Λευτέρης, Μαρία και Στέφανος Παπακαλιάτης
Λευτέρης, Μαρία και Στέφανος Παπακαλιάτης

Σε διαδικασία πλήρους ανασυγκρότησης και υπογραφές νέων συνεργασιών με τουρ οπερέιτορς, μετά την πτώχευση της Thomas Cook, βρίσκεται η οικογένεια Παπακαλιάτη. «Θέλουμε η καινούργια σεζόν να μας βρει πανέτοιμους, να συνεχίσουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα κανονικά, παρά τις απώλειες, που δεν είναι τόσο μεγάλες όσο ακούγεται.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε καλά» είπαν στην «Π» οι Λευτέρης και Στέφανος Παπακαλιάτης, στα «χέρια» των οποίων έχουν περάσει το πρακτορείο εισερχόμενου τουρισμού «Ζευς» που αντιπροσώπευε την Thomas Cook στην Κρήτη αλλά και η εταιρεία «Ζευς Ηotels” που λειτουργεί 6 ξενοδοχεία.

Οι ίδιοι εξήγησαν ποια είναι τα επόμενα βήματά τους, μετά την κατάρρευση του βρετανικού τουρ οπερέιτορ, για να επιστρέψουν στην κανονικότητα ανακάμπτοντας όσο πιο γρήγορα γίνεται.

 

Τα 6 ξενοδοχεία της “Ζευς Hotels” της οικογένειας Παπακαλιάτη
Τα 6 ξενοδοχεία της “Ζευς Hotels” της οικογένειας Παπακαλιάτη επαναλειτουργούν κανονικά τον Απρίλιο του 2020 μαζί με το προσωπικό τους

Ερ.: Ποιες εταιρείες είναι στην ιδιοκτησία σας;

Απ.: Έχουμε την εταιρεία εισερχόμενου τουρισμού «Ζευς», που αντιπροσωπεύει μεγάλα γραφεία του εξωτερικού, όπως ήταν η Thomas Cook, και την «Ζευς Ηotels” υπό την ομπρέλα της οποίας λειτουργούν 6 ξενοδοχεία.

Κάποια είναι ιδιόκτητα σε ποσοστό 60-70%, άλλα είναι με μακροχρόνιες μισθώσεις 6-9 ετών. Πρόκειται για τα ξενοδοχεία: Blue Sea Beach, Cooks Club Hersonissos, Marina Beach, The Village, Neptuno Beach και Cosmpolitan.

Σε αυτά το 50-60% των επισκεπτών μας ήταν πελάτες της Thomas Cook.

Ερ.: Έκλεισαν νωρίτερα φέτος;

Απ.: Ναι, μετά την πτώχευση, έκλεισαν περίπου 20 ημέρες νωρίτερα απ’ ό,τι ήταν αρχικά προγραμματισμένα, με εξαίρεση το Blue Sea που είναι πεντάστερο και εκεί συνεχίζουν τις διακοπές τους οι πελάτες των ξενοδοχείων μας.

Ερ.: Ακούγονται πολλά για το ποσό της οφειλής της Thomas Cook στην οικογένειά σας, μάλιστα κάποια νούμερα μοιάζουν ιλιγγιώδη. Τελικά, για τι ποσό μιλάμε;

Απ.: Για να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα να σας πούμε ότι το ποσό, δεν έχει καμία σχέση με τα νούμερα που ακούγονται και  έχει γίνει  απόλυτα διαχειρίσιμο με τη βοήθεια των συνεργατών μας.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας μας είναι ταμειακό και όχι λογιστικό λόγο των προκαταβολών που έχουμε εισπράξει, οι οποίες  ήταν προγραμματισμένες να επιστραφούν τα επόμενα 3-4  χρόνια.

Καινούργιες συνεργασίες

Ερ.: Πώς κινείστε επιχειρηματικά σε αυτή τη φάση για να πετύχετε γρήγορη ανάκαμψη και με τις λιγότερες δυνατές απώλειες;

Απ.: Κάνουμε επαφές με τουρ οπερέιτορς και γραφεία του εξωτερικού και εξετάζουμε με ποιους θα συνεργαστούμε. Σύντομα θα αρχίσουν να «πέφτουν» οι πρώτες υπογραφές των συνεργασιών κι όλα θα πάρουν το δρόμο τους.

Τα ξενοδοχεία είναι 4 και 5 αστέρων, έχουν συνολικά 3.900 κλίνες και σίγουρα το κενό της Thomas Cook θα καλυφθεί από πελάτες άλλων τουρ οπερέιτορς.

Ερ.: Πριν την πτώχευση, πώς πήγαινε η σεζόν για εσάς σε επίπεδο πληροτήτων;

Απ.: Ήταν μια καλή σεζόν, με πληρότητες σε κάποια ξενοδοχεία που ξεπερνούσαν το 90%.

«Ετοιμαζόμαστε για τη νέα σεζόν»

Ερ.: Πότε επαναλειτουργούν τα 6 ξενοδοχεία της «Ζευς Hotels”;

Απ.: Τον Απρίλιο του 2020. Δεν αλλάζει τίποτα, ίσα–ίσα θα λέγαμε ότι είναι καλύτερα που θα λειτουργούμε με περισσότερη ελευθερία και χωρίς εξάρτηση από έναν μεγάλο τουρ οπερέιτορ.

Το προσωπικό

Ερ.: Υπάρχουν ερωτήματα και σε σχέση με το προσωπικό. Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους;

Απ.: ‘Εχουμε προσωπικό 700 ατόμων, δεν αλλάζει κάτι. Οι προσλήψεις θα γίνουν κανονικά όπως κάθε νέα σεζόν. Ας ελπίσουμε ότι το 2020 θα είναι μια καλή τουριστική χρονιά, χωρίς απρόοπτα.

“Κι όμως, δεν το περιμέναμε…”

Ερ.: Πολλοί διερωτώνται πώς είναι δυνατόν επιχειρηματίες σαν κι εσάς με τόσο στενή και πολυετή συνεργασία με την Thomas Cook να μην είχατε κάποια γνώση, κάποια ενημέρωση για την καταστροφή που ερχόταν.

Απ.: Από το 2011 ο τουρ οπερέιτορ αντιμετώπιζε κάποια οικονομικά θέματα, τα οποία όμως αντιμετωπίζονταν. Κανείς δεν πίστευε ότι ένας κολοσσός όπως η Thomas Cook θα φθάσει σε αυτό το σημείο.

Δέκα ημέρες πριν την κατάρρευση είχαμε συνάντηση με τον Κ. Φανκχουζερ και τον γενικό διευθυντή της Φοσουν και συμφωνήσαμε να λάβουμε μέρος στην ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας.

Και οι δυό μας έδωσαν να καταλάβουμε ότι το πρόβλημα έχει σχεδόν λυθεί, ότι είναι όλα υπό έλεγχο και ότι είναι θέμα διαπραγμάτευσης με τις τράπεζες μόνο.

Μόλις 3-4 24ωρα πριν το «μπαμ» ήμασταν σίγουροι κατά 99% ότι όλα θα πάνε καλά.

Όταν το πληροφορηθήκαμε, το σοκ ήταν τεράστιο, δεν υπήρχε καμία λογική στο να αφήσουν έναν τέτοιο οργανισμό να καταρρεύσει για 200 εκατ. λίρες με συνέπειες που θα ξεπερνούσαν το 1 δισ. στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ήδη η Γερμάνια έχει δώσει 380 εκ, η Ισπανία 600 εκ για να αποτρέψει περεταίρω συνέπειες της κατάρρευσης.

«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι»

Ερ.: Πόσος χρόνος πιστεύετε ότι θα χρειαστεί για να επιστρέψετε εκεί που βρισκόσασταν;

Απ.: Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα ξενοδοχεία, αλλά και το πρακτορείο – το κομμάτι αυτό είναι και το πιο δύσκολο – γιατί κατά 70%—-80% είχαμε πελάτες της Thomas Cook.

Δόξα τω Θεώ, έχουμε καλό όνομα στην αγορά, οι άνθρωποι του τουριστικού χώρου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μας εκτιμούν και μας εμπιστεύονται, πιστεύουμε ότι όλα θα πάνε καλά. Είναι θέμα χρόνου.