Η Κρήτη σε πιλοτικό πρόγραμμα γαστρονομικού προορισμού
Οι ομιλητές τόνισαν ότι η αυθεντικότητα και ο τοπικός χαρακτήρας της γαστρονομίας αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα για έναν προορι- σμό που στοχεύει στην ολιστική βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Πιλοτικό πρόγραμμα ανάδειξης ελληνικών προορισμών με όχημα τη γαστρονομία, στο οποίο περιλαμβάνεται και η Κρήτη, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος.

Όπως είπε ο κ. Ρέτσος, σε συνεργασία με το “Greek Gastronomy Guide” θα προβληθούν συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας, με κύριο χαρακτηριστικό αυτών να είναι οι τοπικές γεύσεις τους.

Η γαστρονομία αλλά και γενικότερα η σύνδεση της αγροδιατροφής με την ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι από τα στοιχήματα που θέλει να κερδίσει ο ΣΕΤΕ, με τον κ. Ρέτσο να υπογραμμίσει ότι μέχρι σήμερα τα στελέχη του Συνδέσμου έχουν οργώσει την ελληνική περιφέρεια και έχουν πραγματοποιήσει επαφές με φορείς και επιχειρήσεις.

Συμπέρασμα παραμένει η ανάγκη για συνεργασία όλων προς την κατεύθυνση της σύνδεσης του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας με την τουριστική βιομηχανία. Στο πάνελ της συζήτησης με συντονίστρια την κ. Ντένη Καλλιβωκά, εκδότρια του  Difford’s Guide, (Greece andCyprus) κατέθεσαν τις απόψεις τους για το θέμα ο λειτουργικός διευθυντής της Grecotel Hotels and Resorts, κ. Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, ο δημιουργός του Greek Gastronomy Guide, κ.  Γιώργος Πίττας, ο  ιδιοκτήτης του Εστιατορίου ΣΕΛΗΝΗ, κ. Γιώργος Χατζηγιαννάκης, και ο  εκπρόσωπος του Tinos Food Paths κ. Αντώνης Ψάλτης.

Ο λειτουργικός διευθυντής της Grecotel Hotels and Resorts, κ. Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η Grecotel αναπτύσσοντας μοναδικά πρότυπα που εκφράζουν τον κρητικό πολιτισμό και αναδεικνύουν τις αξίες της Κρήτης, προβάλλει το νησί, την  κρητική φιλοξενία και την κρητική διατροφή, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη  βιώσιμη ανάπτυξή της, συνδέοντας επιτυχώς τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα».

Ο δημιουργός του Greek Gastronomy Guide, κ. Γιώργος Πίττας, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «οι γαστρονομικές κοινότητες οργανώνονται στη βάση των αξιών της ποιότητας, της εντοπιότητας και της συνεργασίας, αξιοποιούν τους γαστρονομικούς πόρους κάθε περιοχής, δημιουργούν ισχυρή πολιτιστική και τουριστική ταυτότητα, με σκοπό κάθε τόπος της χώρας μας να αναδειχθεί ως γαστρονομικός προορισμός».