ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Να μειωθούν τα φορολογικά βάρη στον τουρισμό

Αναπτυξιακά μέτρα και μείωση των φορολογικών βαρών στο τουριστικό πακέτο ζητούν οι φορείς από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού.

Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος παρέδωσε υπόμνημα στον υπουργό Χάρη Θεοχάρη, στο οποίο περιλαμβάνονται οι προτάσεις του Επιμελητηρίου για να αυξήσει η Ελλάδα την ανταγωνιστικότητά της.

Οι προτεραιότητες

Μεταξύ άλλων τονίζεται:

“Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η τουριστική ανάπτυξη του τόπου, χρειάζεται σχέδιο, σοβαρότητα και προσοχή, ώστε η Ελλάδα να αξιοποιήσει σωστά τα πλεονεκτήματά της, να βελτιώσει αδυναμίες, να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την προστιθέμενη αξία του τουριστικού της προϊόντος.

Στο μέτωπο αυτό οφείλουν να εστιάσουν οι προσπάθειες της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου στο επόμενο διάστημα.

Προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί σε δράσεις όπως:

  • Υλοποίηση του στόχου της κυβέρνησης για μείωση του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24% που είναι σήμερα και στο 11% σε βάθος τετραετίας, με σκοπό την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος.
  • Σχέδιο και κίνητρα για την ανάπτυξη ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως είναι ο γαστρονομικός, αλλά και ο θρησκευτικός, ο αγροτικός, αλλά και ο τουρισμός υγείας και ευεξίας,
  • Αναβάθμιση της παρουσίασης των πολιτιστικών πόρων της χώρας, με αξιοποίηση σύγχρονων μέσων, ώστε να γίνονται πιο ενδιαφέροντες για τον επισκέπτη
  • Βελτίωση της τουριστικής πληροφόρησης με ενίσχυση των κέντρων πληροφόρησης, αλλά κυρίως με την ανάπτυξη ποιοτικών ψηφιακών εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας.
  • Επιτάχυνση και ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής σε μεταφορές/συγκοινωνίες (οδικοί άξονες, αυτοκινητόδρομοι, σιδηρόδρομος, αεροδρόμια, λιμάνια), ψηφιακά δίκτυα, ενέργεια.
  • Το κράτος οφείλει να κάνει σωστά τη δουλειά του ώστε η χώρα να πάψει να εκτίθεται από προβλήματα που δημιουργεί η έλλειψη και η κακή συντήρηση υποδομών, η αδιαφορία, η έλλειψη συνεννόησης. Όσο σημαντικός κι αν είναι ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα, εάν το κράτος συνεχίσει να λειτουργεί αναποτελεσματικά, η Ελλάδα δεν θα κερδίσει ποτέ το στοίχημα της παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ούτε προς τους επισκέπτες, ούτε προς τους πολίτες της.
  • Αξιοποίηση των ΣΔΙΤ για την υλοποίηση ανταποδοτικών έργων δημιουργίας ή αναβάθμισης υποδομών σε όλη τη χώρα:
  • Εφαρμογή του μοντέλου παραχώρησης στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, με τη δημιουργία clusters.
  • Αξιοποίηση των ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση υφιστάμενων τουριστικών λιμένων, αλλά και τη δημιουργία νέων δομών, όπως μαρίνες, λιμάνια κρουαζιέρας κτλ.
  • Αξιοποίηση ΣΔΙΤ για τη δημιουργία δομών εξυπηρέτησης των ιατρικών τουριστών, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού.
  • Ανάδειξη/αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Αθήνας:
  • Επιτάχυνση και ολοκλήρωση της επένδυσης στο Ελληνικό
  • ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα
  • σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα προβλέπει νέες χρήσεις γης και ταχύτερες διαδικασίες για την υλοποίηση επενδύσεων
  • εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδίου για την αξιοποίηση των υπολοίπων δημοσίων ακινήτων του Παράκτιου Μετώπου, από το Ολυμπιακό Συγκρότημα του Φαλήρου και τις εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά, μέχρι το Μεγάλο Καβούρι και την Ανάβυσσο
  • Βελτίωση του πλαισίου χωροθέτησης και αδειοδότησης τουριστικών επενδύσεων:
  • ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου, ώστε να γνωρίζει κάθε υποψήφιος επενδυτής που μπορεί να επενδύσει και σε τι, τηρώντας αυστηρούς κανόνες αειφορίας.
  • επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης επενδύσεων, προτυποποίηση περιβαλλοντικών μελετών.
  • Κίνητρα για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, με όρους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας: πράσινες επενδύσεις, με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα.
  • Επένδυση στην τουριστική εκπαίδευση, με αναβάθμιση των αντίστοιχων σχολών, για την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Στήριξη της μικρομεσαίας τουριστικής επιχείρησης, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχει στον επισκέπτη: δράσεις ενίσχυσης, προγράμματα και κίνητρα για την επιμόρφωση και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.

Τέλος γίνεται εκτενής αναφορά στην οργανωμένη ανάπτυξη της κρουαζιέρας.α