Εκείνα αναρωτιούνται πού να παίξουν, πού να τρέξουν, πού να σταθούν έστω και για δευτερόλεπτα, όταν δεν υπάρχει ένα υποτυπώδες υπόστεγο;
Πιάνουν σκούπα και φαράσι, πινέλο και μπογιές, βάζουν όλη την αγάπη τους και περισσό μεράκι. Λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, είδαμε γονείς μαθητών να αναλαμβάνουν έναν ρόλο που, αν και δεν είναι υποχρεωμένοι να παίξουν, το κάνουν με χαρά.
Είναι, αλήθεια, τόσο ωραίο να βλέπει κανείς καλαίσθητα σχολικά κτήρια. Πόσο πιο ωραίο θα ήταν αυτοί οι χώροι που φιλοξενούν τα παιδιά μας, μικρά και εφήβους, να ήταν και ασφαλείς; Πόσο κρίμα είναι, αλήθεια, να γίνονται εργασίες μονάχα σποραδικά και στη λογική του «Όσα βλέπει η πεθερά».
Δεν θέλω να σταθώ σε συγκεκριμένο Δήμο, δεν γνωρίζω περιοχή που να έχει λύσει το πρόβλημα σχολικής στέγης. Απορώ, οι «αρμόδιοι» (τα εισαγωγικά μπαίνουν σκοπίμως) πού στέλνουν τα παιδιά τους; Πώς μπορούν να δίνουν το «παρών» σε αγιασμούς σχολείων όταν λίγες βδομάδες, μέρες, ακόμα και ώρες αργότερα, αρχίζουμε να μιλάμε για σοβάδες που πέφτουν, αυλές που δεν υπάρχουν, μπασκέτες σκουριασμένες και ετοιμόρροπες;
Ζητάμε από τα παιδιά μας να αγαπήσουν το σχολείο, σπεύδουμε να αποδώσουμε ευθύνες στους νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές για ό, τι τυχόν πάει στραβά στη διάρκεια της χρονιάς. Δε λέω ότι οι εκπαιδευτικοί δε φέρουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, μερίδιο ευθύνης.
Όμως, σε πολλές περιπτώσεις, επίσης, τα χέρια τους είναι δεμένα. Το κουδούνι ακούγεται, λένε στα παιδιά να βγουν έξω για διάλειμμα, κι εκείνα αναρωτιούνται πού να παίξουν, πού να τρέξουν, πού να σταθούν έστω και για δευτερόλεπτα όταν δεν υπάρχει ένα υποτυπώδες υπόστεγο;
Είναι πολύ νωπές ακόμα οι ευχές και τα ευχολόγια, οι δεσμεύσεις ότι οι τοπικοί άρχοντες θα είναι στο πλευρό των μαθητών. Ειλικρινά, εύχομαι όλη τη διάρκεια της χρονιάς που μόλις ξεκίνησε να κάνουμε αφιερώματα στις προσπάθειες που γίνονται για να λυθεί το πρόβλημα της σχολικής στέγης.
Οι γονείς έχουν τις καλύτερες προθέσεις, όμως, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ο εθελοντισμός να υποκαταστήσει την ευθύνη που έχουν οι φορείς απέναντι στους μαθητές.