Η έντονη σεισμική δραστηριότητα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης αναπροσαρμόζει τα σχέδια των εταιρειών κρουαζιέρας, σε πρώτη φάση μέχρι τον Ιούνιο σύμφωνα με δημοσίευμα του newmoney.gr.
Υπολογίζεται ότι μέχρι τότε είναι προγραμματισμένες 170 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων τα οποία θα αναδρομολογηθούν και οι εταιρείες αναζητούν εναλλακτικά σενάρια.
«Δεν έχουν ακυρώσει κρουαζιέρες προς τα ελληνικά νησιά αλλά ψάχνουν πως θα αντικαταστήσουν ως προορισμό τη Σαντορίνη. Κανείς δεν θα πάρει το ρίσκο να στείλει πλοίο με χιλιάδες τουρίστες στη Σαντορίνη ακόμα και αν ηρεμήσει η σεισμική δραστηριότητα. Κανείς δεν αναλαμβάνει το ρίσκο να γίνει ένας “ξαφνικός σεισμός” ενώ χιλιάδες κόσμου επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται από το νησί» επεσήμαναν στο newmoney.gr στελέχη της κρουαζιέρας και προσέθεσαν: «Τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο βγάλτε τη Σαντορίνη από κάδρο της κρουαζιέρας. Και να δούμε».
«Δεν είναι μια καλή είδηση για τον ελληνικό τουρισμό γενικότερα. Η Σαντορίνη δεν παύει να είναι η λοκομοτίβα του ελληνικού τουρισμού, οπότε οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη εκεί μεσοπρόθεσμα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στο εθνικό τουρισμό» σχολιάζει στο Patris.gr ο Μηνάς Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.
Σε ότι αφορά το πώς θα επηρεάσουν το Ηράκλειο συγκεκριμένα, οι εξελίξεις που διαφαίνονται για την Σαντορίνη ως προορισμού κρουαζιέρας ο κ. Παπαδάκης αναφέρει: «Βραχυπρόθεσμα μπορεί να πάρουμε κάποιες ακυρώσεις, κάποια κρουαζιερόπλοια έχουν ζητήσει να μείνουν λίγο παραπάνω προληπτικά, να έχουν δηλαδή την επιλογή αυτή, αλλά αυτό δεν το βλέπω ως πολύ βραχυπρόθεσμο όφελος. Συγκεκριμένη εταιρεία μας έχει ζητήσει να επιμηκύνει το χρόνο παραμονής στο Ηράκλειο. Πιθανόν κάποιοι να κάνουν και τον συνδυασμό Σούδα και Ηράκλειο μαζί, ώστε να μοιράσουν τον χρόνο».
Σε κάθε περίπτωση όπως επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, «θα είναι μεγάλη ήττα αν η Σαντορίνη δεν μπορεί να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια. Η ζημιά θα είναι μεγάλη», για να προσθέσει ότι «η κρουαζιέρα είναι δρομολόγιο με μια σειρά από προσεγγίσεις, δεν αφορά ένα λιμάνι. Ο βασικός πόλος έλξης όλων των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας για την Ανατολική Μεσόγειο είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος. Και εκεί μέσα στο δρομολόγιο μπαίνει και το Ηράκλειο, η Σούδα, η Ρόδος και άλλα λιμάνια».
Σε αυτή τη φάση, η σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες έχει αναδείξει τη Σούδα ως εναλλακτική λύση για τα κρουαζιερόπλοια, τουλάχιστον μέχρι νεoτέρας. Ήδη το κρουαζιερόπλοιο Viking Star, το οποίο θα άνοιγε την περίοδο κρουαζιέρας στη Σαντορίνη, αναγκάστηκε να ελλιμενιστεί στη Σούδα, με 893 επιβάτες και 470 μέλη πληρώματος αφού το νησί των Κυκλάδων βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των τουριστών, οι επιβάτες του Viking Star αποβιβάστηκαν στη Σούδα, όπου είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στα Χανιά μέχρι την αναχώρηση του πλοίου τη Δευτέρα στις 17:00 το απόγευμα.
Το Viking Star κατέπλευσε για δεύτερη φορά στη Σούδα μετά το πρώτο του δρομολόγιο στις 2 Ιανουαρίου, το οποίο ήταν το «ποδαρικό» για την περίοδο κρουαζιέρας στην περιοχή. Η Σούδα, γνωστή για την ασφάλειά της και ως ένα από τα πιο προστατευμένα λιμάνια της Ελλάδας, αναμένει έως και 181 προγραμματισμένα δρομολόγια κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια της χρονιάς.