Ξενοδοχοϋπάλληλοι

Σοβαρές είναι οι ελλείψεις που διαπιστώνονται σε προσωπικό σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες εστίασης και διασκέδασης, με τις μεγαλύτερες ελλείψεις ωστόσο να παρατηρούνται στους εργαζόμενους των ξενοδοχείων.

Το φαινόμενο γίνεται πολύ εντονότερο τα τελευταία χρόνια, με τους ίδιους τους εργαζόμενους στον κλάδο να θεωρούν ότι το κυρίαρχο πρόβλημα σχετίζεται με τις χαμηλές κατ’ αναλογία απολαβές, σε σχέση με τις συνθήκες εργασίας που δουλεύουν οι εργαζόμενοι, οι οποίες και θεωρούνται απάνθρωπες κι εξουθενωτικές.

Μερική έστω λύση στο πρόβλημα εκτιμάται ότι θα μπορέσει να δώσει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ενώ οι εργαζόμενοι θεωρούν πως οι ξενοδόχοι θα βάλουν επιτέλους «νερό στο κρασί τους» και θα προχωρήσουν σε προσλήψεις προσωπικού στο πλαίσιο των οποίων θα διασφαλίζονται τουλάχιστον ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και αναγκαίας ξεκούρασης.

Ήδη, το γεγονός πως έχει υπογραφεί η κλαδική σύμβαση εργασίας θεωρείται θετική εξέλιξη, ενώ αναμένεται στη συνέχεια και η τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Οι αυξήσεις της τάξεως του 10,5% σε συνδυασμό με τα κίνητρα που δίνονται προς νέους εργαζόμενους να ενταχθούν στον κλάδο του τουρισμού, θεωρείται ότι θα μπορέσουν, έστω και μερικά να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Την ίδια στιγμή, τα κατοχυρωμένα δικαιώματα των επαναπροσλήψεων, δημιουργούν επίσης θετικές συνθήκες για την αγορά εργασίας στα τουριστικά επαγγέλματα, ωστόσο υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι που αναζητούν πλέον μόνιμη και σταθερή εργασία εκτός ξενοδοχειακών μονάδων, αφού θεωρούν ότι εκεί θα μπορέσουν να βρουν πολύ καλές απολαβές και καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Οι μεγάλες εταιρείες ξενοδοχείων πλέον πάντως ήδη έχουν μπει σε μια διαδικασία αναζήτησης νέου προσωπικού και οργανώνουν σε δική τους βάση «ημέρες καριέρας» στο πλαίσιο των οποίων προσδοκούν να βρουν σταθερές συνεργασίας και μόνιμο προσωπικό. Αυτές οι διαδικασίες στο παρελθόν πραγματοποιούνταν από τα κατά τόπους ιδιωτικά και δημόσια ΙΕΚ τουριστικών επαγγελμάτων, ωστόσο πλέον η κάθε εταιρεία επιδιώκει να έχει in house πληροφόρηση για το προσωπικό της και μια περισσότερο άμεση επαφή, σε μια διαδικασία που θα αφορά μόνο τις δικές της μονάδες και όχι ξενοδοχεία σε όλη την Κρήτη και εκτός.

Παρά τις προσπάθειες που γίνονται πάντως, μεγάλο αγκάθι παραμένει η διάρκεια του ταμείου ανεργίας, το οποίο εξακολουθεί να είναι 80 ημέρες. Οι εργαζόμενοι ζητούν την επέκταση του, αφού όπως επισημαίνουν, ελάχιστοι είναι εκείνοι που εργάζονται στον τουριστικό κλάδο 280 ημέρες, αφού οι περισσότερες προσλήψεις γίνονται τμηματικά ανάλογα με τις ανάγκες και όχι από την αρχή της περιόδου μέχρι το τέλος της.