Προφανώς και δεν είχα καμία απολύτως αμφιβολία ότι στην Ελλάδα της υπερβολής και του μιμητισμού, ακόμα  και το φαινόμενο Black Friday  θα εκφυλιζόταν σε τέτοιο βαθμό

Εγώ πάλι στο χωριό μου Black Friday δεν είχα. Ούτε και στην πόλη μου. Μόνο καμία φορά έβλεπα στην τηλεόραση κάποιους «τρελούς» να κοιμούνται έξω από τις πόρτες καταστημάτων για να πάρουν με έκπτωση ένα βίντεο και τους κοροΐδευα.

Τώρα όμως αισθάνομαι λίγο ντροπή να πω ότι δεν ήξερα για τη Μαύρη Παρασκευή. Το παίζω μάλιστα και ειδήμων, για να μη με πιάσουν και αδιάβαστο εκείνοι που ξέρουν τα πάντα γι’ αυτή.

Αυτά που δεν ήξερα όμως και τα έμαθα φέτος ήταν η «Black Friday Week» η «Month Friday» η «Reverse Black Friday»  και η «ο Θεός να την κάνει Black Friday». Τι είναι όλα αυτά; Τίποτα ουσιαστικό. Αλλά για να μην σας κρατήσω σε αγωνία, είναι κάποια από τα τεχνάσματα που βρήκαν οι επιχειρηματίες για να επωφεληθούν του φαινομένου.

Οπότε μέσα σ’ αυτόν τον εκπτωτικό παροξυσμό, η επιχειρηματικότητα κι η εφευρετικότητα ήρθαν σε πρώτο πλάνο «ξεχειλώνοντας» μια δεδομένη εκπτωτική γιορτή που φτιάχτηκε για να συνδέει την ύπαρξή της με την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Έτσι, στην Black Friday χώρεσαν εκπτώσεις σε δίδακτρα εκπαιδευτηρίων, προσφορές στον καθημερινό καφέ, μισό παιχνίδι για κάθε παιχνίδι που αγοράζουμε, ένα αυτοκίνητο σε προνομιακή τιμή αν τους χαρίσουμε το δικό μας κι ένα νεφρό, όπως επίσης και μια επιμνημόσυνη δέηση δώρο αν προλάβουμε να πεθάνουμε μέσα στην Black Friday Week.

Προφανώς και δεν είχα καμία απολύτως αμφιβολία ότι στην Ελλάδα της υπερβολής και του μιμητισμού, ακόμα και το φαινόμενο Black Friday θα εκφυλιζόταν σε τέτοιο βαθμό. Γι’ αυτό που έχω αμφιβολία όμως είναι για μας τους Έλληνες.

Αποδεικνύουμε καθημερινά πως είμαστε ένα έθνος που ξέρει να κάνει κάθε κρίση ευκαιρία, να κάνει το όφελος της μίας ημέρας όφελος μίας ολόκληρης εβδομάδας και να βάζει τα γυαλιά ακόμα και σε αυτούς που σκέφτηκαν κάτι λίγο, το οποίο εμείς το κάναμε πολύ.

Ενώ όμως έχουμε τέτοια τεράστια ευκολία στο να φέρνουμε τα πάντα στα μέτρα μας, αποδεικνύουμε μια ανεξήγητη δυστοκία στο να ξεπεράσουμε κρίσεις, να δούμε μπροστά και να ξεφύγουμε από το τέλμα.

Μήπως να δούμε τελικά τι σωστό έκαναν οι επιχειρηματίες ανά την Ελλάδα και να το μεταφέρουμε στην πολιτική μπας και δούμε μια «Μαύρη» άσπρη μέρα;