Τη λειτουργία της διέκοψε η Monarch Airlines,

Τη λειτουργία της διέκοψε χθες η Monarch Airlines, στη μεγαλύτερη έως τώρα κατάρρευση μιας βρετανικής αεροπορικής εταιρείας, αφήνοντας “στον αέρα” δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες με προορισμούς εκτός της Βρετανίας και οδηγώντας τις αρμόδιες αρχές στη μεγαλύτερη επιχείρηση επαναπατρισμού στη χώρα σε καιρό ειρήνης.

Η Monarch –που πετούσε και προς την Κρήτη- ακύρωσε περίπου 300.000 μελλοντικές κρατήσεις και ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες και τους εργαζομένους, καθώς έγινε ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Βρετανίας που τέθηκε σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.

«Λυπάμαι τόσο πολύ που χιλιάδες βρίσκονται τώρα αντιμέτωποι με μια ακύρωση των διακοπών ή του ταξιδιού τους, πιθανές καθυστερήσεις στο να επιστρέψουν σπίτι τους και τεράστια ταλαιπωρία ως αποτέλεσμα της κατάρρευσής της», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Monarch, Άντριου Σουάφιλντ, σε μήνυμα του προς τους εργαζομένους . «Λυπάμαι πραγματικά που τελείωσε έτσι».

Ο υπουργός Μεταφορών Κρις Γκρέιλινγκ δήλωσε ότι η εταιρεία έπεσε θύμα ενός πολέμου τιμών για τις πτήσεις προς τη Μεσόγειο και κάλεσε τους πελάτες να μην μεταβαίνουν στα αεροδρόμια. «Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι αυτοί οι άνθρωποι που είναι αποκλεισμένοι και δεν μπορούν να επιστρέψουν με άλλον τρόπο θα μπορέσουν να το κάνουν», δήλωσε στην τηλεόραση του BBC, προσθέτοντας πως αναμένει ότι πολλοί από τους πάνω από 2.000 εργαζομένους της Monarch θα βρουν εργασία αλλού.

Η βρετανική κυβέρνηση ζήτησε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) να ναυλώσει πάνω από 30 αεροσκάφη, προκειμένου να φέρει πίσω στη Βρετανία περίπου 110.000 πελάτες της Monarch που βρίσκονται αυτή τη στιγμή εκτός της χώρας, σύμφωνα με την CAA.

Ο σκληρός ανταγωνισμός πιέζει τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και έχει οδηγήσει σε συγκέντρωση του κλάδου, με τις Air Berlin και Alitalia να καταθέτουν αίτηση χρεοκοπίας νωρίτερα φέτος και να αναζητούν νέους επενδυτές για τμήματα των δραστηριοτήτων τους.

Σύμφωνα με τη Monarch, οι εταιρείες της που τέθηκαν σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης περιλαμβάνουν τις Monarch Airlines, Monarch Holidays Ltd, First Aviation Ltd, Avro Ltd και Somewhere2stay Ltd. Η εταιρεία είχε ήδη δηλώσει ότι είχε επαφές με πιθανούς εταίρους ύστερα από δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο θα πωλούνταν κομμάτια του δικτύου κοντινών πτήσεων.

Ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών, Φίλιπ Χάμοντ, δήλωσε   ότι η κυβέρνηση γνώριζε πως η Monarch Airlines ήταν στα όρια της κατάρρευσης, αφού επέλεξε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που δεν απέδωσε.

«Γνωρίζαμε ότι υπήρχε ο κίνδυνος να συμβεί αυτό», δήλωσε ο Χάμοντ στο ραδιόφωνο του BBC. «Ποτέ δεν είναι ωραίο, όταν συμβαίνουν τέτοια πράγματα… Φοβάμαι ότι δεν είναι θέμα παρέμβασης της κυβέρνησης, πρόκειται για μια αεροπορική εταιρεία που έλαβε συγκεκριμένες αποφάσεις για το επιχειρηματικό της μοντέλο και το πώς ήθελε να τοποθετηθεί στην αγορά και αυτές οι αποφάσεις προφανώς δεν απέδωσαν».

«Ο κλάδος θα αναδιαρθρωθεί, η δυναμικότητα θα απορροφηθεί… και η ανταγωνιστική αγορά θα συνεχίσει να λειτουργεί», συμπλήρωσε ο ίδιος.