Σωστή προεργασία, μεθοδικές κινήσεις, κατάλληλες επιλογές. Ένα τρίπτυχο που δεν οδήγησε ποτέ κανέναν σε ήττα

«Κοπελιά κάνε με αντ, είμαι πλοκ». Κάπως έτσι κυλάει η φετινή προεκλογική διαδικασία, η οποία είναι πιο αθόρυβη και παράλληλα πιο θορυβώδης από ποτέ.

Μετά τους δημοσιογράφους, τους απανταχού επικοινωνιολόγους που κατέχουν πτυχίο από πυροτεχνουργού μέχρι μπογιατζή και τους ειδήμονες της διαφήμισης, στο παιχνίδι των εκλογών έχουν μπει και οι υπερτέλειοι προγραμματιστές, που φτιάχνουν ιστοσελίδες, γυρίζουν διαφημίσεις, πετούν ντροουν και παράλληλα διακτινίζονται ποστάροντας ταυτόχρονα σε facebook, instagram και twitter.

Πολλές, πολλές άγνωστες λέξεις μαζί, σε μια πολύπλοκη διαδικασία που έχει ευτελιστεί στο βωμό του γρήγορου και πρόσκαιρου κέρδους. Και οι υποψήφιοι χαμένοι. Δεν ξέρουν από πού να βάλουν αρχή και πού τέλος. Χωρίς καν να έχουν σκεφτεί πως το να εκλεγείς επί παραδείγματι στους 50 «ισχυρούς» της πόλης, όταν τρέχεις σε μία κούρσα 700 και πλέον υποψηφίων, δεν σου δίνει παρά μια πραγματική πιθανότητα (αν ληφθεί υπόψη και το ότι πολλοί υποψήφιοι έχουν δουλέψει από πριν) κοντά στο 7 %.

Λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, ίσως πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι πρώτον 9 στους 10 υποψήφιους βρίσκονται ήδη εκτός κάδρου και δεύτερον, ότι την επομένη των εκλογών, εκείνοι οι 9 που δεν θα βρίσκονται μέσα στις αίθουσες κάποιου δημοτικού συμβουλίου, θα παραμένουν ενεργοί σε μια κοινωνία που ενδεχομένως να τους έχει γυρίσει την πλάτη, λόγω λάθος χειρισμών.

Ας είμαστε ειλικρινείς: Αν στις εκλογές οργανωθείς σωστά, δεν χάνεις. Είναι διαχρονικός εκλογικός νόμος από τη Μεταπολίτευση και μετά. Και για να προλάβω την αμέσως επόμενη ερώτηση «τότε πώς χάνουν τόσοι και τόσοι;» η απάντηση είναι εξίσου απλή: Δεν οργανώθηκαν τόσο σωστά όσο έπρεπε. Κι εδώ τελειώνουν οι περιβόητες αναλύσεις περί εκλογών.

Το να αναζητείται ο καλύτερος προγραμματιστής, ή ο ξάδερφος του κουμπάρου του ανιψιού του θείου μου που ξέρει να τραβά καλές φωτογραφίες, ή ο Κωστής στη γωνιά που έχει μια κόρη που παίζει στα δάχτυλα το Instagram και το … ιντερνέτι, δεν οδηγούν πουθενά.

Σωστή προεργασία, μεθοδικές κινήσεις, κατάλληλες επιλογές. Ένα τρίπτυχο που δεν οδήγησε ποτέ κανέναν σε ήττα. Η μαζική χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, ο καταιγισμός φυλλαδίων και τηλεφωνημάτων σε άγνωστους μεταξύ αγνώστων, αλλά και το μαγικό φίλτρο του x διαφημιστικού γραφείου, απλά δεν υπάρχουν.

Ας το καταλάβουμε τουλάχιστον έγκαιρα, για να γλυτώσουμε χρόνο και χρήμα, να ξοδέψουμε λιγότερη φαιά ουσία σε ανούσιες κινήσεις και να… κρατήσουμε και κανέναν φίλο. Κανονικό ή διαδικτυακό.