστόσο η πλειοψηφία θα ξοδέψει χρήματα σε “ό,τι έχει σημασία”, με το 87% να είναι πρόθυμο να ξοδέψει για επιπλέον παροχές, όπως το πρωινό (47%), το μέγεθος του δωματίου (30%) και τη θέα (28%), και το 70% να πληρώνει περισσότερα για μια φιλική προς το περιβάλλον διαμονή.
Η έκθεση της SiteMinder παρουσιάζει, επίσης, τις βασικές διακρίσεις μεταξύ των ταξιδιωτών από διαφορετικές περιοχές, ιδίως όσον αφορά την χρήση των νέων τεχνολογιών.
Πιο συγκεκριμένα:
– Υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα στον τρόπο που αντιλαμβάνονται και υιοθετούν οι ταξιδιώτες από διαφορετικές περιοχές τις αναδυόμενες τεχνολογίες.
Πάνω από το 90% των ταξιδιωτών από περιοχές με έντονη ανάπτυξη, όπως στην Ταϊλάνδη (98%), την Κίνα (96%), την Ινδία (94%) και το Μεξικό (91%), είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τεχνητή νοημοσύνη σε κάποιο σημείο κατά τον προγραμματισμό, την κράτηση και την εμπειρία της διαμονής τους. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σε περίπου 60% των ταξιδιωτών από πιο παραδοσιακούς προορισμούς, όπως ο Καναδάς και η Αυστραλία (62% έκαστος), καθώς, επίσης, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο (63% έκαστος).
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (51%) πιστεύουν ότι τα ξενοδοχεία προηγούνται (33%) (33%) ή είναι “πολύ μπροστά” (18%) όσον αφορά την υιοθέτηση νέων λύσεων, μια αντίληψη που φτάνει το 80% στην Ινδονησία, αλλά μόλις στο 30% στη Γαλλία.
– Το 70% των Gen Zers (18-27) έχουν εγκαταλείψει μια διαδικτυακή κράτηση λόγω αρνητικής εμπειρίας, σε σύγκριση με το 47% των Gen Xers (44-59), το 28% των Baby Boomers (60-78) και μόλις το 13% των Radio Babies (79-96).
– Οι Ιταλοί ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να ξεκινήσουν την έρευνά τους για ξενοδοχεία χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης (50%), ενώ οι Κινέζοι είναι λιγότερο πιθανό να το πράξουν (20%), προτιμώντας συγκεκριμένα online ταξιδιωτικά γραφεία και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πηγή: money-tourism.gr