Η βιομηχανία των influencers υπολογίζεται στα 16 δισ. δολάρια παγκοσμίως

Χίλια πεντακόσια ευρώ ζήτησε influencer του εξωτερικού για ένα και μόνο ένα ποστ (αν το λέω σωστά) σε καθηγήτρια για να «διαφημίσει» το φροντιστήριό της! Και είναι να απορεί κανείς για το τι θα δουν τα μάτια μας μελλοντικά. Επειδή όμως πάντα στη δράση προκαλείται και αντίδραση, την απάντηση τη δίνουν οι έρευνες των ειδικών.

Αρκεί να περάσει κανείς πέντε λεπτά στα social media για να «βομβαρδιστεί» από άπειρους influencers που προσπαθούν να τον πείσουν να αγοράσει το ένα ή το άλλο προϊόν. Σήμερα, υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που έχτισαν μια ολόκληρη καριέρα πάνω στο influencing. Η βιομηχανία των influencers υπολογίζεται στα 16 δισ. δολάρια παγκοσμίως.

Για όλους αυτούς, η νέα τάση του «de-influencing» που εξαπλώνεται στα social media μοιάζει απειλητική, όπως αναφέρει το moneyreview.gr

Στο TikTok και το Instagram, όλο και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν την επιρροή που έχουν για να πείσουν το κοινό τους να αντισταθεί στους influencers και να γυρίσει την πλάτη στα viral προϊόντα.

Το hashtag #deinfluencing έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 76 εκατ. views στο TikTok, γεννώντας μια ευρύτερη συζήτηση για την υπερκατανάλωση.

Στα βίντεο αυτά, οι δημιουργοί ενθαρρύνουν τους followers τους να μην αγοράζουν ή να μην χρησιμοποιούν διάφορα προϊόντα που προωθούνται στα social media και «ξεσκεπάζουν» την αναξιοπιστία των influencers.

Οι de-influencers στοχεύουν στην Generation Z, η οποία σύμφωνα με τις έρευνες, επηρεάζεται στις αγορές της σε ποσοστό 44% από τα social media (την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθωρισμό είναι 26%, όπως δείχνει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ).

Ο αριθμός των Αμερικανών καταναλωτών που πραγματοποιούν έρευνα στα social media για να αγοράσουν κάτι έχει αυξηθεί κατά 42% από το 2015. Επομένως, μία υπολογίσιμη τάση που πάει να σπάσει αυτό τον δεσμό του marketing με τα social media δεν μπορεί παρά να προκαλεί ανησυχία στη βιομηχανία.

Ασφαλώς, οι de-influencers βρίσκουν πρόσφορο έδαφος, καθώς η ακρίβεια και η επαπειλούμενη ύφεση πιέζουν τα οικονομικά, ειδικά του νεότερου κοινού. Αλλά και η Generation Z είναι λιγότερο δεκτική στις προσταγές της υπερκατανάλωσης.

Οι Gen Zers που ενδιαφέρονται για τους influencers έχουν μειωθεί κατά 12% από το 2020 και εκείνοι που προσέχουν τι φορούν οι influencers έχουν μειωθεί κατά 16%.

Μήπως όμως το de-influencing είναι απλώς μια άλλη μορφή influencing; Οι χρήστες αυτοί γίνονται viral με βίντεο στα οποία αποκαλύπτουν ποια δημοφιλή είδη μακιγιάζ ή παπούτσια δεν αξίζουν τα λεφτά τους.

Άλλοι χτίζουν κοινό δίνοντας συμβουλές για τα έξοδα που μπορεί να κόψει κανείς όταν σχεδιάζει ένα ταξίδι ή έναν γάμο.

Για την ώρα, η βιομηχανία του marketing παρακολουθεί την τάση του de-influencing με προσοχή, για να διαπιστώσει μέχρι πού μπορεί να φτάσει. Άλλωστε, το 95% των brands σε όλο τον κόσμο έχουν στραφεί σε influencers στα social media για να προωθήσουν τα προϊόντα τους, επομένως εάν κάτι διαταράξει αυτή τη σχέση, οι επιπτώσεις θα είναι σημαντικές.

Κυρίως, όμως, αυτό που θέλουν να δουν οι ειδικοί είναι εάν η δημοτικότητα του de-influencing θα παραμείνει υψηλή όταν οι καταναλωτές θα είναι λιγότερο πιεσμένοι, δηλαδή όταν ο πληθωρισμός θα έχει αποκλιμακωθεί και οι προοπτικές των οικονομιών θα είναι πιο αισιόδοξες.