υδροπλάνα

Μία ακόμα χρονιά χάθηκε προτού πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα από υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, ανάμεσα στα οποία και αυτά της Κρήτης. Σύμφωνα με την εταιρεία Hellenic Seaplanes ούτε το 2018 αναμένεται να είναι η χρονιά για τις πρώτες πτήσεις των υδροπλάνων, αφού οι επενδυτές θεωρούν τη χρονιά χαμένη.

Υπενθυμίζεται ότι η διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου που αφορά τα υδροπλάνα έχει ολοκληρωθεί όπως έχει γράψει και στο παρελθόν η «Π» από τον Σεπτέμβριο του 2016, με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να ανακοινώνει ως κυβερνητική επιτυχία τη δημιουργία των υδατοδρομίων, ωστόσο ούτε το 2017 αλλά ούτε και το 2018 προχώρησε το παραμικρό.

Από την άλλη πλευρά, οι ιδιώτες, δηλαδή η διοίκηση της Hellenic Seaplanes, η Petrichor Capital Partners, αλλά και ενδιαφερόμενοι επενδυτές από την Κίνα, έχουν δηλώσει κατ’ επανάληψη έτοιμοι να προχωρήσουν τις επενδύσεις τους, εφόσον βέβαια το επιτρέψει πρώτα η κυβέρνηση.

Οι επενδύσεις των εταιρειών υπολογίζεται να φθάσουν τα 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αφορούν όχι μόνο στην ανάπτυξη του δικτύου για τα υδατοδρόμια, αλλά και την αγορά του στόλου των υδροπλάνων.  Απέναντι στην ετοιμότητα των επενδυτών, που αναμένουν σχετικές εγκρίσεις από το 2016, η κυβέρνηση απαντά ότι τα προβλήματα που υπήρξαν με το Σχέδιο Νόμου έχουν τελικά επιλυθεί οπότε και είναι έτοιμη με τη συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων Ναυτιλίας και Υποδομών να προχωρήσει η διαδικασία.

Στο πλαίσιο σχετικής συζήτησης για το θέμα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Χαραλάμπους δήλωσε: «Στην τελευταία συζήτηση που είχαμε με τους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι η διαδικασία αδειοδότησης έχει πλέον απλοποιηθεί σημαντικά και ότι πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή προς ψήφιση».

«Αναμένουμε ότι πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν να έχουν επιλυθεί  στο νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και να διευκρινίζει τι μέλλει γενέσθαι για τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια» πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes συνεχίζοντας ανέφερε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να ψηφιστεί γρήγορα, δεδομένων των καθυστερήσεων 2 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, οι σχετικές άδειες των υδατοδρομίων θα χορηγούνται τελικά μόνο στο Δημόσιο σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε ΟΤΑ Α’ ή Β’ βαθμού καθώς και σε μεικτά σχήματα, δηλαδή Νομικά Πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με την προϋπόθεση ότι την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ΟΤΑ Α’ ή Β’ βαθμού δημόσιος φορέας.

Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση υπερθεματίζει μάλιστα νέο Σχέδιο Νόμου, ενώ ως θετικά του αναφέρει τα:

– Δημιουργία ειδικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίου με τα πλήρη επικαιροποιημένα στοιχεία.

– Απλοποιημένα δικαιολογητικά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου.

– Απεμπλοκή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου από την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιμένα.

– Απλοποίηση της διαδικασίας συνολικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου

– Τα υδροπλάνα θα μπορούν να χρησιμοποιούν περιοχή του λιμανιού ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη.

– Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα υδατοδρόμια.

– Υπόδειξη των ελάχιστων απαιτήσεων των κτιριακών υποδομών των υδατοδρομίων.

– Καθορισμός λεπτομερειών της εκπαίδευσης προσωπικού των υδατοδρομίων.