Δεν μπορείς εύκολα να αποτυπώσεις ολόκληρη τη ζωή ενός ανθρώπου μέσα σε δυο ώρες, ειδικά αν πρόκειται για την ζωή της Μαρίας Κάλλας.
Αν με ρωτήσει κάποιος αν αξίζει να δει την ταινία «Μαρία», την κινηματογραφική βιογραφία της θρυλικής σοπράνο με την Αντζελίνα Τζολί να υποδύεται τον πρωταγωνιστικό ρόλο, θα του απαντήσω καταφατικά, αλλά θα τον προειδοποιήσω: Είδα κάποιους θεατές να κοιτάζουν διακριτικά το ρολόι τους, περιμένοντας ανυπόμονα να τελειώσει.
Δεν είμαι κριτικός κινηματογράφου, ξέρω όμως, όπως όλοι μας, αν μου άρεσε μια ταινία ή όχι. Δεν θα την έβλεπα ξανά, αλλά δεν μετάνιωσα που την είδα. Για την Κάλλας γνωρίζω όπως οι περισσότεροι, τα βασικά. Ότι ήταν μια ντίβα που σημάδεψε ανεξίτηλα τον 20ο αιώνα, μια προσωπικότητα πολυεπίπεδη και συναρπαστική.
Πίσω από την μοναδική φωνή και την αψεγάδιαστη σκηνική παρουσία, κρυβόταν μια γυναίκα με βαθιά ψυχικά τραύματα, που είχαν τις ρίζες τους στην παιδική της ηλικία και τη σχέση της με τη μητέρα της.
Η Μαρία Κάλλας ζητά καθημερινά από τον προσωπικό της βοηθό να μετακινεί το πιάνο μέσα στο σπίτι, ποτέ δεν είναι σίγουρη ποια είναι η καλύτερη θέση. Τραγουδάει στην κουζίνα μπροστά στην οικιακή βοηθό της την ώρα που της ετοιμάζει ομελέτα και συγκινείται, όταν η πιστή της μαγείρισσα την διαβεβαιώνει ότι η ερμηνεία της ήταν εξαίσια.
Έχει παραισθήσεις και φαντάζεται πράγματα, αλλά αρνείται να δει τον γιατρό της. Είναι εξαρτημένη από ηρεμιστικά χάπια και εκρήγνυται όταν ανακαλύπτει ότι τα παίρνει και τα κρύβει το προσωπικό της.
Αυτά είναι κάποια από τα ευρήματα του σκηνοθέτη Πάμπλο Λαρέν για να περιγράψει τη συναισθηματική της κατάσταση λίγες μέρες πριν τον θάνατό της μόλις στα 53 της, στη βιογραφική του ταινία «Μαρία». Ξεχωριστό κομμάτι στην ταινία, που πολλοί την χαρακτηρίζουν αρκετά επιφανειακή, έχει φυσικά η θυελλώδης σχέση της με τον Ωνάση, ένα από τα πιο πολυσυζητημένα και παθιασμένα ‘’love story’’ του 20ού αιώνα.
Η Κάλλας εγκατέλειψε την καριέρα της για να ακολουθήσει τον Ωνάση, ενώ εκείνος της προσέφερε μια ζωή γεμάτη πολυτέλεια και ταξίδια. Ωστόσο, η σχέση τους δεν ήταν ιδανική.
Άρχισε να φθίνει, ο Ωνάσης παντρεύτηκε την Τζάκι Κένεντυ, η Κάλλας, συντετριμμένη από τον χωρισμό, αποσύρθηκε από τη δημοσιότητα και πέρασε τα τελευταία χρόνια της σε απομόνωση. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της έμοιαζαν ανυπόφορα, το ίδιο όμως συνέβαινε και με τα πρώτα.
Η σχέση της Κάλλας με τη μητέρα της ήταν εξαιρετικά περίπλοκη. Μια φιλόδοξη γυναίκα με μεγάλες προσδοκίες, έβλεπε στην κόρη της το μέσο για να πραγματοποιήσει τα δικά της όνειρα στη μουσική σκηνή. Από μικρή ηλικία, η Μαρία υποβλήθηκε σε σκληρή μουσική εκπαίδευση και διατροφικές στερήσεις, με στόχο να χάσει κιλά και να αποκτήσει την ιδανική εμφάνιση για μια ερμηνεύτρια.
Η μητέρα της τόνιζε ότι ήταν υπέρβαρη και την υποχρέωνε σε εξαντλητικές δίαιτες, με αποτέλεσμα να αναπτύξει μια προβληματική σχέση με το φαγητό και το σώμα της.
Παρά τις τεράστιες επιτυχίες της στην καριέρα της, ήταν ανασφαλής, αναζητούσε συνεχώς την επιβεβαίωση και ποτέ δεν κατάφερε να νιώσει πραγματικά ικανοποιημένη και ευτυχισμένη.
Αυτά κι άλλα πολλά τα «προσπερνάει» η ταινία, σου δίνει όμως το ερέθισμα να ψάξεις και να διαβάσεις περισσότερα για την ζωή αυτής της γυναίκας-μύθο από την Ελλάδα, με τις αδυναμίες και τα τραύματα που την κάνουν οικεία και ανθρώπινη, ακόμη και σε εκείνους που δεν είναι λάτρεις της όπερας.