Πόσους βαθμούς παίρνει ο δάσκαλος
της κόρης μου που μόλις τον βλέπει τρέχει
στην αγκαλιά του;

Η Μαρία φορούσε ζιβάγκο μπλούζα όλη τη βδομάδα. Έξω έσκαγε ο τζίτζικας. Δεν έπαιζε με τους συμμαθητές της στο διάλειμμα, καθόταν σε ένα παγκάκι βυθισμένη στις σκέψεις της. Η κ. Ρένα κάθισε δίπλα της, τη ρώτησε τι συμβαίνει. Η μικρή ξέσπασε σε κλάματα. Κάπως έτσι αποκαλύφτηκε η κακοποίηση από τον πατέρα της. Σήμερα η Μαρία φοράει το καλύτερο χαμόγελό της και σηκώνει συνεχώς το χέρι της στο μάθημα…

Ο Γιώργος μόλις άλλαξε σχολείο. Τα παιδιά της τάξης του είναι πολύ καλά μαζί του. Ο Νίκος είδε ότι τα παπούτσια του καινούργιου είναι πολύ φθαρμένα. Δεν τον κοροΐδεψε όπως γινόταν στο παλιό του σχολείο, πήγε στο γραφείο του διευθυντή και μοιράστηκε τον προβληματισμό του. Ο κ. Παπαδάκης ρώτησε και έμαθε, παιδί μονογονεϊκής οικογένειας, η μαμά του δουλεύει από εδώ και από εκεί.

Αμέσως κινητοποίησε τους συναδέλφους του και μάζεψαν κάποια χρήματα και είδη πρώτης ανάγκης. Όλα έγιναν αθόρυβα χωρίς να εκθέσουν τον νέο τους μαθητή. Ρώτησαν στο χωριό, βρήκαν στη μαμά του μια καλή δουλειά. Ο Γιώργος σήμερα φοράει μια νέα φόρμα με παπούτσια που γυαλίζουν και, το πιο σημαντικό, σταμάτησε να πεινάει και να βλέπει τους συμμαθητές του να τρώνε στα διαλείμματα.

Δεν ξέρω αν αυτές οι συμπεριφορές εκπαιδευτικών αξιολογούνται. Δε λέω ότι δεν χρειάζεται αξιολόγηση  στους καθηγητές, τους δασκάλους, τους γιατρούς, τους εφοριακός, τους αστυνομικούς… όλους τους δημόσιους υπαλλήλους που είναι δίπλα μας για να μας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Αξιολόγηση ουσιαστική, όχι μόνο με μετρήσιμα κριτήρια αλλά και ποιοτικά.

Πόσους βαθμούς παίρνει ο δάσκαλος της κόρης μου που μόλις τον βλέπει τρέχει στην αγκαλιά του; Η δασκάλα αγγλικών του παιδιού του γείτονά μου που ανακάλυψε όσα συμβαίνουν πίσω από τις κλειστές πόρτες; Εκείνη η δασκάλα που την περίοδο της καραντίνας μοίραζε πόρτα- πόρτα τις ασκήσεις στο χωριό γιατί ήξερε πως τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν εκτυπωτή στο σπίτι; Ο κ. Σταύρος που κάθε φορά που πάει σούπερ μάρκετ κρατάει μια τσάντα για δύο μαθητές του, γιατί ξέρει…

Όλοι μας γνωρίζουμε περιπτώσεις εκπαιδευτικών που απλά δεν κάνουν για την τάξη. Ξέρουμε επίσης την κ. Βάσω, τον κ. Νικήτα, τον κ. Μανώλη που γέμισαν με γνώσεις το κεφαλάκι των παιδιών μας και με αγάπη την καρδούλα τους… Ποιος θα μείνει στο σχολείο και ποιος όχι;