Δεν ασχολείται κανείς.
Και δεν ιδρώνει
και το αυτί κανενός

Ήταν ένα θέμα που χθες πέρασε μάλλον στα «ψιλά» της δημοσιογραφίας. Όχι από την «Π» ασφαλώς, αλλά γενικά η επικαιρότητα ήταν στραμμένη στο χάος της Καζαντζίδη (αλήθεια από πού κι ως πού Καζαντζίδη ακόμα αναρωτιέμαι) και το ζήτημα νέας χάραξης προς το νέο αεροδρόμιο βρέθηκε σε δεύτερη μοίρα.

Ποιο είναι το θέμα όμως και ποιο το πρόβλημα: Το θέμα είναι πως το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών έχει σχεδιάσει ένα νέο συνδετήριο άξονα που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Κι ως εδώ καλά. Αλλά… όπως επισήμανε προχθές η Περιφέρεια (ναι η Περιφέρεια που έκλεισε και τα δύο ρεύματα της Καζαντζίδη, αλλά ας είναι), εφόσον κατασκευαστεί αυτός ο δρόμος, περίπου έρχονται στην βόρεια Πεδιάδα, οι εφτά πληγές του Φαραώ.

Αν γίνει ο δρόμος, τόνισε ο Περιφερειάρχης, θα καταστραφεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα, θα θαφτούν κάτω από αυτόν εκατοντάδες αρχαία, ενώ είναι αμφίβολο ότι δεν θα πέσει λόγω ρέματος, αφού η κλιματική αλλαγή έχει «δείξει τα δόντια» της σε πλείστες περιπτώσεις το τελευταίο διάστημα.

Γι’ αυτό και σύσσωμο το Περιφερειακό Συμβούλιο ζήτησε από το Υπουργείο νέα χάραξη, μετατόπιση και … σήραγγα μήκους 1.25 χιλιομέτρων! Κάτι ασφαλώς το οποίο εκτός από καθυστερήσεις, συνεπάγεται και χρήμα. Πάρα πολύ επιπλέον χρήμα, που ποιος θα το πάρει; Ας μην επεκταθούμε…

Δύο θέματα τώρα: Ο «σχεδιασμός» του Υπουργείου, που αποδεικνύεται με βάση τις εισηγήσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου άχρηστος, είναι ο ίδιος με τον «σχεδιασμό» του δρόμου της Μεσαράς, που έπεσε τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση του και … πριν παραδοθεί επίσημα. (Αλήθεια γιατί δεν είχε παραδοθεί επίσημα τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του;).

Άρα έχουμε, τουλάχιστον δύο αποδείξεις ανικανότητας ή αδυναμίας ορθού σχεδιασμού αν το θέλουν οι φίλοι μηχανικοί, που στοιχίζουν σε χρήμα (πολύ χρήμα), σε οδική ασφάλεια, υποδομές και βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Αλλά δεν ασχολείται κανείς. Και δεν ιδρώνει και το αυτί κανενός. Ο Καραγιάννης αρκείται να δηλώνει απλά, πως έρχεται «κοσμογονία» για την Κρήτη. Έρχονται κοσμογονικές κατολισθήσεις, σίγουρα!

Εκτός από τον σχεδιασμό και την επάρκεια των στελεχών του Υπουργείου Υποδομών, υπάρχει ένα ακόμα ζήτημα, τουλάχιστον αναφορικά με τη χάραξη του δρόμου προς το αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Πριν καν τη μελέτη του έργου, δεν προηγήθηκαν όλες οι απαραίτητες μελέτες για το έργο; Δεν έγινε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στην οποία και να αποτυπώνεται η περιβαλλοντική καταστροφή και η ύπαρξη αρχαίων;

Δεν προβλέφθηκαν τα προβλήματα της κλιματικής αλλαγής και του ρέματος; Δεν έγιναν γεωλογικές μελέτες που να αποδεικνύουν ή όχι την καταλληλόλητα του εδάφους;  Έπρεπε να φθάσουμε στο να έχει αρχίσει το έργο του αεροδρομίου για να συζητήσουμε αν οι συνδετήριοι είναι κατάλληλοι ή όχι; Πραγματικά δεν ξέρω αν πρέπει να υπερνικήσει η οργή ή η θλίψη για τα όσα ανήκουστα συμβαίνουν σε επίπεδο έργων στην Κρήτη.