Ισχυρή διψήφια αύξηση κρατήσεων σημειώνουν οι κυριότεροι Ελληνικοί προορισμοί στη γερμανική αγορά, σύμφωνα τη ζήτηση που καταγράφει για την καλοκαιρινή σεζόν του 2025 ο γερμανός τουρ οπερέιτορ Alltours.
O διευθυντής συμβολαίων του Alltours για την Ελλάδα, κ. Oliver Grosse-Kleimann, επιβεβαίωσε την ισχυρή ανοδική πορεία της ζήτησης για τη χώρα μας, με εντυπωσιακή άνοδο των κρατήσεων από πέρυσι, ιδιαίτερα για την Κρήτη .
Ωστόσο, σε συνέντευξή του στο Tornos news, αναφέρθηκε και στα σοβαρά προβλήματα που έχει το νησί με το οδικό της δίκτυο και χρειάζεται επειγόντως βελτίωση.
Επιπλέον, το υψηλόβαθμό στέλεχος του Alltours αποκάλυψε ότι ο τουρ οπερέιτορ, μέσω του ξενοδοχειακού brand Allsun που είναι στην κυριότητά του, πέρα από τα δύο νέα ξενοδοχεία που ανοίγουν φέτος στην Κρήτη, βρίσκεται σε αναζήτηση ευκαιριών για τη λειτουργία και νέων μονάδων στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, με σκοπό τη δημιουργία ποιοτικών ξενοδοχείων που θα καλύπτουν τις ανάγκες των Γερμανών ταξιδιωτών της μεσαίας τάξης.
Ο κ. Grosse-Kleimann μίλησε ακόμα για ζητήματα του Ελληνικού τουρισμού που άπτονται των υποδομών στους Ελληνικούς προορισμούς, επιμένοντας ότι η βελτίωση του οδικού δικτύου της Κρήτης, για παράδειγμα, είναι απαραίτητη και θα αποτελέσει ουσιαστικό πλεονέκτημά της στον τουρισμό.
Μεταξύ άλλων,ανέφερε: «Για εμάς ως Alltours, οι προοπτικές της Ελλάδας από τη Γερμανική αγορά για το 2025 είναι εξαιρετικά θετικές. Έχουμε αύξηση σε όλους τους προορισμούς, σε διψήφιο ποσοστό. Η μεγαλύτερη αύξηση μέχρι στιγμής καταγράφεται στη Ρόδο και είναι της τάξης του 42%, και ακολουθεί ο μεγαλύτερος προορισμός στην Ελλάδα για τη γερμανική αγορά, η Κρήτη, με άνοδο 28% που σημαίνει ότι έχουμε ήδη κρατήσεις για 45.000 πελάτες μας για τη σεζόν στο νησί.»
Το budget των Γερμανών
Στο ερώτημα για το μέσο budget διακοπών για μια οικογένεια Γερμανών,απάντησε:
«Όσον αφορά το μέσο budget των Γερμανών φέτος, για μια οικογένεια δύο ενηλίκων με δύο παιδιά, και διαμονή 14 ημερών σε τετράστερο ξενοδοχείο, το μέγιστο ανέρχεται περίπου σε 4.500 έως 5.000 ευρώ. Για αντίστοιχη διαμονή σε πεντάστερο το ποσό αυτό μπορεί να ανέβει σε 5.000 έως 6.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως βλέπουμε ότι για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα έσοδα κρατήσεων συνεχίζουν να είναι πολύ χαμηλά και αυτό παρατηρήθηκε και πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα των τιμών σε αυτούς τους 2 μήνες της υψηλής σεζόν, για μέρος των πελατών μας, δεν είναι πια μια προσιτή επιλογή. Αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι πλέον επιλέγουν χώρες όπως η Τυνησία, η Τουρκία, η Βουλγαρία και η Αλβανία.»
Η ξενοδοχειακή παρουσία
Αναφορικά με την ξενοδοχειακή παρουσία τους στο νησί, είπε:
«Από το 2018, αποφασίσαμε να έχουμε ξενοδοχειακή παρουσία και στην Ελλάδα, με το πρώτο ξενοδοχείο μας, Carolina Mare στα Μάλια, και ακολούθησε το Zorbas Village στη Χερσόνησο.
Τελευταία, το 2019, αγοράσαμε το ξενοδοχείο Malia Beach Hotel το οποίο λειτουργούσε από την Dessole. Κάναμε μια πλήρη ανακαίνιση και από το καλοκαίρι του 2025 θα ανοίξει ως Allsun Malia Beach. Παράλληλα, κατασκευάζουμε ένα νέο ξενοδοχείο, το 4,5 αστέρων Carolina Sun Beach, δίπλα στο Carolina Mare, το οποίο πρόκειται να κάνει ένα “soft opening” στα μέσα αυτής της σεζόν και να λειτουργήσει πλήρως το καλοκαίρι του 2026.
Είμαστε σε αναζήτηση νέων μονάδων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα μέσω του brand Allsun, γιατί αυτό έχουν ανάγκη στην πραγματικότητα και οι πελάτες μας. Σε πολλούς προορισμούς το ξενοδοχειακό απόθεμα πεντάστερων μονάδων αυξάνεται, όλα τα νέα ξενοδοχεία είναι πέντε αστέρων, ενώ την τελευταία διετία υπάρχει η τάση για πεντάστερα ξενοδοχεία αποκλειστικά για ενήλικες, με αποτέλεσμα να μην απομένουν επιλογές για τις οικογένειες.
Επομένως, για τη γερμανική αγορά, που συντίθεται κυρίως από τη μεσαία τάξη, χρειαζόμαστε εμπορικά, καλής ποιότητας ξενοδοχεία. Δεν χρειάζεται να είναι φθηνά τετράστερα ξενοδοχεία αλλά ποιοτικές ξενοδοχειακές μονάδες 4,5 αστέρων με λογικές τιμές.»
Η ταλαιπωρία των τουριστών στο αεροδρόμιο και το κακό δίκτυο
«Πως αξιολογείτε τις υποδομές στην Ελλάδα», ρωτήθηκε ο Grosse-Kleimann και απάντησε:
«Υπάρχουν πολλά περιθώρια για βελτίωση των υποδομών στην Ελλάδα. Σε γενικές γραμμές, οι υποδομές της χώρας βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο. Αν δει κανείς τις αφίξεις, ιδιαίτερα στην Κρήτη, οι υποδομές οδικού δικτύου προς τα ξενοδοχεία παίζουν μεγάλο ρόλο στον τουρισμό, ιδιαίτερα στην πολυσύχναστη περιοχή Ανισσαρά και Χερσονήσου. Συνεχίζουν να υπάρχουν μικροί δρόμοι όπου τα λεωφορεία δε μπορούν να περάσουν, και υπάρχουν καθυστερήσεις στη μεταφορά προς τα ξενοδοχεία για διαδρομές μήκους 7-8 χιλιομέτρων. Είναι απόλυτα απαραίτητο, με φόντο το άνοιγμα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, να βελτιωθεί η οδική σύνδεση μεγάλων τουριστικών προορισμών του νησιού.
Το νέο αεροδρόμιο βρίσκεται πολύ κοντά στην περιοχή Χερσονήσου Ανισσαρά όπου κάθε καλοκαίρι βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος των πελατών του Alltours. Όμως προβληματίζομαι για προορισμούς όπως η Γεωργιούπολη, ως προς τον χρόνο μεταφοράς, αφού δεν υπάρχει ακόμα αυτοκινητόδρομος που να συνδέει απευθείας με το Ηράκλειο. Στο Ρέθυμνο, όπου προσφέρουμε προγράμματα και από το αεροδρόμιο Χανίων, βλέπουμε ότι πολλοί πελάτες λόγω της διαθεσιμότητας πτήσεων στο Ηράκλειο, επιλέγουν ως βασικό αεροδρόμιο το Ηράκλειο. Παραμένει όμως μεγάλος ο χρόνος μετάβασης, και ευελπιστώ ότι αυτό θα αλλάξει.
Επίσης βλέπω ότι η Ιεράπετρα αναπτύσσεται, διαθέτει υπέροχα ξενοδοχεία, και σίγουρα χρειάζεται καλύτερο οδικό δίκτυο. Υπάρχει κατάλληλο δίκτυο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και λίγο πιο μετά, όμως εάν κανείς διασχίσει το νησί η κατάσταση γίνεται δύσκολη.
Αν το δούμε με τα μάτια των πελατών, ταξιδεύουν αεροπορικώς τρεις ώρες μέχρι την Ελλάδα, και τους παίρνει ίσως μία ώρα να παραλάβουν τις αποσκευές από το αεροδρόμιο στη συνέχεια πρέπει να περιμένουν για να γεμίσει το λεωφορείο, και ακολούθως να ταξιδέψουν οδικώς για 1-2 ώρες μέχρι τον προορισμό. Εάν υπολογισθεί το σύνολο του χρόνου που απαιτείται για να φτάσουν στο ξενοδοχείο, ισούται με ένα ταξίδι στην Καραϊβική! Επομένως, θα ήταν πολύ καλό να υπάρξει αναβάθμιση των υποδομών ώστε τα ξενοδοχεία να συνδέονται καλύτερα με τα αεροδρόμια.»
Πηγή: Tornosnews