γαμήλιος τουρισμός Κρήτη

Το ζευγάρι ονειρεύεται έναν γάμο ειδυλλιακό, μακριά από τη χώρα του, σ’ ένα νησί όπως η Κρήτη.
Θέλει να ανταλλάξει όρκους αγάπης σε μια παραλία, μια γραφική φάρμα, ένα καλαίσθητο οινοποιείο, με λίγους φίλους και τις οικογένειές τους ή χωρίς κανέναν φίλο.

Δεν έχει παρά να επικοινωνήσει με ένα από τα γραφεία διοργάνωσης γάμων που δραστηριοποιούνται στο νησί και το όνειρό του θα γίνει πραγματικότητα.

“Στην Κρήτη γίνονται ετησίως περισσότεροι από 500 γάμοι και υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για να αυξηθούν πολύ περισσότερο.

Ο κ. Τάκης Ζερβουδάκης, ιδιοκτήτης του γραφείου Glam Events που ασχολείτε με τον γαμήλιο τουρισμό
Ο κ. Τάκης Ζερβουδάκης, ιδιοκτήτης του γραφείου Glam Events

Πρόκειται για μια σημαντική παγκόσμια αγορά” είπε στην “Π” ο κ. Τάκης Ζερβουδάκης, ιδιοκτήτης του γραφείου Glam Events, ο οποίος ασχολείται με το αντικείμενο από το 2006 και διοργανώνει 30-40 γάμους αλλοδαπών ετησίως.

Μάλιστα, πριν λίγες ημέρες πραγματοποίησε τριήμερη εκδήλωση, όπου συμμετείχαν 30 εκπρόσωποι γραφείων που οργάνωσαν γάμους απ’ όλο τον κόσμο: Αμερική, Ρωσία, Ντουμπάι, Μπαχρέιν, Αίγυπτος, Λίβανος, Αγγλία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Τσεχία, Ιταλία κ.λπ.

Μεταξύ άλλων επισκέφθηκαν και τον Δήμο Χερσονήσου και γευμάτισαν στο κτήμα “Πασπάτη”, ενώ διαπίστωσαν ότι η Κρήτη έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει κορυφαίος γαμήλιος προορισμός και οι ίδιοι θα συμπεριλάβουν στα πακέτα τους το νησί μας.

Σύμφωνα με τον κ. Ζερβουδάκη, το γραφείο του οργανώνει γάμους αποκλειστικά για ξένους και κυρίως Άγγλους, Σκανδιναβούς, Τσέχους, Ρώσους και λιγότερους Αμερικανούς.

Το ζευγάρι χωρίς προσκεκλημένους παντρεύεται στην αγαπημένη του παραλία
Το ζευγάρι χωρίς προσκεκλημένους παντρεύεται στην αγαπημένη του παραλία

Τα περισσότερα ζευγάρια επιλέγουν για τις τελετές τους τοποθεσίες πάνω στη θάλασσα, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ενδιαφέρον για την ενδοχώρα, τοπικές φάρμες και οικογενειακά οινοποιεία.

Δημοφιλέστερες παραθαλάσσιες περιοχές είναι το Ρέθυμνο, ο Πλατανιάς, το Ελαφονήσι, η Χερσόνησος, ο Άγιος Νικόλαος.

Ο αριθμός των καλεσμένων κάθε φορά ποικίλλει. Μπορεί να είναι μόνο το ζευγάρι ή το ζευγάρι με 30-40 άτομα.

Το δείπνο συνήθως είναι παραδοσιακό με αρνί σε πολλές παραλλαγές, χόρτα, καλιτσούνια, τοπικά κρασιά κ.λπ.

Τα ζευγάρια είτε κάνουν πολιτικούς γάμους είτε οργανώνουν συμβολικές τελετές αφού έχουν ήδη παντρευτεί στην πατρίδα τους.

Ο κ. Ζερβουδάκης λέει ότι μέχρι τώρα οι απαιτήσεις των ζευγαριών δεν περιλαμβάνουν δύσκολα εγχειρήματα, αφού στην πλειοψηφία τους ζητούν απλές, όμορφες, παραδοσιακές τελετές.

γαμήλιος τουρισμός μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου στην Κρήτη
Just married στην Κρήτη

“Ένα γκέι ζευγάρι μάς είχε ζητήσει να φτιάξουμε μια ρωμαϊκή άμαξα, αλλά τελικά η ιδέα εγκαταλείφθηκε λόγω υψηλού κόστους” ανέφερε.

Ο ίδιος είπε ότι γίνονται και αρκετές τελετές μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου που θέλουν να γιορτάσουν με μια συμβολική τελετή την ένωσή τους στο αγαπημένο τους νησί.

Να σημειωθεί ότι το μέσο κόστος μιας γαμήλιας τελετής με 30-40 προσκεκλημένους (στολισμός, μετακίνηση, δείπνο κ.λπ.) φθάνει τα 9.000-10.000 ευρώ.

γαμήλιος τουρισμός μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου στην Κρήτη
Οι αναμνηστικές φωτογραφίες δίπλα

“Είναι πάντως εντυπωσιακό”, αναφέρει ο κ. Ζερβουδάκης, “ότι από τα 10-12 γραφεία οργάνωσης γάμων για αλλοδαπούς στην Κρήτη, το 60% ανήκει σε ξένους και όχι Κρητικούς”.

Υπάρχει ένα τεράστιο πεδίο δραστηριότητας που μένει ανεκμετάλλευτο στην Κρήτη, γιατί και οι Δήμοι δεν βοηθούσαν” τόνισε ο ίδιος επισημαίνοντας ότι ουσιαστικά μόνο ο Δήμος Ρεθύμνου τα τελευταία 8 χρόνια έχει δει με σοβαρότητα τον γαμήλιο τουρισμό και τον στηρίζει.

“Όταν αναζητάς έναν αντιδήμαρχο για να είναι παρών σε μια τελετή εκτός Δημαρχείου, και αναφέρομαι σε όλη την Κρήτη, και δυσκολεύεσαι να βρεις, υπάρχει πρόβλημα” είπε υπενθυμίζοντας ότι για παράδειγμα στη Σαντορίνη γίνονται περισσότεροι από 2.000 γάμοι τουριστών τον χρόνο.

Οι τάσεις του γαμήλιου τουρισμού το 2019

Ευτυχισμένες στιγμές στην Κρήτη
Ευτυχισμένες στιγμές στην Κρήτη

Τις κορυφαίες τάσεις στον γαμήλιο τουρισμό το 2019, ιδιαίτερα για τους Millennials, αποκαλύπτουν οι Renée Strauss και Pamela Strauss-Goldman, συνιδρυτές της πλατφόρμας που ειδικεύεται στα γαμήλια ταξίδια, Wedaways.com.

Ανάμεσά τους, αναδεικνύεται και η Σαντορίνη ως ανερχόμενος γαμήλιος προορισμός για το 2019.

Κάποιες από τις τάσεις είναι οι παρακάτω:

  • Συχνά ο γάμος είναι μια ευκαιρία για το ζευγάρι να επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του ή στον τόπο καταγωγής των προγόνων του. Ιταλία και Ιρλανδία είναι εξαιρετικά δημοφιλείς προορισμοί.
  • Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί γαμήλιων ταξιδίων είναι: Τοσκάνη, Αμάλφι, Προβηγγία, Παρίσι, County Kildare (Ιρλανδία), County Waterford (Ιρλανδία), Μαρακές και Napa Valley.
  • Ανερχόμενοι γαμήλιοι προορισμοί είναι οι: Μαρακές, Σαντορίνη, Algarve και Ελβετικές Άλπεις.
  • Η διαδικασία κράτησης ξεκινά 15 μήνες πριν τον γάμο και 5 μήνες πριν το γαμήλιο ταξίδι.
  • Οι καλεσμένοι συχνά επιλγουν να παρακολουθήσουν τη γαμήλια τελετή βάσει του προορισμού και όχι βάσει του αν πραγματικά επιθυμούν να δουν το ζευγάρι να πατρεύεται.
  • Τα ζευγάρια επισκέπτονται τον γαμήλιο προορισμό πριν τον γάμο καθώς επιθυμούν να δουν απο κοντά το μέρος όπου θα παντρευτούν ώστε να οργανωθούν ανάλογα.
  • Επειδή οι καλεσμένοι ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις για έναν γάμο, εκμεταλλεύονται την ευκαιρία, προγραμματίζοντας τις δικές τους διακοπές. Πολλοί είτε αναχωρούν για τον προοριμό πιο νωρίς από την ημερομηνία του γάμου είτε παραμένουν περισσότερο μετά την τελετή. Μερικοί κάνουν κρουαζιέρα που συμπίπτει χρονικά με τον γάμο συνδυάζοντας τον γάμο με ταξιδιωτικές δραστηριότητες.
  • Τα περισσότερα ζευγάρια δεν προτιμούν οργανωμένο πακέτο γαμήλιου ταξιδιού και αναζητούν οργανωτές στον προορισμό ώστε να διασφαλίσουν μια μοναδική εμπειρία.
  • Τα ζευγάρια προσφέρουν πληροφόρηση για εκδηλώσεις, στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν οι καλεσμένοι τους καθώς και προτάσεις και επιλογές δραστηριοτήτων πέρα από τον γάμο.
  • Τα ζευγάρια αναζητούν αυθεντικά δώρα που αντιπροσωπεύουν τον προορισμό.
  • Δεν βιάζονται να αναχωρήσουν για το γαμήλιο ταξίδι αμέσως μετά τον γάμο και προγραμματίζουν εκτεταμένες διακοπές για μήνες μετά την τελετή για να εξοικονομήσουν στο κόστος. Επίσης καθυστερούν το γαμήλιο ταξίδι ώστε να ταξιδέψουν την εποχή του χρόνου που επιθυμούν ή μια εποχή που ενδείκνυται για έναν προορισμό.
  • Τα ζευγάρια ταξιδεύουν σε μακρινούς προορισμούς και μένουν περισσότερο σε εξωτικούς, επομένως σε φθηνότερα καταλύματα, σε προορισμούς που δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ στο παρελθόν.
  • Οι Millennials συστηματικά επιδιώκουν να τραβήξουν την καλύτερη φωτογραφία στο Instagram σε σχέση με των φίλων τους. Αναγνωρίζουν προορισμούς σε δημοσιεύσεις φίλων τους από αξιόλογα ξενοδοχεία, μνημεία κ.λπ. και συχνά επιλέγουν γαμήλιο προορισμό που προσφέρει τις καλύτερες προοπτικές για εντυπωσιακές φωτογραφίες.
  • Τα bachelor party των γυναικών παρουσιάζουν αύξηση.