η διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου Grecotel Μάρι Δασκαλαντωνάκη

“Η γερμανική αγορά θα κρίνει τη σεζόν” λέει σε συνέντευξη της στην “K” η διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου Grecotel Μάρι Δασκαλαντωνάκη.

Η επικεφαλής του ομίλου που ελέγχει 36 ξενοδοχειακές μονάδες ανά την Ελλάδα σημειώνει πως η επενδυτική δραστηριότητα σε ανακαινίσεις και εξαγορές δεν θα σταματήσει,ενώ εξηγεί ποιες αγορές περιμένει να ανοίξουν και ποιες θα μείνουν εκτός, φέτος.

Τονίζει πως η  Grecotel ήταν έτοιμη για το άνοιγμα των ξενοδοχείων ήδη από καιρό αφού «εμπιστευτήκαμε την κυβέρνηση για να μην πάμε στον άλλο κόσμο και καθίσαμε δυο μήνες στα σπίτια μας – δεν θα την εμπιστευτούμε σε τούτον τον κόσμο;».

Αποκαλύπτει πως εδώ και κάποιες εβδομάδες «οι συνεργάτες διεθνώς ρωτούσαν με δυσπιστία αν θα ανοίξουμε και πότε» και υπογραμμίζει πως όλο αυτόν τον καιρό «μείναμε συντονισμένοι με δέκα μεγάλες αγορές του εξωτερικού, σχεδόν καθημερινά, βρίσκαμε διεξόδους και λύσεις σε προβλήματα, κάναμε lobbying και μεταφέραμε πληροφορίες για να συμβάλλουμε στο άνοιγμα των αγορών, στη σύνταξη των υγειονομικών πρωτοκόλλων, στις νέες συμφωνίες με Tour Operators».

Μεταξύ άλλων στην συνέντευξη της ανέφερε τα εξής:

Τα έξι από τα επτά ξενοδοχεία που θα λειτουργήσουν τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου έχουν οδική πρόσβαση. Απευθύνεστε κυρίως σε Έλληνες που θα έρθουν οδικώς; Εκτιμάτε πως δύσκολα οι τουρίστες θα μπουν σε πλοίο ή σε αεροπλάνο για να έρθουν στα νησιά;

Βεβαίως και απευθυνόμαστε στους Έλληνες. Από το Σούνιο ως την Κυλλήνη κάθε καλοκαίρι υποδεχόμαστε την ελληνική οικογένεια εδώ και 15 χρόνια. Έχουμε πολλούς επαναλαμβανόμενους πελάτες και τα ξενοδοχεία μας είναι ο τόπος που μεγαλώνουν τα παιδιά τους. Μας περιμένουν να ανοίξουμε-τους λαχταράμε κι εμείς. Εκτιμώ πως όλοι θα παρακολουθούν στην αρχή τα πλοία και τα αεροπλάνα. Εάν τα ταξίδια εξελίσσονται χωρίς κρούσματα, γρήγορα ο αριθμός αφίξεων θα αυξάνεται και ελπίζω από αρκετές χώρες. Για την Πελοπόννησο έχουμε συμφωνήσει με γερμανικές εταιρείες ήδη, όπως και για το Ηράκλειο στην Κρήτη.Η τουριστική σχέση Ελλάδας και Γερμανίας θα αποδειχθεί κομβική. Έως την Τρίτη κορυφαίος TourOperator θα ανακοινώσει capacity πτήσεων ανά ελληνικό προορισμό.

Οι αγορές με προοπτική

Από τις ξένες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, ποιες βλέπετε ότι θα έχουν φέτος κάποιες προοπτικές, ποιες όχι και γιατί;

Οι αγορές που δεν έχουν προοπτική για το 2020 είναι η κρουαζιέρα, η Αμερικάνικη και Καναδική αγορά, οι αγορές της Λατινικής Αμερικής, Αφρική, Ινδία, Άπω Ανατολή-νομίζω δεν χρειάζεται εξήγηση το γιατί. Αυτές που έχουν σημαντική προοπτική σε group είναι οι Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία, Λουξεμβούργο διότι διαθέτουν interconnecting ταξιδιωτικά δίκτυα, έτοιμους μηχανισμούς πωλήσεων, αεροπορική δύναμη.

Έχουν την ικανότητα μέσα σε έξι εβδομάδες από την απόφαση για πώληση διακοπών σε οποιαδήποτε προορισμό να σηκώσουν πτήσεις και να παρέχουν πλήρη τουριστικά πακέτα. Με λιγότερη δύναμη έπονται η Ελβετία και οι Σκανδιναβικές χώρες. Σημαντικής οικονομικής σημασίας για τη χώρα μας είναι η Ρωσία, η Ουκρανία και οι χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Έχουν τεράστια προοπτική για το 2020, ειδικά στον τομέα του ακριβού τουρισμού. Σε ειδική θέση η Μεγάλη Βρετανία που είναι εκτός Schengen, καθώς και οι Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο που λόγω του υγειονομικού status του πληθυσμού των χωρών αυτών δεν θα ήθελα να τοποθετηθώ.

Πολύ καλά θα πάει ο οδικός τουρισμός με τις αγορές των Βαλκανίων έως και τη Ρουμανία. Τέλος, δυναμική παρουσία θα έχουν η Κύπρος, το Ισραήλ και η Αραβική αγορά. Όλα αυτά με βάση τα σημερινά επιδημιολογικά δεδομένα.

Πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα ξενοδοχεία σας; Ποιες προσαρμογές στην εξυπηρέτηση, τις παροχές, τις εγκαταστάσεις χρειάστηκε να κάνετε ή θα κάνετε εξαιτίας της πανδημίας;

Η Grecotel για την ελληνική αγορά σχεδίασε το «Καλοκαίρι στη Θάλασσα». Συνοδεύεται από video που απεικονίζει την πρόταση των διακοπών μας στη φύση και τη θάλασσα με τρόπο ήσυχο και ασφαλή. Φτιάχτηκε από τους ανθρώπους της Grecotel για τους πελάτες μας, με έμπνευση.

Κάθε δωμάτιο και η ομπρέλα του στη θάλασσα ή στις πισίνες. Κάθε bungalow με κήπο επίσης. Το φαγητό μας σερβίρεται 100% υπαίθρια και προσφέρεται σε συνδυασμούς μπουφέ, family style και self service. Οι μεγάλοι χώροι των ξενοδοχείων επιτρέπουν η εστίαση να είναι 100% υπαίθρια (δεν παρέχονται κλιματιζόμενοι χώροι) με τις προβλεπόμενες αποστάσεις για τα τραπέζια, ωράριο λειτουργίας με διπλό seating αν χρειαστεί και διαδρομές κυκλοφορίας μεταξύ μπουφέ και τραπεζιών.

Νερό, αναψυκτικά και χυμοί σερβίρονται στο τραπέζι και είναι προσφορά μας. Τα παιδιά τρώνε μόνο μαζί με τους γονείς. Υπάρχουν έως δύο a la carte επιλογές, ανάλογα το ξενοδοχείο. Δεν θα προσφέρουμε υπηρεσίες groom, spa, γυμναστήριο, Grecoland και ομαδικά sports.

Υπάρχουν πολλές επιλογές για την οικογένεια, εξαιρετικές προσφορές και φυσικά δωρεάν τα παιδιά ως 14 ετών. Ο νέος τρόπος λειτουργίας σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα διεθνών αλυσίδων ξενοδοχείων και με τη δημοσίευση του αντίστοιχου ελληνικού θα προχωρήσουμε στην πλήρη υιοθέτησή του.

Έχετε ετοιμάσει φέτος πακέτα ειδικά για Έλληνες πελάτες, συμβατά με το εισοδηματικό προφίλ τους;

Έχουμε ετοιμάσει πακέτα με γνώμονα την ασφάλεια. Ξέρουμε πόσο ανάγκη έχουν όλοι να χαλαρώσουν, να χαρούν τη θάλασσα, να νοιώσουν ότι κάποιος τους φροντίζει.

Για να είναι ασφαλείς λοιπόν, όλα αυτά θα τα προσφέρουμε μέσα από το πλαίσιο που έχει γίνει δεύτερη φύση μας: κρατάμε αποστάσεις, προσωπική υγιεινή, ατομική ευθύνη και για τους πελάτες και για το προσωπικό μας.

Πότε εκτιμάτε ότι θα μπορέσει ο κλάδος να ανακάμψει πλήρως;

Μέσα στη λέξη «τουριστικός κλάδος» χωρούν σήμερα πάρα πολλές δραστηριότητες. Εγώ θα τοποθετηθώ για την αεροπορική διακίνηση τουριστών με σκοπό τα ταξίδια αναψυχής σε ξενοδοχεία resort και λοιπά καταλύματα. Οι σημαντικοί Ελλαδικοί προορισμοί -εκτός της Αθήνας- μπορούν να επανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2021.

Αναπόφευκτη θα είναι η μείωση τουριστικών προγραμμάτων σε μικρότερους προορισμούς και σε διάρκεια και αφίξεις και για το 2021.

Σε γενικές γραμμές, το 2021 μπορεί να αποτυπωθεί στην πράξη επάνοδος της τάξης του 50% των αφίξεων του 2019 και να ανέλθει ως και 75% στους σημαντικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κως και η Χαλκιδική. Και αυτός είναι ο μόνος δρόμος για την ανάκαμψη.