«Στην Κρήτη κατασκευάζουμε μια οικονομική μηχανή» είπε ο εκπρόσωπος της ινδικής εταιρείας στο κοινοπρακτικό σχήμα με την ΤΕΡΝΑ- ανάδοχος του αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Αν δεν επρόκειτο για Ινδό, θα ήμουν τρομερά δύσπιστος, αλλά μετά σκέφτηκα ότι για μια χώρα που βγάζει φακίρηδες- θαυματοποιούς  όλα είναι πιθανά.

Προσεχώς λοιπόν- σε πέντε χρόνια κατά τον Μητσοτάκη- που θα είναι έτοιμο το νέο αεροδρόμιο, θα έχουμε στα μέρη μας μια μηχανή που θα κόβει μονέδα ή ρουπίες, για να μην αφήσουμε εκτός παιχνιδιού τους εταίρους μας στην  κατασκευή και 35ετή εκμετάλλευση του φιλόδοξου έργου. Τόσο φιλόδοξου, που, σύμφωνα πάντα με τον Ινδό εκπρόσωπο, θα βοηθήσει τρομερά την οικονομική ανάπτυξη της Κρήτης και της ευρύτερης περιοχής.

Ενός έργου, που σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, ο οποίος έβαλε τα Σάββατο τον θεμέλιο λίθο, συνδυαστικά με τον ΒΟΑΚ (κι ας έχει διόδια), καταστούν την Κρήτη πρωταγωνίστρια στην ανάπτυξη.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε: το “μικρό” και το “μεγάλο” καλώδιο, τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed και τους υδρογονάνθρακες που θα βρούμε στα θαλάσσια οικόπεδα νότια της Κρήτης, συμπληρώνουμε το παζλ της καθολικής ευημερίας και του αέναου πλούτου.

Ποια τύχη μάς επιφύλασσε η μοίρα; Εμάς και των νεότερων που έρχονται για ν’ απολαύσουν εν ειρήνη όλα τα ελέη του Θεού, εδώ στο Κέντρο της νοτιοανατολικής Μεσογείου, ανάμεσα στου Γαζέπι τον Μύλο και τους Μουχτάρους!

Ή μήπως στο κέντρο του κόσμου- άντε του επιχειρηματικού; Είμαστε, λέει, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, τέσσερις ώρες από την Ντόχα, τη Μόσχα, το Λονδίνο και το Παρίσι.

«Μπουένος Άιρες, Νέα Υόρκη, Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά, ψεύτικα όνειρα, ψεύτικοι όρκοι…», αλλά ας κλείσουμε την παρένθεση της προβοκάτσιας και ας πετάξουμε με τα φτερά της αισιοδοξίας…

Πρόκειται, είπαν, για το φθηνότερο αεροδρόμιο της Κρήτης, μα όχι φτηνιάρικο, και πρόσθεσαν ότι θα είναι το καλύτερο της χώρας. Ανεβάζει όλους τους δείκτες και ρίχνει στα τάρταρα αυτόν της ανεργίας.

Κατασκευαστές, εμπνευστές και θεμελιωτές μάς είπαν για 7.000 θέσεις μόνιμης εργασίας. Βάζω στοίχημα ότι θα κάνουμε εισαγωγή, αν συνυπολογίσουμε τις τόσες χιλιάδες που χρειάζονται στα ξενοδοχεία για να εξυπηρετήσουν τα εκατομμύρια των επισκεπτών, για να θησαυρίζουν οι ξενοδόχοι και να τρώνε ένα κομμάτι… παντεσπάνι οι υπάλληλοι.

Λάδι πάντως δεν θα τρώνε πέριξ του Καστελλίου, καθώς οι ελιές που επιβίωσαν του δάκου πρέπει να θυσιαστούν στον βωμό της ανάπτυξης. Δεν βαριέστε, αφού είναι για το καλό μας, ας πάει και το παλιάμπελο και ας είναι η αποζημίωση κολοβή…

Αμ το άλλο, πού το πάτε; Θα μας μείνει αμανάτι και το «Νίκος Καζαντζάκης». Μπορεί το Ηράκλειο να μην έχει αεροδρόμιο- διότι εδώ κάνουμε αποκέντρωση και την εννοούμε- αλλά θα του μείνει το φιλέτο.

«Εδώ είναι, δεν μας το παίρνει κανείς» είπε σκανδαλιάρικα και ειρωνικά ο κ. Καραμανλής των Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα από το ίδιο Υπουργείο έγινε η διαρροή ότι το θέμα σηκώθηκε από Αρναουτάκη, Λαμπρινό, επειδή δεν ήταν στη φωτογραφία κατά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ.

Κατά τα άλλα, ο ίδιος είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του: «Καταρτίσαμε ένα οδικό χάρτη, για την αξιοποίησή του με συγκεκριμένα ορόσημα. Και είπαμε το εξής απλό, ότι θα πρέπει να επιτυγχάνεται το κάθε ορόσημο, για να καταβάλλεται η δόση του δανείου.» Δεν είναι Γιάννης, είναι Γιαννάκης λοιπόν!

Στον Δήμο Ηρακλείου πάντως θα διαβουλευτούν για την αξιοποίηση του χώρου, ενώ, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, αυτή η αξιοποίηση θα έχε τη σφραγίδα των κατοίκων της Αλικαρνασσού. Να περιμένουμε δηλαδή ένα μνημείο της προσφυγιάς; Ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε επίσης ότι η περιοχή δεν πρόκειται να γίνει το… νέο Ελληνικό (που τόσα χρόνια παραμένει αναξιοποίητο).

Εδώ όμως το πράγμα μπερδεύει, διότι τις προάλλες στην πίτα της ΝΟΔΕ ο αντιπρόεδρος Άδωνης είχε χαρακτηρίσει – για καλό- «νέο Ελληνικό» την πρώην αμερικάνικη βάση Γουρνών, λόγω των επερχόμενων καζινοεπενδύσεων. Αλλά τι τα θέλετε, σε τόσο πολλή ανάπτυξη ας βάλουμε και λίγη σύγχυση…