Το μέσο πολίτη τον ενδιαφέρει να κινείται σε ένα σύγχρονο δίκτυο ασφαλώς.
Από το προηγούμενο Σάββατο μέχρι και αυτό, ενδεχομένως και να έχουμε ασχοληθεί τόσο επιστάμενα με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα όσο ποτέ άλλοτε.
Βέβαια, είναι και η πρώτη φορά μετά από δεκαετίες που έχουμε Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που έχουμε Β’ φάση εξέλιξης έργου, που φαίνεται εν πάση περιπτώσει ότι κάτι κινείται. Το τι θα είναι αυτό το «κάτι» μένει να το δούμε.
Αυτό που σίγουρα πάντως βλέπουμε, είναι μια κομματική πλειοδοσία για το ποιος σχεδίασε πρώτος ή δεύτερος το έργο, δεκάδες τοποθετήσεις ειδικών και λιγότερο ειδικών για τον νέο άξονα, δεκάδες συναφή ή λιγότερο συναφή θέματα και μια διάθεση να παραμείνει στην επικαιρότητα ως θέμα.
Και σε αυτό το επίπεδο, έχω να παραδεχθώ πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης κέρδισε. Έχει τον τρόπο του ο άνθρωπος στην επικοινωνία, αφού ό,τι τον αφορά φροντίζει να κάνει ντόρο. Σε αντίθεση από τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος είχε βγάλει μπροστά τον Σπίρτζη, που με τη σειρά του, δεν ξέρω πόσο ντόρο έκανε, αλλά έκανε σίγουρα «φασαρία».
Στο δια ταύτα τώρα: Άραγε για όλα αυτά ενδιαφέρονται οι μέσοι πολίτες; Ακούω συχνά φίλους να μου λένε … «ωραία τα περιγράφεις και μάλιστα χωρίς να τα διαβάζεις από κάπου, αλλά εμείς δεν καταλαβαίνουμε τίποτα».
Και το περίεργο είναι πως δεν μου κάνει εντύπωση. Όχι το ότι δεν καταλαβαίνουν τεχνικούς όρους και αναλύσεις, που στο κάτω – κάτω δεν είναι και υποχρέωση τους, αλλά το ότι δεν τους αφορά ιδιαίτερα το να κατανοήσουν με ποιο τρόπο θα κατασκευαστεί το έργο.
Το μέσο πολίτη τον ενδιαφέρει να κινείται σε ένα σύγχρονο δίκτυο ασφαλώς.
Κι απ’ ό, τι μπορώ να αντιληφθώ, ο μέσος πολίτης απ’ όλα όσα ειπώθηκαν άκουσε το εξής ένα: Το 2029 θα είναι έτοιμος ο νέος ΒΟΑΚ.
Ούτε συμβάσεις, ούτε ρήτρες, ούτε καν διόδια. Ο μέσος πολίτης άκουσε αυτό που τον αφορά. Και το μόνο που τον αφορά είναι πότε θα χρησιμοποιήσει το νέο δίκτυο.
Όλα τα υπόλοιπα τώρα, για να χρησιμοποιήσω και τη φράση του Κώστα Αχιλλέως Καραμανλή, βεβαίως – βεβαίως, «είναι μολυβιές στο χάρτη της Κρήτης».
Αν το 2029 έχουμε ακόμα κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας ή αν κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ ή κάποιος άλλος που ακόμα δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, δεν φαίνεται να αφορά καν το μέσο κρητικό.
Θα μπορεί να πηγαίνει πιο γρήγορα στον Άγιο; Θα φθάνει με ασφάλεια στο Ρέθυμνο; Θα πηγαίνει με άνεση και χωρίς λαχτάρα στα Χανιά; Αυτά ρωτά μέσα του ο μέσος πολίτης κι όχι αν το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο» θα φτιαχτεί με σύμβαση παραχώρησης κι ενεργοποίηση της προαίρεσης για το «Χανιά – Κίσσαμος».
Κι ενώ τα πράγματα είναι τόσο απλά, κάποιοι συνεχίζουν να τα εμφανίζουν δύσκολα προς τους πολίτες για να επιδείξουν την υποτιθέμενη πολιτική επάρκεια τους.
Αγνοούν μάλλον όμως, το πόσο πολύ έχουν αλλάξει οι εποχές.