Κοινή διαπίστωση των εκπροσώπων του κλάδου σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά είναι ότι παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην υψηλή σεζόν, τα ξενοδοχεία έχουν πληρότητες 80%-85%, ενώ τέτοια εποχή άλλες χρονιές ήταν γεμάτα.
Οι ξενοδόχοι της Κρήτης φαίνεται να «πληρώνουν» τις υψηλές τιμές που έχουν βάλει στα πακέτα τους και o μέσος Ευρωπαίος δυσκολεύεται να τις πληρώσει με την κρίση, με μικρότερες πληρότητες σε σχέση με πέρυσι τον Ιούλιο, στα καταλύματά τους.
Ένα ζευγάρι Ευρωπαίων που θα έρθει για διακοπές στην Κρήτη Ιούλιο-Αύγουστο, θα πρέπει να πληρώσει ένα πακέτο (αεροπορικά, διαμονή σε 4αστερο) της τάξης των 1.500-2.000 ευρώ το άτομο. «Αυτά τα χρήματα πάρα πολλοί δεν τα έχουν και έτσι έρχονται μεν γιατί δεν θέλουν να στερηθούν τις διακοπές τους, αλλά μένουν σε Airbnb όπου πληρώνουν πολύ φθηνότερα», είπε στην «Π» ο πρόεδρος των ξενοδόχων του Ρεθύμνου Μανόλης Τσακαλάκης.
Ο ίδιος σημείωσε ότι τώρα οι πληρότητες στο Ρέθυμνο φθάνουν το 75%-80%, και αρκετοί τουρ οπερέιτορς κάνουν εκπτώσεις της τάξης του 10%-30%. Ανάλογη εικόνα αναφορικά με τις πληρότητες υπάρχει και στα Χανιά, όπως μας είπε ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νίκος Κόρακας.
Συμπλήρωσε μάλιστα ότι πτώση στην κίνηση υπάρχει και στην αγορά, αφού οι ταξιδιώτες είναι πολύ προσεκτικοί σε αυτά που ξοδεύουν. «Επιπλέον, τόνισε, έχουμε σκληρό ανταγωνισμό από χώρες όπως η Τουρκία, η Κροατία, χώρες της βόρειας Αφρικής αλλά και την Αλβανία που έχει μπει δυναμικά στον τουρισμό.
Στην Τουρκία οι τιμές είναι -50% σε σχέση με τις δικές μας», ανέφερε προσθέτωντας ότι η μέση πληρότητα στα Χανιά τώρα τον Ιούλιο είναι 80%-85%. Οι προκρατήσεις πάντως άρχισαν για το 2025 με τις φετινές τιμές, είπε ο κ. Κόρακας. «Συμφωνώ ότι έχουμε πολύ υψηλές τιμές, το λέω και ο ίδιος στους συναδέλφους μου», είπε στην «Π» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης Νίκος Χαλκιαδάκης.
Πρόσθεσε πάντως ότι ο κάθε ένας ακολουθεί την τιμολογιακή πολιτική του. Είναι γνωστό ότι στην Κρήτη έχουμε 200.000 ξενοδοχειακά κρεβάτια και 180.000 κλίνες Airbnb και απορροφούν ένα σημαντικό κομμάτι πελατών της τουριστικής αγοράς.
Έτσι μπορεί να έχουμε αύξηση στις τουριστικές αφίξεις, αλλά εδώ και χρόνια η πίτα μοιράζεται σε πολλούς περισσότερους οι οποίοι ασχολούνται με τον κλάδο της φιλοξενίας.