Βράδυ Σαββάτου και το μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα site έχει σε πρώτο πλάνο τρία θέματα. Ούτε η πανδημία, ούτε η πολιτική, όπως θα περίμενε κανείς, είναι μεταξύ αυτών. Πρώτο θέμα η παραίτηση Λιγνάδη από την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, δεύτερο το εξιτήριο του Πέτρου Φιλιππίδη και τρίτο μια Σλοβάκα καλλονή ποδηλάτισσα με κάτι πόδια μέχρι το Θεό…
Το πρώτο και το δεύτερο θέμα «έσκασαν» όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα ενόσω ο πρωθυπουργός βρισκόταν στην ακριτική Ικαρία. Και αν το εξιτήριο Φιλιππίδη είναι αδιάφορο στο πρωθυπουργικό περιβάλλον, η αποδοχή της παραίτησης του «στρυφνά απόμακρου» διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, έχει έντονη πολιτική χροιά, καθώς πήρε τη θέση με απευθείας ανάθεση πριν από δύο χρόνια και με την έναρξη της φημολογίας για συμμετοχή του Λιγνάδη ως αρνητικού πρωταγωνιστή σε κάποια από τις καταγγελίες στο χώρο του θεάτρου, είχε την κάλυψη της κυρίας Μενδώνη.
Και ενώ ο Μητσοτάκης γευμάτιζε στην βεράντα του «γαλάζιου» βουλευτή με θέα το λιμάνι της Ευδήλου, ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκε την ευκαιρία για διπλό χτύπημα. Κάτι σαν τους Δίδυμους Πύργους… Λόγω του συνωστισμού στη βεράντα, όπως φαίνεται από φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, έκανε λόγο για κορονογλέντι με τη συμμετοχή Μητσοτάκη, την ώρα που η κυβέρνηση επιβάλλει μέτρα εγκλεισμού για την ανάσχεση της πανδημίας.
Δεν ξέρω αν η παραίτηση Λιγνάδη κάθισε στο στομάχι του Μητσοτάκη (με τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνει λόγο για προσωπική επιλογή του), μα η Κουμουνδούρου συνέχισε την κατά μέτωπο επίθεση.
Ούτε λίγο ούτε πολύ υπαινίχθηκε ευθέως πως η αποδοχή της παραίτησης Λιγνάδη έχει σχέση με την δημόσια ανατριχιαστική καταγγελία του Νίκου Σ., ο οποίος δήλωσε ότι σε ηλικία 19 χρονών υπέστη σοβαρή σεξουαλική κακοποίηση από γνωστό σκηνοθέτη… Από κοντά και το ΜέΡΑ 25, που κάλεσε την κ. Μενδώνη ν’ ανακοινώσει τον πραγματικό λόγο παραίτησης του Δημήτρη Λιγνάδη.
Μάλιστα το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη προέβη και σε μία κίνηση καθόλου political correct, απευθυνόμενο στην υπουργό πολιτισμού: «Κυρία Μενδώνη, θα ανακοινώσετε τον πραγματικό λόγο παραίτησης του κυρίου Λιγνάδη που μέχρι και σήμερα καλύπτατε; Τι σας συμβουλεύει η Εκπρόσωπος (άκρας του) Τάφου (σιωπής);»
Το ποια είναι η εκπρόσωπος και κυρίως ποια η σχέση της με την υπουργό, είναι ένα θέμα, που αλήθεια δεν περιμέναμε ότι θα χρησιμοποιούσε ούτε ως υπονοούμενο το ΜέΡΑ 25… Η Ικαρία των αριστερών καταβολών και ενός τρόπου ζωής που δεν θέλγει την δεξιά, υποδέχτηκε με αποδοκιμασίες τον πρωθυπουργό.
Εξάλλου δεν ήταν δύσκολο να μαζευτούν κάμποσοι αριστεροί για να εκφράσουν τη δυσφορία τους και να διαδηλώσουν για τις ελλείψεις στην υγεία και για την κατά την άποψή τους κακή διαχείριση της πανδημίας. Το πρωθυπουργικό περιβάλλον για να πάρει ρεβάνς έστησε υποδοχή στην Θύμαινα με καπνογόνα και βεγγαλικά, λες και κατέφτανε το λεωφορείο μιας ποδοσφαιρικής ομάδας, που μόλις είχε κερδίσει κάποιο τρόπαιο. Κακή σκηνοθεσία η αλήθεια είναι…
Όμως αυτοί οι σκηνοθέτες είναι της πλάκας και δεν μας αφορούν. Οι άλλοι είναι το πρόβλημα. Αυτοί που εμφανίζονται σαν ιερά τέρατα της τέχνης, αλλά μπορεί και να είναι σκέτα τέρατα. Το τεκμήριο της αθωότητας είναι και γι’ αυτούς, άσχετα αν οι υποθέσεις τους μπορεί να μην φτάσουν ποτέ στα δικαστήρια λόγω παραγραφής.
Και η ατάκα που κυκλοφορεί, έστω και ως υπερβολή «όταν ανοίξουν ξανά τα θέατρα οι μισοί ηθοποιοί θα είναι στα δικαστήρια (είτε ως καταγγέλλοντες είτε ως καταγγελλόμενοι)» είναι ενδεικτική του κλίματος. Ενός κλίματος νοσηρού. Τόσο νοσηρού που γεννά ιστορίες- αληθινές ή ψεύτικες μόνο οι πρωταγωνιστές γνωρίζουν- όπου ο καταξιωμένος μουσικοσυνθέτης υποδέχεται γυμνός την 15χρονη κόρη του ιερέα που του την έστειλε για να την ακούσει και που ο γνωστός σκηνοθέτης υποχρεώνει σε στοματικό σεξ 19χρονο που είχε όνειρα ν’ ανέβει στο σανίδι…
Και μακάρι ο Λιγνάδης να εξαναγκάστηκε σε παραίτηση από το «τοξικό κλίμα φημών» και μόνο, που επικαλείται στην επιστολή του.
Διότι μας πέφτει πολύ βαρύ, εκτός από την πανδημία της covid να ψάχνουμε γιατρειά και για την… επιδημία που κυκλοφορούσε και κυκλοφορεί στους χώρους του θεάματος, της τέχνης, του αθλητισμού και των επιχειρήσεων, με τις ορέξεις και τις διαστροφές του κάθε αφέντη και της κάθε αφέντρας.
Με την κακή έννοια, πάντα…