Νέα mega yacht μαρίνα για την Πάτρα – Τι γίνεται στο Ηράκλειο;
Φωτορεαλιστική απεικόνιση της νέας μαρίνας στην Πάτρα

Νέα mega yacht μαρίνα έχει στα σκαριά ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας. Όπως έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος το έργο για την κατασκευή της έχει δρομολογηθεί και το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού.

Ο ΟΛΠΑ έχει ονομάσει το φιλόδοξο αυτό project, Patradise Mega Yacht Marina και θα μπορεί να φιλοξενεί μέχρι 212 σκάφη κάνοντας την μια από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην Δυτική Ελλάδα.

Η μαρίνα έχει χωροθετηθεί στο βόρειο μέρος του λιμανιού της Πάτρας ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί και ένα κονδύλι 12 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία σύγχρονων εγκαταστάσεων, δενδροφυτεύσεις, φωτοβολταϊκά συστήματα, αναβαθμισμένες παροχές εξυπηρέτησης και ολοκληρωμένα «έξυπνα» συστήματα υποστήριξης yachts, ενώ προωθεί την πράσινη ανάπτυξη με τη χρήση καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.

Πού βρίσκεται η μαρίνα στο Ηράκλειο;

Σε αντίθεση με την Πάτρα, που προχωρά με γρήγορα και συντεταγμένα βήματα στη δημιουργία της νέας αυτής μαρίνας, στο Ηράκλειο όπου υπάρχει συζήτηση για την χωροθέτηση και την ανάπτυξη σύγχρονης τουριστικής μαρίνας εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια πια!

Πρόκειται για μια πολυσυζητημένη και ταλαιπωρημένη υπόθεση. Η τουριστική μαρίνα ξεκίνησε ως σχέδιο του ΟΛΗ και του Υπουργείου Ναυτιλίας για τον κόλπο του Δερματά, για να συναντήσει αδιέξοδο μετά από αντιδράσεις πολλών φορέων και στη συνέχεια να ανοίξει το κεφάλαιο της χωροθέτησής της στο πλάι του Παγκρητίου Σταδίου.

Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν την αποχώρηση του Λευτέρη Αυγενάκη από το Υφυπουργείο Αθλητισμού, είχε υπογραφεί στη Λότζια με την προηγούμενη δημοτική αρχή η σύμβαση χρηματοδότησης των μελετών που απαιτούνται για την κατασκευή της μαρίνας στο Παγκρήτιο. Από τότε όμως και μέχρι σήμερα, δύο χρόνια πια μετά, έχει πέσει “σιγή ασυρμάτου”!

Ουδεμία εξέλιξη έχει γίνει γνωστή και ουδεμία συζήτηση έχει καταγραφεί σε σχέση με τη χωροθέτηση και δρομολόγηση της κατασκευής της μαρίνας του Ηρακλείου. Την ώρα που η πόλη αναβαθμίζεται τουριστικά, η φιλοξενία σύγχρονων σκαφών είναι ένας τομέας που εμφανίζεται αδιανόητη καθυστέρηση.

Για ποιο λόγο επικρατεί αυτή η αδράνεια στον συγκεκριμένο τομέα; Εύλογα μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η αποφασιστική είσοδος του παράγοντα «Γκριμάλντι» στο λιμάνι του Ηρακλείου μπορεί να έχει διαδραματίσει ένα ρόλο, όμως τόσο η Πολιτεία συνολικά, όσο και η αυτοδιοίκηση έπρεπε να μην έχουν αφήσει το θέμα να ατονίσει σε τέτοιο βαθμό. Στο κάτω-κάτω, η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού δεν πρέπει να είναι αφορμή για να εγκαταλειφθούν οι αναπτυξιακές προσπάθειες στην παραλιακή ζώνη του Ηρακλείου, αλλά αντίθετα για να ενισχυθούν.