Στους μεγάλους χαμένους
κι ο πολιτισμός, αφού ουτε
μια ερώτηση
δεν αφιερωθηκε
σ’ αυτόν
Πρόκειται να επηρεάσει την ψήφο μας το προχθεσινό ντιμπέιτ; Σύμφωνα με διεθνή έρευνα της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ των ΗΠΑ, η επιρροή είναι ελάχιστη. Τα μέσα ενημέρωσης, οι φίλοι ή άλλοι πολίτες παίζουν σημαντικότερο ρόλο στην επιλογή.
Διαπιστώθηκε ότι το 17% έως 29% των ψηφοφόρων αποφασίζουν τι θα ψηφίσουν κατά τους δύο τελευταίους μήνες της προεκλογικής εκστρατείας, συνεπώς όσοι διαμορφώνουν τη γνώμη τους αυτή την περίοδο, επηρεάζουν σημαντικά τα εκλογικά αποτελέσματα.
Την τελευταία μέρα πριν τις εκλογές το 12% των ψηφοφόρων δεν ξέρουν ακόμη (ή δεν λένε) τι θα ψηφίσουν, συνεπώς ένα σημαντικό ποσοστό – περίπου ο ένας στους δέκα – αποφασίζει την ίδια τη μέρα των εκλογών.
Μέσα στο 12% ανήκουν και όσοι άλλο κόμμα λένε την προηγούμενη μέρα ότι θα ψηφίσουν και άλλο τελικά ψηφίζουν τη μέρα των εκλογών.
Οι νεότεροι σε ηλικία και οι λιγότερο μορφωμένοι είναι αυτοί που επηρεάζονται περισσότερο από τα «μηνύματα» και τις πληροφορίες που δέχονται, ενώ, όπως είναι αναμενόμενο, οι «πιστοί» ψηφοφόροι ενός κόμματος επηρεάζονται λιγότερο.
Στους χαμένους η δημοσιογραφία γενικότερα μέσω… παράλληλων μονολόγων, σημαντικές ειδήσεις δεν βγήκαν. Στους μεγάλους χαμένους κι ο πολιτισμός, αφού ούτε μια ερώτηση δεν αφιερώθηκε σ’ αυτόν.
Στο προχθεσινό ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών και των 180 λεπτών, κερδισμένη ήταν η … Ράνια Τζίμα και στο Twitter έγινε πανηγύρι.
“Ποιον θα ψηφίσετε στις εκλογές;”… “Την κυρία Ράνια Τζίμα”.
“Θέλω ένα ντιμπέιτ μόνο με την Ράνια Τζίμα εναντίον όλων των πολιτικών αρχηγών” ήταν μερικά από τα σχόλια στο twitter.
Άλλωστε, ο Βασίλης Σκουρής σημειώνει για το πού κρίνεται ο νικητής. Στη «μάχη» που δίνεται την επόμενη μέρα στα μέσα ενημέρωσης και το διαδίκτυο, όπου συνήθως την κοινή γνώμη επηρεάζει εκείνος που διαθέτει τα μεγαλύτερα ερείσματα σε τηλεόραση και ραδιόφωνα.
Πάντως σε κάποιο μέσο επιστρατεύτηκε μέχρι και ο σύμβουλος προσωπικής επικοινωνίας – φυσιογνωμιστής, ο Evan Fotis Γεωργουλάκης, για ν’ αναλύσει τα πορτρέτα των 6 αρχηγών που συμμετείχαν στο προχτεσινό debate.
Σύμφωνα με τον ειδικό κ. Γεωργουλάκη, και οι έξι πολιτικοί αρχηγοί δεν έδειξαν κάτι το οποίο δεν ήταν αναμενόμενο:
«Οι αρχηγοί των μεγάλων κομμάτων γενικότερα ήταν πιο αμυντικοί, ενώ οι εκπρόσωποι των μικρότερων κόμματων ήταν πιο ανοικτοί επικοινωνιακά, καθώς είχαν λιγότερα διακυβεύματα – λιγότερα να χάσουν και περισσότερο έπρεπε να φανούν για να κερδίσουν και να σταθούν».
Για την ιστορία πάντως, τo debate των πολιτικών αρχηγών κέρδισε τελικά το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Σύμφωνα με τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen, στο γενικό σύνολο οι περισσότεροι τηλεθεατές παρακολούθησαν το debate από τη συχνότητα της ΕΡΤ1, που σημείωσε 19,8%, με τον ΣΚΑΪ να ακολουθεί στην κατάταξη με 10,2%, τον ALPHA με 9,1%, το ΟΡΕΝ με 6,6%, τον ΑΝΤ1 με 4,6% και το STAR με 3,5%.
Την ίδια ώρα στον ποδοσφαιρικό αγώνα που μετέδωσε το MEGA, σημείωσε 17,6% στο γενικό σύνολο και 17,4% στο δυναμικό κοινό.