Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Χερσονήσου κ. Μουντράκης στην έκθεση του Λονδίνου
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Χερσονήσου κ. Μουντράκης στην έκθεση του Λονδίνου

Τουρίστες

Τον απολογισμό της φετινής σεζόν αλλα και εκτιμήσεις για το 2019 όπου ο ανταγωνισμός επιστρέφει δριμύτερος κάνει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Χερσονήσου Ευτύχιος Μουντράκης μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης του Λονδίνου και μεταξύ άλλων αναφέρει ότι:

“Για το 2019 έχουν ήδη γίνει τα συμβόλαια μέσα στη σεζόν, τα οποία να τονίσουμε οτι πλέον δεν αποτελούν κάποια “δυνατή” εγγύηση, καθώς αποτελούν μία συμβολική, τυπική αν θέλετε συμφωνία, χωρίς να διασφαλίζουν κάποιες πωλήσεις, ούτε καν κι αν είναι σε βάση commitment η guarantee, όπως ήταν παλαιότερα… άρα μιλάμε για συζητήσεις και συμφωνίες του 2020 ίσως και ’21, ως επί το πλείστον.

Απολογιστικά λοιπόν, σχετικά με τη φετινή σεζόν.

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Χερσονήσου κ. Μουντράκης στην έκθεση του Λονδίνου
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Χερσονήσου κ. Μουντράκης στην έκθεση του Λονδίνου

Ήταν μία καλή σεζόν, απλώς καλή, χωρίς φανφάρες αλλά ούτε και καταστροφολογία, και μιλάω γενικά για το σύνολο των επιχειρήσεων.

Οι κρατήσεις ήταν καλές, οι τζίροι υψηλότεροι, τα κέρδη όμως, που ενδιαφέρουν τον επιχειρηματία, μειωμένα, σε μερικούς μάλιστα, κατά πολύ!

Και φυσικά φταίει η “φορολογική κόλαση” της Ελλάδας, σε αντιδιαστολή του “φορολογικού παραδείσου” που υπάρχει σε άλλες ανταγωνίστριες χώρες, αλλά ας δούμε και άλλους παράγοντες.

“Φταίει” η επάνοδο τεράστιων (και οικονομικότερων) επιλογών διακοπών στη Μεσόγειο, όπως αυτών της Τουρκίας, Τυνησίας, Αιγύπτου, οι οποίες μάς αναγκάζουν να πουλάμε φθηνότερα η μας οδηγούν σε χαμηλότερες πληρότητες.

“Φταίνε” οι καιρικές συνθήκες σε όλη σχεδόν την Ευρώπη, που ήταν θαυμάσιες, σχεδόν καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, άρα δεν υπήρχε λόγος να ταξιδέψει κάποιος προς τον ήλιο.

“Φταίει” η τιμή του ρωσικού νομίσματος που έκανε την Ελλάδα μία λιγότερο ελκυστική επιλογή, οικονομικά.

“Φταίει” όμως και η πλεονεξία μας, όταν αρχίσαμε να κάνουμε STOP SALES βλέποντας τις προκρατήσεις να πηγαίνουν “σφαίρα” αρχές του έτους.

Ως αποτέλεσμα δεν υπήρχαν κρεβάτια προς πώληση, άρα δεν υπήρχε διαθεσιμότητα στα συστήματα κρατήσεων, άρα γιατί να κρατάνε οι τουρ-οπερέιτορς τις αεροπορικές θέσεις, εφόσον δεν υπήρχαν δωμάτια προς πώληση και ούτω καθεξής! Αποτέλεσμα ο Αύγουστος να είναι από τους χειρότερους μήνες της φετινής σεζόν”.

Προβλέψεις για το 2019

Για τη νέα σεζόν ο ίδιος σημειώνει: “Ας δούμε τη Μ. Βρετανία.

Οι Βρετανοί ξαναγνώρισαν την Τουρκία, ειδικότερα, μαζί με την Αίγυπτο, ως άριστη επιλογή διακοπών, καθώς για πολλούς Τ.Ο. οι κρατήσεις προς Τουρκία ξεπέρασαν και αυτές της Ισπανίας, τον “κλασικό” προορισμό των Βρετανών τουριστών.

Αποτέλεσμα οι Ισπανοί να τιμωρηθούν το 2018 για τις υψηλότατες αυξήσεις τιμών των τελευταίων ετών, εκμεταλλευόμενοι τα προβλήματα των άλλων χωρών της Μεσογείου. Εδώ να σημειώσουμε οτι αν έχει πρόβλημα πληρότητας η Ισπανία “το ακούμε” και εμείς εδώ στην Ελλάδα, άρα μας επηρεάζει στο μέγιστο!

Άρα, σκεπτόμενοι τα παραπάνω, Ισπανία, Τουρκία, Αίγυπτο… τιμές, πτήσεις, κλπ, τα συμπεράσματα για το 2019 δικά σας! (το θετικό πάντως είναι ότι οι περισσότεροι τοπικοί πράκτορες βλέπουν τις προκρατήσεις να είναι σε πολύ καλά επίπεδα!)”.

Από την άλλη, όπως καταλήγει ο κ. Μουντράκης,  “η πανέμορφη χώρα μας, με τους φιλόξενους κατοίκους της, το εξαιρετικό προσωπικό της, τη φιλοξενία της, τις πολύ καλές υποδομές των επιχειρήσεών της, την εξαιρετική κουζίνα της, τη διάσημη μουσική της, τους φανατικούς φίλους της, τα θαυμάσια μέρη και τοπία της, τα αμέτρητα αξιοθέατα, και τόσα άλλα.

Πάντα θα παραμένει μία μεγάλη, σταθερή και ασφαλής αξία στον παγκόσμιο επιχειρηματικό, τουριστικό χάρτη!”.