Εντυπωσιακά τα οικονομικά μεγέθη που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο ΟΠΑΠ, τα οποία έρχονται να επιβεβαιώσουν με το παραπάνω την εικόνα για την εξαιρετικά καλή πορεία της επιχείρησης.
Μάθαμε λοιπόν ότι το 2024 ο ΟΠΑΠ εμφάνισε “νέο ρεκόρ καθαρών εσόδων προ εισφορών, καθώς και επαναλαμβανόμενης λειτουργικής κερδοφορίας”. Κοινώς, στην ουσία η εταιρεία είναι στην καλύτερη κατάσταση που βρέθηκε ποτέ. Δεν θα ήταν λογικό όμως αυτά τα δεδομένα κερδοφορίας να αφορούν και τα καταστήματα, τα πρακτορία του ΟΠΑΠ και τους ιδιοκτήτες τους, που είναι η “βιτρίνα” της επιχείρησης στην επαφή με όσους επιλέγουν τα τυχερά παιχνίδια του;
Αυτό, δυστυχώς, όπως έχουμε δει στα πλαίσια ρεπορτάζ του patris.gr, δεν συμβαίνει. Το αντίθετο μάλιστα, τα πρακτορεία που αποτελούν το δίκτυο του ΟΠΑΠ βιώνουν μια ιδιαίτερα δύσκολη εποχή, που δεν έχει σχεδόν τίποτα κοινό με το παρελθόν… Βασικό πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες πρακτορείων είναι η δραστική μείωση των ποσοτών κέρδους του πρακτορεία, με μειώσεις που αγγίζουν ως και το 75%!
Από πού όμως προέρχεται η τεράστια κερδοφορία του ΟΠΑΠ, που δεν αγγίζει τα πρακτορεία; Καταρχάς από τα ίδια τα… πρακτορεία, τα οποία “στραγγίζουν” το ταμείο τους για να αποδίδουν στον ΟΠΑΠ τα χρήματα που οφείλουν, με το ποσοστό που μένει σε πολλές περιπτώσεις στα χέρια των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρηματιών να είναι έως και κάτω από το 2%!
Εκτός αυτού όμως, τα σημαντικά κέρδη του ΟΠΑΠ έρχονται και από τις διαδικτυακές του δραστηριότητες, που σύμφωνα με τα στοιχεία ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 32%. Το διαδικτυακό τοπίο του στοιχηματισμού και των τυχερών παιχνιδιών γίνεται κάθε μέρα και πιο ισχυρό ως κομμάτι της αγοράς. Και ενώ αποτελεί σημαντικό παράγοντα οικονομικής αιμορραγίας για τα πρακτορεία, αποτελεί παράγοντα ασφυξίας για τα πρακτορεία. Οι συνεργάτες του ΟΠΑΠ, ιδιοκτήτες των πρακτορείων ζητούν να υπάρξει μια πολιτική ενίσχυσής τους, ωστόσο η επιχείρηση κωφεύει, γιατί στην πραγματικότητα είναι η ίδια ανταγωνιστής των συνεργατών της!
Είναι λοιπόν πολύ εύλογο όλα αυτά να δημιουργούν σοβαρό προβληματισμό σε πάρα πολλούς ιδιοκτήτες πρακτορείων για το μέλλον των μαγαζιών τους στα οποία έχουν επενδύσει χρήματα, κόπο και ελπίδες… Ο ΟΠΑΠ όμως εξακολουθεί επίμονα να κωφεύει σε όλες τις ανησυχίες και τις εκκλήσεις τους…