ο Ανδρέας Μεταξάς, διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group

Η φετινή σεζόν χρειάζεται ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Η Κρήτη έχει ένα ισχυρό brand που εμπιστεύονται χιλιάδες διεθνείς και εγχώριοι επισκέπτες ωστόσο παρά το γεγονός ότι η αβεβαιότητα χαρακτηρίζει και το 2021 και είμαστε έτοιμοι για κάθε σενάριο προσδοκούμε μια καλύτερη τουριστική χρονιά.

Αυτό λέει στην “Π” ο Ανδρέας Μεταξάς, διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group που ετοιμάζεται για την έναρξη λειτουργίας των μονάδων του σε Κρήτη και Σαντορίνη.

Ερωτ: Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν την τουριστική κίνηση φέτος στην Κρήτη;

Απ: Όπως σε όλους τους κλάδους, έτσι και στον τουρισμό, αυτό που χαρακτηρίζει (και) την φετινή χρονιά, αφενός είναι η αβεβαιότητα για την πορεία της, αφετέρου η αισιοδοξία και πίστη ότι θα καταφέρουμε σύντομα να επανέλθουμε σε μια πιο φυσιολογική κατάσταση.

Φυσικά, όλα εξαρτώνται από τις υγειονομικές εξελίξεις σε κάθε χώρα, την πορεία του εμβολιασμού, τις πολιτικές κάθε χώρας, καθώς και τις διακρατικές συμφωνίες.

Οπωσδήποτε η ανακοίνωση ημερομηνίας ανοίγματος της Ελλάδας είναι πολύ θετικό στοιχείο.

Ερωτ:  Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας αναφορικά με αριθμό αφίξεων και τις πληρότητες;

Απ: Η κατάσταση σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ευμετάβλητη και αβέβαιη. Συνεπώς θα ήταν ριψοκίνδυνο να μπει κάποιος σε εκτιμήσεις ή προβλέψεις με στοιχεία αφίξεων και πληροτήτων.

Κάθε επιχείρηση έχει κάνει τον προγραμματισμό και τις προβλέψεις της, και προετοιμάζεται για κάθε σενάριο. Ωστόσο, η φετινή τουριστική σεζόν χρειάζεται προσαρμοστικότητα και ευελιξία.

Και αυτά χαρακτηρίζουν σε μεγάλο βαθμό το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου και φέτος, και τα αποτελέσματά της, χωρίς κανείς να μπορεί να μιλά καν για επιστροφή στην κανονικότητα.

Ερωτ:  Πού “ποντάρει” φέτος ο ανταγωνισμός;

Απ: Οι ανταγωνιστικοί προορισμοί θα είναι οι καλύτερα προετοιμασμένοι για τη φετινή σεζόν. Δηλαδή, αυτοί με: πολύ λίγα κρούσματα και ελάχιστους θανάτους, πιο απλά και ξεκάθαρα μέτρα προστασίας και μικρότερο ΦΠΑ.

Ερωτ: Με τι κριτήρια θα επιλέξει φέτος ο τουρίστας την Κρήτη για τις διακοπές του;

Απ: Η Κρήτη είναι ένας διεθνώς καταξιωμένος προορισμός εδώ και δεκαετίες. Το brand Κρήτη έδειξε και την περασμένη χρονιά ότι είναι ένα ισχυρό brand, που εμπιστεύτηκαν χιλιάδες διεθνείς και εγχώριοι επισκέπτες.

Παράλληλα, διαθέτει ποικιλία τουριστικών υποδομών και προσφέρει ένα πλούσιο μπουκέτο εμπειριών, που ικανοποιούν κάθε επισκέπτη.

Τα παραπάνω σίγουρα αποτελούν κριτήρια επιλογής, ωστόσο στις συνθήκες που ζούμε δεν αρκούν μόνο αυτά. Ο ταξιδιώτης αναζητά την ασφάλεια, που σχετίζεται με υγειονομικά κριτήρια αλλά και με ευέλικτους τρόπους κράτησης.

Η εμπειρία της περσινής σεζόν, σε συνδυασμό με τις υγειονομικές υποδομές του νησιού, την εκπαίδευση του προσωπικού των τουριστικών επιχειρήσεων, και με το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις προσφέρουν πλέον πολλές και ευέλικτες συνθήκες κράτησης, αποτελούν επίσης σημαντικά εχέγγυα για την επιλογή της Κρήτης ως προορισμού διακοπών και την φετινή σεζόν.

Ερωτ:  Ποιο είναι το “στοίχημα” της φετινής σεζόν;

Απ: Το “στοίχημα” φέτος είναι η βελτίωση της σεζόν του 2020, με σύμμαχο τη δεδομένη επιθυμία για ταξίδια που υπάρχει στις αγορές και το εμβόλιο.

Σήμερα, είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς με ακρίβεια για αριθμούς και στοιχεία.

Είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε σενάριο, αλλά και αισιόδοξοι ότι σταδιακά θα βρούμε όλοι τους ρυθμούς μας και θα ανακτήσουμε την ελευθερία μας.

Ερωτ:  Τι προγραμματισμός υπάρχει για το άνοιγμα των ξενοδοχείων του ομίλου Μεταξά;

Απ: Στο Metaxa Hospitality Group είμαστε αισιόδοξοι για μια καλύτερη χρονιά από την περσινή και δουλεύουμε πάνω σε αυτό.

Είμαστε διαρκώς σε συνεννόηση με τους συνεργάτες μας στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα παρακολουθούμε και τις τάσεις των ταξιδιωτών και τις οδηγίες που δίνουν οι βασικές μας αγορές.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, εκτιμούμε ότι θα μπορούμε να ανοίξουμε τις μονάδες μας σε Κρήτη και Σαντορίνη τις προσεχείς εβδομάδες, με την ευχή ότι δεν θα προκύψει κάτι που θα μας αναγκάσει να αλλάξουμε τον σχεδιασμό μας.