Χρησιμοποιεί

μικροτσίπ στην μπάλα,

12 κάμερες παρακολούθησης

Όταν προ προ τετραετίας η χρήση τεχνολογίας VAR στο Μουντιάλ της Ρωσίας αποτελούσε… επανάσταση, ξεσηκώνοντας αντιδράσεις των «ορθόδοξων» του αθλήματος που έλεγαν ότι το λάθος του διαιτητή είναι… μέρος του παιχνιδιού,τώρα αυτό μοιάζει… προϊστορία! Η τεχνολογία δυνατά πλέον μπαίνει στον αθλητισμό. Και δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά… Πρίν μερικές μέρες οι Καταριανοί διοργανωτές του Παγκοσμίου Κυπέλλου ανακοίνωσαν ότι θα λανσάρουν κατά τη διάρκειά του το «ημιαυτόματο οφσάιντ», που θα επιτρέπει να μειωθούν οι χρόνοι λήψης απόφασης σχετικά αλλά και οι διακοπές του αγώνα.

Η νέα τεχνολογία χρησιμοποιεί μικροτσίπ στην μπάλα, 12 κάμερες παρακολούθησης τοποθετημένες κάτω από την οροφή του γηπέδου για να παρακολουθούν τη σφαίρα και έως και 29 σημεία δεδομένων κάθε παίκτη, 50 φορές ανά δευτερόλεπτο, υπολογίζοντας την ακριβή θέση του στον αγωνιστικό χώρο.

Τα 29 σημεία δεδομένων που συλλέγονται περιλαμβάνουν όλα τα άκρα και τις άκρες που είναι σημαντικά για την έκδοση αποφάσεων οφσάιντ, που σχεδόν αυτοματοποιημένα δίνονται στους χειριστές του VAR. Στις δοκιμές από τα 70 δεύτερα ο μ.ό. λήψης απόφασης έπεσε στα 25…

Το άθλημα δεν παίζεται  τον 19ο αιώνα. Ετσι; Oλα γύρω είχαν αλλάξει.

Οι μπάλες είχαν γίνει γρηγορότερες, οι παίκτες το ίδιο, λόγω του επαγγελματισμού, ξεπερνώντας τα όσα μπορεί να αντιληφθεί και να επεξεργαστεί ένας ανθρώπινος εγκέφαλος. Ο διαιτητικός εν προκειμένω…

Eνα άθλημα που είναι συνυφασμένο με την αιχμή της τεχνολογίας (στην οδήγηση), τη Formula 1 συνεχίζει να δοκιμάζει πράγματα -μέσω αντιδράσεων κι εδώ-για την ασφάλεια στα αυτοκίνητά μας. Η τοποθέτηση του επονομαζόμενου «halo» ξεσήκωσε, από το 2018, που υιοθετήθηκε, πολλή κουβέντα.

Όποιος όμως είδε το ατύχημα του Κινέζου Ζου, που βγήκε σώος και αβλαβής από την Άλφα Ρομέο του, παρότι εκείνη αναποδογύρισε σε σύγκρουση κατά την πρώτη στροφή του γκραν πρι του Σίλβερστοουν, μακαρίζει τους ιθύνοντές της που γλιτώσαμε μια ακόμη θυσία στον Μολώχ της ασφάλτου .Λίγες ώρες νωρίτερα το ίδιο είχε συμβεί στη Formula 2, στην ίδια πίστα, με τον Νισάνι να γλιτώνει, ενώ πρόπερσι σώθηκε ο Ρομέν Γκροζάν. Το Halo είναι μια εντυπωσιακά άκαμπτη κατασκευή από τιτάνιο που κάθεται πάνω στο μονοθέσιο με στόχο την προστασία του κεφαλιού.

Η επιθυμία των ιθυνόντων να προστατεύσουν το πιο εκτεθειμένο σημείο του σώματος των πιλότων προκάλεσε αντιδράσεις όχι μόνο των… παραδοσιακών ή εκείνων που είχαν ενστάσεις αισθητικής φύσης αλλά ακόμη και οδηγών!

Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον είχε πει πως «είναι ό,τι χειρότερο έχω δει στη ζωή μου». Μάλλον θα άλλαξε γνώμη. Πλέον είναι φανερό ότι αθλητισμός και τεχνολογία πάνε χέρι χέρι.  Και ο δρόμος αυτός δεν έχει πισωγύρισμα…