Στο ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο ντοκιμαντέρ αναδεικνύεται η παγκόσμια κρίση του υπερκαταναλωτισμού.

Το επιθετικό μάρκετινγκ, οι επώνυμες μάρκες, η παραπλάνηση των καταναλωτών.

Αυτή η τεράστια σπατάλη – με αποκορύφωμα τις ημέρες όπως η χθεσινή (βλ. Black Friday) που οδηγεί στη ρύπανση από πλαστικά και όχι μόνο, το περιβάλλον που φωνάζει για βοήθεια και ο τελικός αποδέκτης της καταστροφής αυτής είναι είμαστε εμείς.

Το δημιουργούμε, το τροφοδοτούμε με την υγεία μας να αποτελεί τον τελικό αποδέκτη της όλης ιστορίας

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γιγαντώσει την ιδέα της κατανάλωσης μέσα από τάσεις, πρότυπα και μέσα από την προώθηση μιας επίπλαστης πραγματικότητας που τα
υλικά αγαθά φέρνουν ψυχολογία και επιτυχία. Φευ.

Πρακτικά, το ντοκιμαντέρ αποτελεί μια έκκληση για δράση από επαγγελματίες που δούλευαν σε κολοσσούς και έβλεπαν από… μέσα την πραγματικότητα.

Παράλληλα, προτείνεται και η λύση ‘’φτιάξε το’’ για τηλεοράσεις, ψυγεία και διάφορες συσκευές οι οποίες μπορούν να επισκευαστούν, αντί να προχωρήσουμε στη λύση μιας νέας αγοράς.

Μάλιστα, με επίκεντρο το κομμάτι των ηλεκτρονικών αγορών, ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, Νικ Στέισι μιλώντας στο Bloomberg επισημαίνει ότι κάθε χρόνο, αγοράζουμε και σπαταλάμε περισσότερα από την προηγούμενη χρονιά. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό», λέει χαρακτηριστικά.

Ενώ αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι μέσα από το ντοκιμαντέρ χρησιμοποιούνται ελκυστικά κινούμενα σχέδια και γραφικά, λαμπτήρες που μιλούν και αθλητικά παπούτσια, καθώς και απεικονίσεις αστικών τοπίων που κατακλύζονται από προϊόντα.

Ειδικά το τελευταίο, με πλάνα από τις παραλίες χωρών – κυρίως – της Αφρικής με στοιβαγμένα χρησιμοποιημένα παπούτσια και ρούχα είναι το λιγότερο τρομακτικά.

Είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους για να μειώσουν τα απόβλητα.

Όπως επίσης, ακόμα πιο… ζωτικής σημασίας, να καταλάβουμε όλοι μας ότι αυτός ο υπερκαταναλωτισμός δεν οδηγεί πουθενά.

Τουναντίον, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στο περιβάλλον, την ατμόσφαιρα, την υγεία. Στο χέρι μας είναι.

Όπως τονίζει στο ντοκιμαντέρ και η πρώην σχεδιάστρια της Amazon, Μάρεν Κόστα. ‘’Μην αγοράσεις άμεσα από το κινητό σου, αυτό που θα βάλεις σε ένα καλάθι
αγορών. Άφησε το για ένα μήνα, αν το αγοράσεις, τότε το ήθελες πραγματικά…’’