«Αποδείξαμε πως η μουσική βοηθάει τους μαθητές στη διαμόρφωση
ήρεμου κλίματος στο διάλειμμα, ενώ παράλληλα δίνει γνώσεις σχετικά με τη μουσική»
Τα μαθήματα μουσικής βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι ειδικοί, επισημαίνοντας ότι τα σχολεία που δεν δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκμάθηση μουσικών οργάνων στερούν τους μαθητές τους από ένα βασικό εργαλείο ανάπτυξης του εγκεφάλου τους.
Τα μαθήματα μουσικής είναι ευεργετικά, ιδιαίτερα για τα παιδιά που υποφέρουν από δυσλεξία ή αυτισμό. Σε επιστημονικό συνέδριο που έγινε στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ, ειδικοί επεσήμαναν ότι το νευρικό σύστημα αντιδρά στις ηχητικές ιδιότητες της ομιλίας και της μουσικής με ακρίβεια υποδιαίρεσης του χιλιοστόμετρου. Η αποτελεσματικότητα με την οποία το νευρικό σύστημα ερμηνεύει τα ηχητικά σχήματα συνδέεται με τη δεξιότητα στη μουσική. Επίσης η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου επιδρά σε εκείνο το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει την αναπνοή, τους καρδιακούς παλμούς και απαντά σε σύνθετους ήχους.
Και μπορεί στην Αμερική οι έρευνες να αποδεικνύουν θεωρητικά τη σπουδαιότητα της μουσικής, σε σχολείο της Λάρισας το κάνουν πράξη.
Συγκεκριμένα, «διαλείμματα μετά μουσικής» γίνονται στο 3ο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας. Στη διάρκεια του διαλείμματος, τα παιδιά ακούν κλασική μουσική, με την πρωτοβουλία αυτή να συμβάλλει θετικά στη χαλάρωση, τη συγκέντρωση, το διάβασμα και γενικότερα στη διατήρηση της ψυχικής ευφορίας.
«Αποδείξαμε πως η μουσική βοηθάει τους μαθητές στη διαμόρφωση ήρεμου κλίματος στο διάλειμμα, ενώ παράλληλα δίνει γνώσεις σχετικά με τη μουσική. Ξεκινήσαμε παίζοντας Χατζιδάκι.
Στην πορεία προσθέσαμε Μότσαρτ και Βιβάλντι. Προσπαθούμε να συνδυάζουμε τη μουσική με τα αφιερώματα που αναλαμβάνει να κάνει η μουσικός του σχολείου. Πέρα από τους μαθητές βοηθάει και τους εκπαιδευτικούς ακόμη και τους περιοίκους. Λειτουργεί και ως μετρό πρόληψης της ενδοσχολικής βίας.
Σύμφωνα με έρευνες, όπου υπάρχει κλασική μουσική και ευχάριστο κλίμα οι μαθητές δεν εκδηλώνουν τόσο επιθετικές συμπεριφορές» δήλωσε στο onlarissa.gr η διευθύντρια του 3ου Δημοτικού και καθηγήτρια γυμναστικής, Ελένη Δημητρίου.
Όπως αναφέρει η κ. Δημητρίου, «όλα ξεκίνησαν με την καινούργια μικροφωνική που αγοράσαμε στην οποία συνδέεται φλασάκι. Έπειτα τη θέσαμε σε λειτουργία και εφαρμόσαμε τη μέθοδο της μουσικής στο διάλειμμα. Υπάρχουν πολλά σχολεία στο εξωτερικό κι αρκετά στο εσωτερικό που το τηρούν».
«Μας κάνει εντύπωση» πρόσθεσε, καθώς «πολλά παιδιά τραγουδάνε τις μελωδίες των όσων ακούνε, πράγμα που σημαίνει ότι μαθαίνουν νέα τραγούδια» αναφέρει, τονίζοντας παράλληλα πως οι γονείς είναι πολύ ευχαριστημένοι και υποστηρικτικοί.
Αποκάλυψε μάλιστα ότι υπάρχουν σκέψεις να χτυπάει ένα «μουσικό κουδούνι» στο σχολείο. «Ένα κουδούνι που δεν θα χτυπά με τον κλασικό του ήχο» είπε χαρακτηριστικά.