Ένα νόμισμα με δύο διαφορετικές όψεις η αγορά. Τη στιγμή που οι καταστηματάρχες κάνουν λόγο για τη χειρότερη χρόνια των τελευταίων δέκα ετών, οι επιχειρηματίες της εστίασης ετοιμάζονται για μια από τις πιο δυναμικές καλοκαιρινές περιόδους.
Τα περισσότερα θερινά καταστήματα εστίασης αναμένεται να ανοίξουν για πρώτη φορά λίγο μετά το Πάσχα, με το σύνολό τους να προβλέπεται ότι θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου. Φέτος για πρώτη φορά αναμένεται να λειτουργούν στο κέντρο της πόλης τουλάχιστον τρία μεγάλα και ανοιχτά καφέ – μπιστρό με κοκτέιλ και φαγητό, καθώς και ένα μεγάλο wine bar. Σε αυτό το πλαίσιο, πλατεία Ελευθερίας, πεζόδρομος της Μιλάτου, πεζόδρομος της Ιδαίου Άντρου, αλλά και πεζόδρομος της Αγίου Τίτου, προβλέπεται να γίνουν τα σημεία συνάντησης Ηρακλειωτών κι επισκεπτών, που φέτος θα έχουν πολύ περισσότερες επιλογές, αλλά και αναβαθμισμένες υπηρεσίες φαγητού, καφέ και ποτού.
Τα περισσότερα καταστήματα ωστόσο στο κέντρο της πόλης, φέρνουν και πολύ μεγαλύτερο ανταγωνισμό προς όφελος των πολιτών. Εκτός από τις μεγάλες ανακαινίσεις των ήδη υφιστάμενων χώρων, οι νέοι χώροι που ετοιμάζονται έρχονται να ανεβάσουν τον πήχη ακόμα υψηλότερα. Την ίδια στιγμή όμως, πέρα από τους χώρους, δίνεται πολύ μεγάλη βαρύτητα και στο ανθρώπινο δυναμικό.
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες του χώρου, ήδη έχουν αρχίσει να «διαφημίζουν» ή να διαρρέουν τις συνεργασίες τους με πολύ μεγάλα ονόματα της εστίασης ή του ποτού. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις ως τώρα ανακοινώσεις και διαρροές, κάποιοι από τους καλύτερους ξενοδοχειακούς chefs, chef από την Αθήνα, άνθρωποι που είναι γνωστοί μέσω τηλεόρασης, αλλά και κάποιοι από τους καλύτερους Bartenders θα βρίσκονται πίσω από τις μπάρες των καλοκαιρινών χώρων εστίασης και διασκέδασης. Διάσημοι bartenders παράλληλα αποκτούν μετοχές σε καταστήματα ή συνάπτουν μεγάλες συνεργασίες με πολύ καλά ντιλ υψηλών αποδοχών, σε μια υπερπροσπάθεια να κερδίσουν έστω κι ένα μικρό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, εταιρείες διεθνούς βεληνεκούς στον τομέα της εστίασης ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στην πόλη λίγο μετά το Πάσχα, ενώ από τώρα προγραμματίζονται πολλές κινήσεις από επιχειρηματίες για τον επόμενο χειμώνα.
Όλη αυτή η κατάσταση έχει διπλό όφελος, από τη μία πλευρά για τους καταναλωτές και από την άλλη πλευρά για τους σπουδαστές των τομέων τουρισμού κι επισιτισμού. Οι καταναλωτές αφενός, θα έχουν πλέον πολύ περισσότερες επιλογές και μέτρο σύγκρισης, ενώ οι σπουδαστές, εφόσον αποφασίσουν πως θέλουν να γίνουν μέρος αυτής της διαδικασίας, μπορούν να κερδίσουν μια άμεση και σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση, με πολλές προοπτικές για το μέλλον. Είναι χαρακτηριστικό πως στον τομέα τουρισμού κι εστίασης υπάρχουν αρκετές κενές θέσεις που δεν έχουν ακόμα πληρωθεί, με τη ζήτηση κάθε χρόνο στην Κρήτη και ειδικά στο Ηράκλειο να μεγαλώνει.