Στη φετινή 28η Οκτωβρίου πού θα πούμε το “ΟΧΙ”; Στον Ιταλό φασισταρά ή στον Γερμανό ναζισταρά, όπως σε μια άλλη βερσιόν  του «Γιούπι για», ο Πάνος Τζαβέλας αναρωτιόταν «τίνος είναι ρε γυναίκα τα παιδιά»; Να το πούμε στην κυρία covid-19 που καταδυναστεύει τον κόσμο το τελευταίο δεκάμηνο;

Να το πούμε στον σουλτάνο που μας πιλατεύει για να μας πάει σε θερμό επεισόδιο και μετά να μας πάρει τα πετρέλαια, κάποια νησιά, μερικά σώβρακα και την υφαλοκρηπίδα μας, είσαι η… ελπίδα μας, πήδ@, πήδ@, πήδ@ μας; Λαϊκή κυριαρχία, εθνική ανεξαρτησία και λαός ΠΑΣΟΚ στην εξουσία;

Πάλι χάθηκα στον χρόνο καλέ. Αυτό είναι από το ’81 κι εγώ πρέπει να γυρίσω στο ’41 μείον 1. Ξέρετε, τότε που των εχθρών τα φουσάτα περάσαν σαν το λίβα που καίει τα σπαρτά και που η Βέμπο έκανε πολύ μεγαλύτερο σουξέ απ’ ό,τι στην ταινία «Στουρνάρα 288».

Και φυσικά, όχι του Γιάννη της Τράπεζας της Ελλάδος. Αχ Τζιάνο, θα τρελαθώ Τζιάνο! Η Κορυτσά κατελήφθη! «Αι ημέτεραι δυνάμεις αμύνονται του πατρίου εδάφους» ή όπως μας ύμνησε ο Τσόρτσιλ «οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες».

Και τώρα τι; Η Κοζάνη στο «κόκκινο», η Καστοριά το ίδιο, θαρρώ και τα Γιάννινα, που πήγαινε ο Νταλάρας με δυο παπούτσια πάνινα. Και οι Έλληνες τι κάνουν; Όπως τους απονέμει τα εύσημα το Politico, την καλύτερη διαχείριση στην πανδημία- έστω στην πρώτη φάση γιατί στη δεύτερη εξευρωπαϊστήκαμε  και είμαστε λίγο πιο χύμα.

Α, και επειδή είχαμε και κάτι γραμμάτια με το ναζισμό, μπουζουριάσαμε καμιά σαρανταριά και κάναμε λέει αποφασιστοποίηση της πολιτικής και κοινωνικής μας ζωής. Βασικά, όχι ακόμα διότι προς ώρας την έχει κοπανήσει ένας Παππάς και την έχει σκαπουλάρει ένας Λαγός.

Αλλά πόσο να κρατήσει ο καιρός του λαγού; Νομοτελειακά έρχεται και της λαγουδίνας. Όσο για τον Παππά, πού πας ρε Καραμήτρο χωρίς την αγιαστούρα στην εποχή της Δεξιάς του Κυρίου; Αργά ή γρήγορα, παρέα στους άλλους με τις ριγέ φόρμες θα κάνεις. Γιατί στην Ελλάδα της δημοκρατίας και της ανεξαρτησίας δεν παίζουμε, και κάθε κατεργάρης πάει στον πάγκο του.

Απλά, εκεί που χωλαίνουμε είναι ότι δεν υπάρχει μεταξύ κατεργαρέων ειλικρίνεια, με αποτέλεσμα σαν έθνος να μην έχουμε κοινό βηματισμό και την πρόοδο που όλοι πίστευαν ότι θα διανύσουμε εμείς η μήτρα της δημοκρατίας και του πολιτισμού.

Και ο Μητροπάνος που τραγουδούσε ό,τι μήτρα τον γέννησε αρχαία Μακεδόνισσα, δεν διευκρίνισε ποτέ αν ήταν της Βόρειας ή της Θεσσαλονίκης του Άι Δημήτρη του Μυροβλύτη, που γιόρταζε ψες.

Υπό άλλες συνθήκες η Σαλονίκη θα είχε αύριο την τιμητική της με τη μεγάλη παρέλαση. Μα τώρα με τον κοροναϊό… παρελάσεις γιοκ. Μια δοξολογία με ολίγους και μια κατάθεση στεφάνων από εκλεκτούς και σε απόσταση. Και οι δάφνες, ξέρετε… όταν αποξηραθούν στο ηρώο και εμποτιστούν με το καυσαέριο θα χρησιμοποιηθούν για να ψήσουμε τον λαγό!

Τον τετράποδο καλέ και όχι τον υπερπατριώτη που έγινε πρέσβης των ιδανικών της Ελλάδας μέχρι τας Βρυξέλλας…  Και τι είναι η παρέλαση χωρίς ιπτάμενα μπουγέλα και καφέδες και απειλή λιντσαρίσματος στην εξέδρα των επισήμων και όλα εκείνα τα ωραία που βλέπαμε την τελευταία περίοδο πριν την πρώτη φορά Αριστερά;

Μα ας ελπίσουμε ότι μέχρι την 25η Μαρτίου θα έχουμε καθαρίσει από τους ιούς και θα μπορέσουμε να παρελάσουμε σαν άνθρωποι και σαν… Τουρκοφάγοι. Εκτός και αν το ΝΑΤΟ επιβάλει την απαγόρευση των παρελάσεων για να μην τσιγκλήσουμε το σύμμαχό μας στο Σύμφωνο (δεν συμφωνώ).  Γι’ αυτό σας λέω, ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο, που αλληθωρίζει στο αδελφάτο και το χαλιφάτο!

Μέχρι τις 25 Μαρτίου πάντως, «ας κρατήσουν οι χοροί και θα βρούμε αλλιώτικα στέκια επαρχιώτικα», να κάνουμε παρέες και αντίσταση στην πανδημία, την καθεστηκυία και τη νεο-οθωμανική αυτοκρατορία. Και όχι με Μανιάκι, Αλαμάνα και Χάνι της Γραβιάς, αλλά με βίντεο κλιπ σε στίχους Νιόνιου και εφέ Καλατράβα…