Αλήθεια, πόσοι από τους Έλληνες κάνουν πράξη τα τελευταία χρόνια και σε ποιο βαθμό τους στίχους του τραγουδιού των Χατζηφραγκέτα που παραπέμπει σε θάλασσες, ταξίδια, «ακρογιαλιές και δειλινά» (αυτό είναι άλλο τραγούδι, αλλά δεν έχει σημασία) σε κάποιο από τα αμέτρητα, κατάλευκα ελληνικά νησιά;

Κάθε χρόνο η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη, σε σημείο που, όπως ωμά παραδέχθηκε και ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης σε τηλεοπτική του συνέντευξη, οι διακοπές είναι πλέον ένα είδος πολυτελείας και αφορούν μόνο τους πλούσιους.

«Η κυβέρνηση αυξάνει το διαθέσιμο εισόδημα. Κουμπί που να το πατάμε και ξαφνικά να μετατρέπονται όλοι οι Έλληνες σε πλουσίους, έχουμε δυσκολία. Θα το θέλαμε πολύ» είπε ανερυθρίαστα ο υπουργός,  χωρίς φυσικά ο ίδιος αλλά και η κυβέρνησή του να νοιάζονται για τις δυσκολίες που βιώνει ο Έλληνας πολίτης.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών(ΙΕΛΚΑ), οι μισοί πολίτες, λόγω αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή, δεν θα κάνουν διακοπές. Και από αυτούς που θα κάνουν διακοπές, πρώτη επιλογή είναι τα χωριά τους ή κάποιο άλλο μέρος ως φιλοξενούμενοι σε σπίτια φίλων και συγγενών.

Το ΙΕΛΚΑ σημειώνει σχετικά με το θέμα αυτό ότι:

• 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2024,

• 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένες

• 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι,

• 4 στους 10 ότι θα είναι μειωμένες άνω του 50%.

«Σε μαγικά νησιά θέλω να βρεθούμε
εκεί που οι καρδιές ξέρουν ν’ αγαπούνε
μακριά θέλω να βρεθούμε στη Χαβάη
μακριά σ’ όλη τη ζωή μας εγώ κι εσύ»

Με το κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να ισοδυναμεί με έναν μηνιαίο μισθό και τις τιμές στα ξενοδοχεία να έχουν εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη, είναι ίσως πιο εύκολο για τον Έλληνα να ταξιδέψει στη Χαβάη, που τραγουδάει ο Νταλάρας, από το να πάει στη Σαντορίνη, την Ίο, τη Σύρο και όλα τα δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων, ακόμα και στην Κρήτη.

Το παράδοξο είναι ότι ζούμε σε μια από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου, με μια απέραντη ακτογραμμή, με τον ήλιο και τη θάλασσα να προσφέρουν έναν μαγικό συνδυασμό, αλλά αυτά είναι για τους ξένους. Η Ελλάδα υποδέχεται πάνω από 30 εκατ. τουρίστες τον χρόνο, αλλά εμείς όλο και λιγότερο έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε τα κάλλη της.

Η ίδια έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες κάνουν εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών. Οι διακοπές, που για τον Έλληνα ήταν κάτι σαν ιεροτελεστία, δεν είναι το μόνο που στερείται πλέον για να τα βγάλει πέρα.

Το ταμείο είναι μείον, που έλεγε ο αείμνηστος Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, και για να αντεπεξέλθει ο κόσμος κόβει από παντού.

Συγκεκριμένα:

• Το 71% (έναντι 75% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης, όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.

• Το 55% (έναντι 54% το 2023) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

• Το 49% (έναντι 48% το 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

• Το 42% (έναντι 49% το 2023) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.

• Το 27% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

Μόνο ένα πράγμα μπορεί να μας σώσει μετά από όλα αυτά. Να πατήσει ο Κυριάκος το κουμπί ως άλλος Κιμ Γιονγκ Ουν, αλλά για καλό σκοπό. Να κάνει πλούσιους τους Έλληνες, μπας και καταφέρουμε να πάμε επιτέλους διακοπές…