κρουαζιέρα

Την εκτίμηση ότι η εκκίνηση των κρουαζιέρων στην Ελλάδα θα γίνει μετά τις 20 Αυγούστου εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.

Ο υπουργός είπε ότι η χώρα μας με βάση και τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τους επιβάτες και τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων, εξέδωσε τις δικές της εθνικές οδηγίες και είναι έτοιμη να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια.

Ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από συγκεκριμένες ξένες εταιρείες να εκκινήσουν κρουαζιέρες στην Ελλάδα, ωστόσο εκτίμησε ότι αυτό θα μπορεί να γίνει μετά τις 20 Αυγούστου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι η κρουαζιέρα είναι μία διεθνής δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω του κοροναϊού, ενώ ξεκαθάρισε ότι είναι ένας κλάδος της αγοράς που εξαρτάται πάντα από την αγορά.

Πρόσθεσε ωστόσο, ότι σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα είναι έτοιμη από πλευράς υγειονομικών πρωτοκόλλων να υποδεχθεί κρουαζιερόπλοια.

«Δεν αυξάνονται οι πληρότητες»

Η αρμόδια επιτροπή λοιμωξιολόγων συνέστησε τη μη αύξηση της πληρότητας των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας, δεδομένου την ανησυχητικής αύξησης των κρουσμάτων στη χώρα.

Τη σχετική οδηγία της ειδικής επιτροπής, αρμόδιας για τον κοροναϊό, έκανε γνωστή ο υπουργός Τουρισμού , κ. Χάρης Θεοχάρης.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της πληρότητας των πλοίων, όπου ήδη παρατηρείται έλλειψη των εισιτηρίων, λόγω του ότι ταξιδεύουν με το 65% των επιβατών τους, ανακοίνωσε πως δεν θα υπάρξει αύξηση, αφού η Επιτροπή απέρριψε το ενδεχόμενο.

«Έχουν φτάσει στα όριά τους οι ακτοπλοϊκές, όμως η Επιτροπή είναι αυστηρή», σχολίασε σχετικά. Ο κ. Θεοχάρης ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε εύκολη χρονιά» και τονίζοντας ότι δεν υπήρξε τέτοια υπόσχεση, σημείωσε ότι, το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό.

Ευρωπαϊκές οδηγίες

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC), της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δημοσίευσε οδηγίες που αφορούν στην ασφάλεια στην Κρουαζιέρα και την επανεκκίνησή της.

Στόχος των οδηγιών είναι η επανεκκίνηση των κρουαζιέρων στην ΕΕ μέσω της σύστασης των ελάχιστων δυνατών μέτρων καθώς και της τήρησης των απαραίτητων υγειονομικών standards. Η οδηγία αφορά τα πλοία που φέρουν σημαίες με τη σήμανση EU/EEA και πραγματοποιούν διεθνή ταξίδια, καθώς και για πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια των χωρών αυτών ανεξάρτητα από τη σημαία που φέρουν.

Σύμφωνα με την οδηγία η επανεκκίνηση του κλάδου θα πραγματοποιηθεί σταδιακά. Οι εταιρείες κρουαζιέρων πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν υφίστανται μη αποδεκτοί υγειονομικοί κίνδυνοι, όσον αφορά του επιβάτες, το προσωπικό και το κοινό σε σύγκριση με άλλους τύπους πακέτων διακοπών.

Για να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία είναι απαραίτητη η συνεργασία της εταιρίας, του καπετάνιου και του πληρώματος, των λιμανιών και των σταθμών που θα αγκυροβολήσει το πλοίο, του κράτους του οποίου τη σημαία φέρει το πλοίο και του κράτους που θα επισκεφθεί το πλοίο.

Γενικά το κράτος του οποίου φέρει τη σημαία το πλοίο πρέπει να καθορίσει τι συμβαίνει στο κατάστρωμα και το κράτος υποδοχής είναι υπεύθυνο για να ελέγχει το πώς τα εφαρμοζόμενα πρωτόκολλα ανταποκρίνονται στα δικά του standards, όταν το πλοίο εισέλθει στα χωρικά του ύδατα.

Η οδηγία διαιρείται σε τρία μέρη και ακολουθεί μία προσέγγιση που έχει ως στόχο της επίτευξη στόχων, προτείνοντας σε κάθε μέρος τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν και τα εμπλεκόμενα μέρη.

1ο Μέρος

Αφορά την πλευρά του κρουαζιερόπλοιου και προτείνει την ανάπτυξη ενός Σχεδίου Διαχείρισης του κοροναϊού από το Κρουαζιερόπλοιο και την εταιρία ακολουθώντας ένα σχέδιο αντιμετώπισης κινδύνου που θα έχει εκπονήσει η εταιρεία. Ένα τέτοιο Σχέδιο θα πρέπει να προτείνει μέτρα αντιμετώπισης προς εφαρμογή, τα οποία ει δυνατόν θα λαμβάνουν πιστοποίηση από μία τρίτη εταιρία.

2ο Μέρος

Προτείνει την ανάπτυξη Σχέδιο Διαχείρισης του κοροναϊού εκ μέρους τους λιμανιού από κάθε μέλος-κράτος, τερματικό σταθμό και λιμάνι που υποδέχεται κρουαζιερόπλοια και προτείνονται προς τούτο μερικά μέτρα.

Αφορά τα στοιχεία στα οποία πρέπει να έχουν συμφωνήσει η εταιρεία και το λιμάνι υποδοχής με στόχο τη συμφωνία μεταξύ των μερών αυτών πριν ξεκινήσει το ταξίδι. Επίσης, αναμένεται να καθιερωθούν οι διαδικασίες και ένα πλαίσιο συνεργασίας σε περίπτωση που υπάρξει έξαρση στο κατάστρωμα.